اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه درگیری با داعش در خارج از تدمر/بمباران تروریست‌های فراری

  • کد خبر : 7231
  • 13 اسفند 1395 - 11:01
ادامه درگیری با داعش در خارج از تدمر/بمباران تروریست‌های فراری

یک منبع نظامی سوری با بیان اینکه ظرف دیروز (پنج‌شنبه) جنگنده‌های روسی و سوری پانزده بار کارون‌های تروریست‌های فراری از تدمر را هدف گرفتند، گفت: درگیری با این گروهک تروریستی در خارج از شهر ادامه دارد. یک مسئول نظامی سوری ضمن تبریک آزادسازی کامل تدمر پس از یک ماه و نیم عملیات نظامی بی‌وقفه اظهار داشت: […]

یک منبع نظامی سوری با بیان اینکه ظرف دیروز (پنج‌شنبه) جنگنده‌های روسی و سوری پانزده بار کارون‌های تروریست‌های فراری از تدمر را هدف گرفتند، گفت: درگیری با این گروهک تروریستی در خارج از شهر ادامه دارد.

یک مسئول نظامی سوری ضمن تبریک آزادسازی کامل تدمر پس از یک ماه و نیم عملیات نظامی بی‌وقفه اظهار داشت: نبردهای جاری بین یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن با داعش به خارج از شهر و به سمت شرق «الصوامع»، در هفت کیلومتری مرکز تدمر کشیده شده است.

وی افزود: همزمان حملات هوایی علیه کاروان‌های تروریست‌های فراری از تدمر به سمت رقه و دیر الزور از طریق منطقه السخنه که داعش آن را به عنوان راه امداد رسانی بکار می‌گرفت، ادامه دارد.

منبع سوری گفت: یگان‌های مهندسی نظامی ارتش سوریه با ورود به تدمر کار خنثی‌سازی بمب‌های دستی و مین‌هایی را که داعش قبل از خروج از تدمر کاشته بود، آغاز کردند.

وی تاکید کرد: داعش قبل از ترک تدمر برخی از تونل‌ها و مین‌های کاشته در خیابان‌ها و خانه‌های شهر را منفجر کردند که به وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف شهر منجر شد.

مسئول سوری گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی داعش شماری از افراد به اسارت گرفته شده، هنگام اشغال تدمر را به قتل رسانده و شماری دیگر از جمله زنان و کودکان را به رقه، پایگاه اصلی خود منتقل کرده است.

وی ادامه داد: ارتش سوریه عصر روز چهارشنبه پس از یورش از سمت جنوب و شمال شرقی تدمر و با عبور از ارتفاعات الطار و الهیل را بر فراز قلعه تاریخی تدمر به اهتزار درآورد.

این منبع آگاه سوری ضمن تاکید بر نقش مهم پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه در آزادسازی تدمر گفت: طی دیروز (پنج‌شنبه) جنگنده‌های روسی و سوری بیش از ۱۵ بار کاروان‌های داعش را هدف گرفتند.

 ارتش سوریه دیروز پنج‌شنبه بطور رسمی آزادسازی شهر تدمر را تأیید کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شهر و مناطق اطراف آن در دست نیروهای سوری است.

در این بیانیه آمده است، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن، توانستند با پوشش جنگنده‌های سوری و روسی این شهر را از داعش پس بگیرند.

 ارتش سوریه اعلام کرد که اهمیت بازپس گیری این شهر به جایگاه تاریخی و تمدنی این شهر باستانی برمی‌گردد و آزادسازی تدمر ضربه سختی به تروریست‌های داعش وارد کرده است.

منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.