اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نبرد موصل و هلاکت سرکردگان ارشد داعش

  • کد خبر : 7459
  • 26 اسفند 1395 - 19:26
نبرد موصل و هلاکت سرکردگان ارشد داعش

در جریان نبرد آزادسازی موصل، بسیاری از سرکردگان ارشد داعش به هلاکت رسیدند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنان نیز پا به فرار گذاشتند.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد، در جریان نبرد آزادسازی موصل که پنج ماه پیش آغاز شد، بسیاری از سرکردگان ارشد داعش به هلاکت رسیدند و تعداد قابل […]

در جریان نبرد آزادسازی موصل، بسیاری از سرکردگان ارشد داعش به هلاکت رسیدند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنان نیز پا به فرار گذاشتند.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد، در جریان نبرد آزادسازی موصل که پنج ماه پیش آغاز شد، بسیاری از سرکردگان ارشد داعش به هلاکت رسیدند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنان نیز پا به فرار گذاشتند.

هلاکت تعداد زیادی از سرکردگان داعش

این نبردها موجب فروپاشی ساختار نظامی و امنیتی داعش و هلاکت تعداد زیادی از اعضای این گروه تروریستی  از جمله سرکردگان ارشد و میدانی آن شده است.

انهدام دهها محل استقرار داعشی و قطع خطوط امداد رسانی و منابع اطلاعاتی آنان از دیگر دستاوردهای عملیات آزادسازی موصل بوده است، اما هلاکت سرکردگان اصلی این گروه تاثیر زیادی در تضعیف روحیه اعضای این گروه شده است، در نتیجه بر سرعت آزاد سازی  مناطق تحت اشغال آنان تاثیربسزایی داشت.

سرعت دستاوردهای عملیات موصل فراتر از پیش بینی‌ها

این تحولات در شرایطی است که پیش بینی می شد آزادسازی موصل به ویژه ساحل شرقی آن زمان زیادی به درازا بکشد و موجب فرسایش قدرت ارتش عراق و تشکیلات نظامی و امنیتی آن شود.

مهم ترین تلفات داعش

بر اساس گزارش های اطلاعاتی قابل اعتماد، یکی مهم ترین سرکردگان داعش که در جریان عملیات آزادسازی موصل به هلاکت رسیدند، فراس سالم ملا علو فرزند شیخ سالم ملا علو الحمدانی بود.

غازی أبو بکر، مسؤول و هماهنگ کننده ارتباطات داعش، احمد خلفان الجرجری از دیگر تلفات داعش در این عملیات هستند.

هویت برخی از تلفات داعش مشخص نشده است

همچنین بر اساس گزارش های اطلاعاتی تعداد قابل ملاحظه ای از سرکردگان داعش در عملیات موصل به هلاکت رسیده اند اما هنوز فرصت شناسایی آنان فراهم نشده است زیرا اجساد آنان زیر آوار ساختمان هایی که داعش از آن به عنوان مقر و مراکز فرماندهی استفاده می کرد، باقی مانده است.

ابومحمد العدنانی یکی از مهم ترین معاونان ابوبکر البغدادی سرکرده داعش که از اعضای موسس این گروه تروریستی به شمار می آمد نیز از مهم ترین تلفات آن در موصل به شمار می آید.

هلاکت وزیر جنگ داعش

ابوعمر چچنی که تابعیت چچنی داشت و وزیر جنگ داعش بود، در شهرستان الشرقاط بین نینوا و کرکوک به هلاکت رسید و  ابومهند السویداوی از اتباع تونس فرمانده میدانی الانبار، از دیگر تلفات عملیات آزادسازی موصل هستند.

دراین میان یحیی رسول سخنگوی رسمی عملیات مشترک موصل اعلام کرد، بیش از ۵۰ درصد موصل از اشغال داعش آزاد شده است و حدود ۹۰ درصد اعضای داعش تابعیت عربی  و خارجی داشتند و تعداد قابل ملاحظه ای از آنان یا به هلاکت رسیدند یا میدان نبرد را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.