اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صحرای سینا و نوار غزه، هدف تروریسم تکفیری‌‌ و دور جدید ناامنی‌

  • کد خبر : 7228
  • 13 اسفند 1395 - 10:55

کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی منطقه تاکید کرد، صحرای سینا و نوار غزه هدف گروه‌های تروریستی تکفیری و دور جدیدی از ناامنی و هرج و مرج هستند. سرلشکر «یوسف الشرقاوی»، کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی در غزه، تصریح کرد: پیمان «کمپ دیوید» صحرای سینا را با شروط آمریکایی – صهیونیستی به مصر بازگرداند تا […]

کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی منطقه تاکید کرد، صحرای سینا و نوار غزه هدف گروه‌های تروریستی تکفیری و دور جدیدی از ناامنی و هرج و مرج هستند.

سرلشکر «یوسف الشرقاوی»، کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی در غزه، تصریح کرد: پیمان «کمپ دیوید» صحرای سینا را با شروط آمریکایی – صهیونیستی به مصر بازگرداند تا بموجب آن دخالت در امور نظامی، ارتش، ساختار نیروهای مسلح و عقیده نظامی مصر فراهم شود.

کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی با بیان اینکه صحرای سینا پس از پیمان کمپ دیوید به پاشنه آشیل کشور مصر تبدیل شد، افزود: کمپ دیوید موجب نزدیکی سیاست خارجی مصر به اسرائیل شد و نمود آشکار این تاثیر را زمانی شاهد بودیم که «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه وقت اسرائیل به خود اجازه داد، در قاهره و در کنار همتای مصریش نوار غزه را به جنگ تهدید کند.

کمپ دیوید و پدیده گروه‌های تکفیری

الشرقاوی توضیح داد: بازتاب شکاف امنیتی ایجاد شده در صحرای سینا بموجب کمپ دیوید، بالطبع موجب رشد پدیده گروه‌های مسلح تکفیری در این منطقه شد تا از آنها به عنوان تیغ برنده مشروعی برای تهدید امنیت ملی مصر و فلسطینی‌ها استفاده شود.

وی بر این باور است، اگرچه بین گروه‌های مسلح تکفیری فعال در صحرای سینا با گروه تروریستی تکفیری «داعش» فعال در عراق و سوریه همگرایی در اهداف و منافع مشاهده می‌شود، اما هیچگونه ارتباطی بین آنها در حال حاضر وجود ندارد.

کارشناس فلسطینی مسائل نظامی و راهبردی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش و القاعده «بلاک واتر» در نسخه عربی و اسلامی آن شمرده می‌شوند که مورد حمایت سعودی‌ها هستند، هدف آنها را متزلزل کردن امنیت و استقرار جهان عرب به سود منافع آمریکا و تامین امنیت اسرائیل دانست.

سیاست در هم ریختن برگه‌ها

الشرقاوی با تاکید بر اینکه توانمندی و قدرت مقاومت در نوار غزه و جنوب لبنان بصورت مستمر درحال افزایش است، افزود: اسرائیل در تلاش برای لطمه زدن به اعتبار مقاومت است و تلاش می‌کند، با فراهم کردن شرایط برای رشد و فعالیت گروه‌های تکفیری در مناطق پیرامون خود و کمک به آنها، مقاومت را به فعالیت‌های تروریستی متهم کند.

وی بر این باور است، گروه‌های تکفیری فعال در سینا از همجواری با نوار غزه استفاده کرده و تلاش می‌کنند، با برقراری رابطه با گروه‌های همفکر، هسته‌های نظامی و مسلحی برای ضربه زدن به مقاومت و در تنگنا قرار دادن آن استفاده کنند، همانند آنچه در این اواخر در غزه رخ داد و شاهد با نفوذ آنها در نشست‌های اجماع ملی فلسطینان بودیم.

الشرقاوی گفت: اسرائیل از سیاست در هم ریختن برگه‌ها برای متهم کردن مقاومت و بطور خاص حماس به همکاری با این گروه‌ها جهت تحریک قاهره استفاده می‌کند، بویژه در زمانی‌که روابط حماس و قاهره برای سه سال متوالی شاهد تنش و سردی است.

همکاری و هماهنگی امنیتی‌-نظامی حماس و قاهره

وی با بیان اینکه احتمالا شاهد همکاری و هماهنگی امنیتی نظامی بین حماس و قاهره برای غلبه بر پدیده تروریسم در سینا باشیم، ابراز امیدواری کرد، قاهره به اهمیت امنیتی غزه در هر نبردی سراسری که با هدف غلبه بر تروریسم در صحرای سینا انجام می‌شود، توجه داشته باشد.

الشرقاوی با تاکید بر اینکه ارتش مصر هم اکنون از تاکتیک‌های ارتش سوریه و عراق و نیروی الحشد الشعبی در مبارزه با گروه‌های تکفیری در سینا تبعیت می‌کند، افزود: گزینه نظامی کارآمدترین گزینه برای تامین امنیت و بازگرداندن آن به سینا و غلبه بر طرح ویرانگری است که مصر و عراق و سوریه را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی هدف گرفته است.

منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.