اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی تدمر، دستاورد بزرگ ارتش سوریه؛ هدف بعدی چیست؟

  • کد خبر : 7238
  • 13 اسفند 1395 - 11:19
آزادسازی تدمر، دستاورد بزرگ ارتش سوریه؛ هدف بعدی چیست؟

پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر تاریخی تدمر از اشغال داعش ، دستاورد نظامی و سیاسی بزرگی است و این سوال را به همراه دارد که هدف بعدی ارتش سوریه کدام نقطه است؟  به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه، پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر تاریخی تدمر […]

پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر تاریخی تدمر از اشغال داعش ، دستاورد نظامی و سیاسی بزرگی است و این سوال را به همراه دارد که هدف بعدی ارتش سوریه کدام نقطه است؟

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رای الیوم، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه، پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی شهر تاریخی تدمر از اشغال داعش را دستاورد نظامی و سیاسی بزرگی برای سوریه برشمرد که حمایت معنوی مورد نیاز  رهبری سوریه را نیز تامین کرد.

پیام های آزادسازی تدمر

وی در مقاله خود نوشت: روشن است که آزادسازی تدمر پیام های متعددی را در دل خود جا داده و بیانگر این است که ائتلاف روسی- سوری در میدان نظامی همچنان در اوج قرار دارد.

پیام دیگر این دستاورد نظامی و سیاسی، آمادگی ارتش سوریه برای ورود به نبرد و بازپس گیری سایر مناطق سوریه و پیش از همه رقه ، پایتخت خود خوانده داعش است و نشان می دهد نیروهای ارتش سوریه با وجود شش سال جنگ توان و قدرت خود را حفظ کرده اند.

پایان بحث بر سر نبرد رقه

به عبارت دیگر زمان بازپس گیری تدمر به بحث و بررسی جاری در خصوص طرف هایی که در رقه با داعش وارد جنگ خواهند شد، پایان خواهد داد، زیرا در این خصوص این سوال ها مطرح بود که آیا نیروهای دموکراتیک کُرد تحت حمایت آمریکا در رقه وارد صحنه جنگ خواهند شد یا نیروهای سپر فرات تحت حمایت ترکیه؟

در پاسخ باید گفت هیچ یک از این دو، این نیروهای ارتش سوریه هستند که در رقه وارد نبرد خواهند شد زیرا این شهر در هر حال یک شهر سوری است.

عطوان در ادامه افزود: به نظر نمی رسد بازپس گیری شهر تدمر برای نیروهای ارتش سوریه دشوار بود، زیرا این شهر که داعش چند بار آن را اشغال و سپس از دست داده است و اکنون بار دیگر آن را به اشغال گرفته است، ارزش راهبردی واقعی ندارد و فقط یک بیابان تاریخی در قلب صحرا است  که آثار تاریخی مربوط به دو هزار سال پیش را در خود جا داده است.

شایعه پراکنی ها مخالفان سوری در خصوص رقه

معمای زیادی در مورد رقه و سقوط و بازپس گیری آن در چند نوبت مطرح شد و مخالفان سوری این شایعه را رواج دادند که نیروهای ارتش سوریه بدون جنگ آن را به داعش تسلیم کردند زیرا در نظر دارند تمام توان خود را برای بازپس گیری حلب و حومه دمشق متمرکز کنند و آن را در صدر اولویت های نظامی خود قرار داده اند و پس از تحقق این اهداف نوبت آزادسازی رقه می رسد و پس از آن نبرد شهر ادلب و سپس الباب الویت دارد؛ شهری که اکنون تحت اشغال نیروهای ترک موسوم به سپر فرات قرار دارد و مسئولان سوری حضور  نیروهای ترک در آنجا را به معنی اشغال و نقض حاکمیت کشور سوریه می دانند.

به هر حال چه بسا اعلام پیروزی نبرد تدمر همزمان با آغاز گفت وگوهای «ژنو ۴» بین هیئت سوریه و سه هیئت از مخالفان، تصادفی نبود حال آنکه این گفت وگوها همانند دفعات قبل برای رسیدن به حل و فصل سیاسی بحران سوریه هیچ پیشرفت قابل ذکری نداشته است.

راهبرد ایران، روسیه و سوریه در سوریه

برداشتی که از این شرایط می توان داشت اینکه ائتلاف روسی- سوری- ایرانی دو راهبرد را در پیش گرفته است:

– ادامه عملی کردن نقشه های نظامی برای بازپس گیری خاک سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم.

– طولانی کردن گفت وگوها تا حد ممکن .

نکته قابل توجه اینکه دولت سوریه بازپس گیری شهر تاریخی تدمر را جشن خواهد گرفت وباردیگر یادآور خواهد شد که برای شکست تروریست ها از همه قدرتمند تر است.

زمام امور سوریه در دست سوریه و متحدانش

در این میان هیئت رسمی سوریه در ژنو شاهد اختلافات مخالفان و نیز انتقادات روسیه و استیفان دیمستورا نماینده سازمان ملل  از آنان در ارتباط با مانع تراشی در مسیر گفت وگوها است.

به هر حال اکنون روسیه سرنخ بازی را به دست گرفته است و آن را همانطور که خود و متحدانش می خواهند، سمت و سو می دهد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.