اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمادگی «نُجَباء» برای آزادسازی جولان سوریه؛ بهتر است ائتلاف عربستان سراغ ایران نیاید

  • کد خبر : 7352
  • 19 اسفند 1395 - 0:24
آمادگی «نُجَباء» برای آزادسازی جولان سوریه؛ بهتر است ائتلاف عربستان سراغ ایران نیاید

سخنگوی رسمی جنبش نجباء عراق در نشست خبری خود در تهران از تشکیل «سپاه آزادسازی جولانی اشغالی» خبر داد و گفت که حضور این سپاه منوط به اجازه دولت سوریه است. به گزارش اخبار جهادی ،«سید الهاشم الموسوی»، سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در نشست خبری در تهران اظهار داشت: ما به ائتلاف عربستانی ضد […]

سخنگوی رسمی جنبش نجباء عراق در نشست خبری خود در تهران از تشکیل «سپاه آزادسازی جولانی اشغالی» خبر داد و گفت که حضور این سپاه منوط به اجازه دولت سوریه است.

به گزارش اخبار جهادی ،«سید الهاشم الموسوی»، سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در نشست خبری در تهران اظهار داشت: ما به ائتلاف عربستانی ضد یمن توصیه می‌کنیم که وقتی نتوانستند یک کشور کوچک مانند یمن را شکست دهند بهتر است به سمت ایران که یک کشور پیشرفته و قوی است نروند.

به گزارش وبگاه رسمی این جنبش، الموسوی در ابتدای نشست خبری که چهارشنبه (امروز) با حضور اصحاب رسانه در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در منطقه و تبریک آن گفت: در این نشست درباره حوادث منطقه و عراق سخن خواهم گفت. تروریسم به دنبال زشت جلوه دادن چهره اسلام و تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است.

هدف داعش تخریب چهره اسلام است.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به جنگ فرقه‌ای در منطقه گفت: هدف این جنگ تخریب کشورهای اسلامی و چهره اسلام است و بر همین مبنا رسانه‌های معاند جنگ منطقه را جنگ فرقه‌گرا می‌نامند. ما در عراق یک امت واحد هستیم که ضد تروریسم مبارزه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه داعش به دلیل دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی، بخش‌های وسیعی را تحت اشغال قرار داد، اظهار داشت: داعش پرچم طائفه‌گرایی را در دست گرفته است و هدف آن‌ها تخریب مقدسات اسلامی است.

الموسوی ادامه داد: شهرهای بسیاری آزاد شد و امروز داعش بسیاری از فرماندهان خود را از دست داده که اکثریت آن‌ها از عربستان هستند.

وی به سفر اخیر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان به عراق اشاره کرد و گفت که به هنگام دیدار با الجبیر، وی خواستیم هدایایی را که برای عراق فرستاده پس بگیرد.

سخنگوی نُجَباء در مورد شرایط داعش در طی روزهای اخیر  نیز این گونه گفت که این گروه تروریستی در موصل ظرف ٢ روز همه مدارک خود را از بین برده و زخمی‌هایش را کشته و چوبه‌های دار برای کسانیکه تسلیم می‌شدند، برپا کرده است.

آمریکا می‌خواهد عناصر داعش را به یمن و سوریه انتقال دهد

وی افزود: عناصر داعش قصد فرار به سوریه و برپایی یک حکومت جدا را دارند، اما آمریکا به دنبال ارسال همه تروریست‌ها به یمن و سوریه است تا تروریسم به کل منطقه سرایت کند، آمریکا همچنین به دنبال احیای تروریسم در آفریقاست.

الموسوی گفت: «جنگ موصل ساده است؛ زیرا گروه‌های تروریستی متلاشی شده‌اند. نقشه ما عبارت بود از جداسازی تلعفر از موصل و این مسئله باعث شد که داعش نفس‌های آخر خود را بکشد.

وی خاطر نشان کرد: عناصر داعش در مقابل، اقدام به ارسال ماشین‌های انتحاری کرد که بیش از ۳۰ ماشین آمدند و نیز پهپادهای انتخاری که ما توانستیم با آن‌ها مقابله کنیم.

این فرمانده برجسته با بیان اینکه ما بدون در نظر گرفتن مذهب پذیرای آوارگان هستیم، گفت: «عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده علیه جنبش الحشد الشعبی و مقاومت، جزئی از جنگ رسانه‌ای تروریست‌هاست.

آمریکا خواهان حضور داعش در منطقه است

وی افزود: توقع داریم طی روزهای آینده جنگ موصل پایان یابد و نیروهای امریکایی با حضور در موصل قصد دارند پیروزی مردم عراق در این جنگ را بدزدند.

سید هاشم الموسوی با ذکر این نکته که آمریکا با تکنولوژی خود چطور قادر نیست با گروه‌های تروریستی بجنگد، گفت: آمریکا در پایگاه عین الاسد وقتی داعش نفت سوریه را می‌دزدید تنها تماشا می‌کرد.

عربستان و قطر به جای تشکیل ائتلافی جهت حمایت از عراق، از داعش حمایت کردند

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با بیان اینکه داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند، اظهارداشت: «انتظار داشتیم وقتی موصل اشغال شد یک ائتلاف عربی شکل بگیرد اما متاسفانه آن‌ها فقط نگاه کردند. بهانه آن‌ها این بود که عراق تابع ایران است در حالی‌که ایران تنها کشوری بود که به ما کمک کرد و مستشاران خود و در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی را فرستاد. به کشورهای عربی می‌گفتیم چرا برای یک مستشار نظامی ایرانی علیه ما موضع گرفته‌اید در حالیکه برای هزاران مستشار نظامی امریکا چیزی نمی‌گویید یا خودتان مستشار نمی‌فرستید.

وی افزود: رسانه‌های عربی علیه ما قیام کردند و به ما “میلیشات” [مزدور] می‌گفتند در حالیکه داعش را “دولت اسلامی” می‌نامیدند.

اجازه ندادیم نیروهای آمریکا در مناطق آزاد شده حضور داشته باشند

الموسوی ضمن اینکه پایان یافتن گرفتاری مردم عراق را در روزهای آینده مژده داد، در مورد فشارهای آمریکا علیه نیروهای مقاومت گفت: آمریکا فشارهایی را به دولت عراق وارد کرد تا الحشد الشعبی وارد تلعفر و موصل نشود و ما نیز در مقابل اجازه ندادیم نیروهای آمریکایی وارد مناطق آزاد شده شوند.

سخنگوی رسمی نُجَباء گفت: داعش امروز از شهروندان غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. نیروهای امنیتی به هیچ عنوان به زیرساخت‌ها خسارتی وارد نمی‌کنند در حالی که آمریکا در آزادسازی الرمادی بیش از ۶ هزار ساختمان را از بین برد.

وی گفت: ما مرز عراق و سوریه را بستیم و دستور حمله هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه باعث نگرانی عادل الجبیر شد، به همین دلیل وی خواستار پایان دادن آن شد، اما ما آن را ادامه می‌دهیم.

ترکیه نخبگان و صنعت سوریه را به یغما برده است

الموسوی با بیان اینکه این جنبش بیش از ۴ سال است در سوریه حضور دارد، اظهار داشت: « ترکیه تجهیزات و صنایع و نیروهای نخبه سوریه را دزدیده است.

سخنگوی نُجَباء افزود: کمبود مواد غذایی و پزشکی و حملات دائم به منطقه فوعه و کفریا ما را نگران کرده که شاید یک پاکسازی نژادی صورت بگیرد.

وی با ذکر این نکته که خشونت و تبهکاری اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حق مردم خود ممکن است در فوعه و کفریا هم تکرار شود، یادآور شد: به همین دلیل ما از طریق وزیر خارجه عراق درخواست عضویت سوریه در اتحادیه عرب را دادیم تا جریان فوعه و کفریا را در مقابل دیدگان بین المللی قرار دهیم.

تشکیل سپاه آزادسازی جولان اشغالی

الموسوی با بیان اینکه رویای امپراتوری عثمانی در سوریه از هم پاشید گفت: ما از سوریه خارج نمی‌شویم مگر تا آخرین تروریست خارج شود. ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر، «سپاه آزادسازی جولان» را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر حکومت سوریه درخواست کند ما آماده ایم که با هم‌پیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم.

این فرمانده برجسته گفت: اجازه نمی‌دهیم کشورهای عربی و اسلامی در منطقه تبدیل به کشورهای کوچکتر از محیط اسراییل شوند.

بهتر است ائتلاف عربستان با ایران در نیفتد

وی در خصوص یمن نیز گفت: رسانه‌های عربی چشم خود را بر حوادث و کشتار در این کشور بسته‌اند. شکست‌های وارد به ائتلاف ضد یمنی بسیار زیاد است، به‌خصوص اینکه جنگ دفاعی در یمن تبدیل به جنگ تهاجمی از سوی مقاومت شده است. ما به ائتلاف ضد یمن توصیه می‌کنیم که وقتی نتوانستند یک کشور کوچک مانند یمن را شکست دهند به سمت ایران که یک کشور پیشرفته و قوی است نروند.

اجازه نمی‌دهیم رابطه ایران و عراق را به هم بزنند

سید هاشم الموسوی در خصوص سفر عادل الجبیر به عراق و نیز تشکیل سپاهی برای آزادسازی جولان گفت: ما از همه تلاش‌هایی که برای حفظ روند سیاسی در عراق و بدون نگاه طائفه‌گرایی باشد حمایت می‌کنیم، اما مداخله در امور عراق را به طور قاطعنامه رد می‌کنیم، ما این موضوع را که عراق صحنه درگیری کشورهای دیگر باشد را به صورت قاطعانه رد می کنیم. در همین راستا دیدار عادل الجبیر را در جهت بهبود وضعیت عراق نمی‌دانیم. این مشکل و درگیری با عربستان جاری است و از آن‌ها می‌خواهیم که دست از عراق و مردم آن بردارند. همچنین نمی‌پذیریم که بین ایران و عراق جدایی افتد.

سخنگوی رسمی نُجَباء ادامه داد: «سپاهِ جولان متشکل از نیروهای ویژه، آموزش دیده و مجهز است که تا به امروز در جنگ‌ها وارد نشده‌اند مگر پایان دادن به جنگ در منطقه‌ای، به همین دلیل حضور سپاهِ جولان در آن منطقه منوط به اجازه دولت سوریه است».

برای خروج ترکیه از بعشیقه، شاید به گزینه نظامی متوسل شویم

وی در خصوص حضور نیروهای نظامی ترکیه در «بعشیقه» عراق گفت: در پارلمان عراق حضور نیروهای ترکیه را اشغالگری خوانده‌اند. ما همه فشارهای سیاسی را برای عقب‌نشینی ترکیه به کار گرفته‌ایم و اگر این فشارها به نتیجه نرسد به اقدام نظامی متوسل میشویم. ترکیه به بهانه جنگ طایفی مانع حضور نیروهای حشد الشعبی در تلعفر می‌شد.

الموسوی با بیان اینکه آمریکا به دنبال انتصاب یک حاکم غیر نظامی برای موصل است، گفت: این موضوع از سوی حکومت عراق رد شده است. یک گروه دیگر به نام نیروهای نینوا وجود دارد که به دنبال سیادت بر این منطقه هستند که ما اجازه چنین کاری را به انها نمی‌دهیم.

ایفای نقش فرهنگی-فکری بعد از آزادسازی موصل

سخنگوی رسمی نُجَباء در خصوص نقش جنبش النجباء و الحشد الشعبی بعد از آزادی موصل گفت: در موصل از نظر نظامی پیروز شده‌ایم، ما در روند سیاسی آینده شرکت نخواهیم کرد و هیچ طمع و انگیزه‌ای از موصل نداریم جز آزادی این منطقه و بعد از آن به ایفای نقش فکری و فرهنگی خود خواهیم پرداخت.

وی در خصوص فرار فرماندهان داعش به سمت رقه گفت: آمریکا قصد دارد فرماندهان داعش را از دست نیروهای عراقی نجات دهند، به همین دلیل ما راه‌های کمک رسانی را قطع کرده‌ایم و تصمیم فرار فرماندهان داعش پیش از ورود ما به این مناطق بود. آمریکا قصد دارد جبهه‌های جدیدی را در شبه‌جزیره سینا و آفریقا ایجاد کند.

الموسوی در خصوص مذاکرات حیدر العبادی و ترامپ و عربستان و نیز حضور نیروهای آمریکایی بعد از آزادسازی موصل گفت: روابط عربستان و عراق مانند یک ازدواج ناکام است. ما آرزو می‌کنیم که آن‌ها روند سیاسی در عراق را به رسمیت بشناسند و از این زاویه با ما کار کنند. ما اجازه نمی‌دهیم نیروهای خارجی در موصل باقی بمانند.

سخنگوی نُجَباء در خصوص تشکیل سپاه جولان گفت: ما یکی از نیروهایی هستیم که در الحشد الشعبی حضور داریم و پیش از آن نیز از نیروهای مقاومت بوده‌ایم و تا زمانیکه در منطقه تهدید باشد، سلاح را زمین نخواهیم گذاشت.

استثنا کردن یا نکردن عراق از قانون ترامپ فرقی ندارد

وی در خصوص استثنا شدن عراق از قانون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سفر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه گفت: اسراییل پایه و اساس نابودی عراق است. این رژیم اقدام به نابودی زیرساخت‌ها و از بین بردن دانشمندان ما کرد. عراق از لیست ترامپ مستثنی بشود یا نشود معتقدیم که آمریکا حامی تروریسم در منطقه است.

لغو محاصره فوعه و کفریا اولویت نجباست

الموسوی در خصوص نبردهای جدید در ریف حلب گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما برداشتن محاصره فوعه و کفریاست. به همین دلیل فشارهای بین‌المللی برای برداشتن این محاصره دنبال می‌شود؛ زیرا برخی کشورها به دنبال ماندن این محاصره برای اهداف سیاسی خود هستند.

این فرمانده برجسته عراقی در خصوص درگیری‌های گروه‌های کُردی در سنجار گفت: اردوغان، مسعود بارزانی را فریب داد ولی رؤیای ترکیه در مرزهای سنجار دفن شد. امروز در سنجار و پیش از آن در کوبانی؛ بارزانی بدون اجازه از دولت مرکزی اقدام به مقابله کرد تا قهرمان کردها شود ولی احزاب کرد حضور این دیکتاتور را نمی‌خواهند. ترک‌ها و آمریکایی‌ها قصد دارند که این درگیری‌ها بین کردها باقی بماند.

وی در خصوص تاثیر آزادی موصل بر انتخابات پارلمانی عراق گفت: در حال حاضر کنفرانس‌هایی درباره عراق در ترکیه جریان دارد که تروریست‌های فراری مانند طارق الهاشمی در آن حضور دارند که ما این امر را نمی‌پذیریم.

 منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.