اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایتی ناب از حضور «رزمندگان فاطمیون» در آزادسازی «پالمیرا» + تصاویر

  • کد خبر : 7265
  • 14 اسفند 1395 - 22:14
روایتی ناب از حضور «رزمندگان فاطمیون» در آزادسازی «پالمیرا» + تصاویر

«پالمیرا» شهر مهم، استراتژیک و تاریخی سوریه روز پنجشنبه برای دومین بار از اشغال داعش رها شد، پیروزی بزرگی که نام رزمندگان غیور لشکر «فاطمیون» را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت. نام «پالمیرا» گره خورده است با همه تاریخ «شامات» از سال‌های دور اما همه اهمیت تدمر به باستانی بودن آن نیست و دسترسی‌اش به […]

«پالمیرا» شهر مهم، استراتژیک و تاریخی سوریه روز پنجشنبه برای دومین بار از اشغال داعش رها شد، پیروزی بزرگی که نام رزمندگان غیور لشکر «فاطمیون» را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت.

نام «پالمیرا» گره خورده است با همه تاریخ «شامات» از سال‌های دور اما همه اهمیت تدمر به باستانی بودن آن نیست و دسترسی‌اش به مناطق مختلف سوریه از یک سو و میزان ذخایر گازی و نفتی موجود در آن از سوی دیگر بر اهمیت دوچندان این شهر افزوده است.

اهمیتی که گروه‌های تروریستی تکفیری حاضر در سوریه به خوبی بر آن واقف بودند و از همان روزهای اول حضور در سوریه به دنبال تصرف این شهر برآمدند.

اردیبهشت ۱۳۹۴ بود که مراکز اعلامی و تبلیغاتی داعش اعلام کردند، پالمیرا به دست عناصر این گروه تروریستی سقوط کرده است. داعش با حضور در این شهر علاوه بر توحش در رویارویی با آثار باستانی، توانست مواضع خود را برای رسیدن به دمشق و اطراف آن مستحکم ساخته و از منابع مالی حاصل از درآمدهای نفتی و گازی آن بهره جست.

حالا دیگر آزادسازی تدمر و مناطق اطراف آن برای رزمندگان محور مقاومت به بحثی کلیدی تبدیل شده بود تا آنچه در توان دارند بگذارند و هر چه می‌توانند تروریست‌های تکفیری را از شعاع اطراف حرم حضرت زینب(س) دور کنند.

یک سال بعد و در اردیبهشت ۱۳۹۵ رزمندگان فاطمیون وارد عرصه نبرد پالمیرا شدند و توانستند در کنار رزمندگان مقاومت این شهر را به طور کامل آزاد کنند.

خبر آزادسازی «حلب» همه جهان اسلام و محور مقاومت را غرق شادی کرد و پیروزی بزرگی بود اما داعش از این فضای ایجاد شده استفاده کرد و در هوای مه‌آلود آن روزهای تدمر، بار دیگر با حمله گسترده وارد شهر تدمر شد و این شهر را اشغال کرد.

نیروهای ویژه فاطمیون در قالب تیپ حضرت ابوالفضل عباس(ع) بار دیگر عازم نبرد تدمر شدند و پس از نزدیک به ۴ ماه نبرد سخت و جانانه در نهایت در روز پنجشنبه وارد شهر تدمر شده و این شهر را بار دیگر از چنگال تروریست‌های تکفیری داعش خارج کردند.

مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین منطقه عملیات آزادسازی تدمر را شاید بتوان «ارتفاعات مقلعه» به طرف کوه‌های «جبل‌الطار» واقع در شمال غرب «پالمیرا» که به طور کامل بر شهر اشراف دارد. این منطقه را رزمندگان فاطمیون با استعداد نیرویی نزدیک به ۲۵۰ نفر توانستند پیروزمندانه و با وارد کردن ضربه مهلک بر پیکره داعش آزاد کنند. رزمندگان فاطمیون حدود ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه پس از آزادسازی این منطقه توانستند وارد شهر تدمر شوند.

همزمان از سمت جنوب و از ارتفاعات «جبل الحیال» واقع در جنوب غرب تدمر نیز نیروهای ارتش سوریه وارد شهر شدند که این حملات با پشتیبانی هوایی و زمینی نیروهای روس همراه بوده است.

امروز پس از بیش از ۳ ماه اشغال، باردیگر تدمر به دست رزمندگان مقاومتآزاد شده و زندگی در ان جریان دارد.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.