اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انهدام یک پل در حومه رقه توسط جنگنده‌های آمریکایی/تداوم پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب

  • کد خبر : 6918
  • 01 اسفند 1395 - 11:23
انهدام یک پل در حومه رقه توسط جنگنده‌های آمریکایی/تداوم پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب

همزمان با ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا یک پل را در حومه شرقی رقه منهدم کرد.  به گزارش اخبار جهادی ،به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، منابع محلی و رسانه‌ها در سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش طی ۲۴ ساعت گذشته مجددا پل […]

همزمان با ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا یک پل را در حومه شرقی رقه منهدم کرد.

 به گزارش اخبار جهادی ،به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، منابع محلی و رسانه‌ها در سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش طی ۲۴ ساعت گذشته مجددا پل المغله در غرب روستای معدان در حومه شرقی رقه را منهدم کردند و این پل دیگر قابل استفاده نیست.پل المغله آخرین پلی است که کرانه‌های رود فرات را به هم متصل می‌کند. جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش پیشتر نیز چندین پل را در حومه رقه منهدم کردند.

سازمان ملل اخیرا نسبت به احتمال سیل در سوریه به دلیل فروپاشی قریب الوقوع سد الطبقه در رقه هشدار داد.

نیروهای “سوریه دموکراتیک” که بخش اعظم آن را یگان‌های مدافع خلق کرد تشکیل می‌دهند، اخیرا عملیات خشم فرات را برای بیرون راندن داعش از این شهر آغاز کردند. ائتلاف آمریکا نیز از این نیروها پشتیبانی هوایی به عمل می‌آورد.

در همین راستا، ارتش سوریه کنترل روستاهای مغاره ابوجبار، مشرفه ابوجبار، بیجان، تل بیجان، رسم الکما، رسم الکبیر، شویلخ، تل حمیمه را در حومه شرقی حلب پس از درگیری‌های شدید با داعش در دست گرفت.

ارتش سوریه همچنین ده‌ها کیلومتر از خندق‌ها و سنگرهایی که داعش برای ممانعت از پیشروی آن‌ها ایجاد کرده بود، پاکسازی کرد.

همچنین خبرگزاری فرانسه تصویری از تانک‌های ارتش سوریه را که در حومه شرقی حلب مستقر شده‌اند، منتشر کرد.

نیروهای ارتش سوریه دسامبر کنترل کامل حلب را در دست گرفتند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه عملیات منحصر به فردی را علیه مواضع داعش در اطراف شهر دیر الزور داشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌های ارتش یک پهپاد شناسایی داعش را که حامل بمب‌هایی نیز بود بر فراز تله الرواد در غرب دیر الزور ساقط کردند. در عین حال جنگنده‌های سوری حملات شدیدی به منطقه المقابر در اطراف جنوبی دیر الزور داشتند.

همچنین بخش هماهنگی‌های افراد مسلح از کشته شدن ۴۰ فرد مسلح عضو النصره و دیگر گروه‌های هم‌پیمان در حملات ارتش سوریه خبر داد. این گروه‌ها اخیرا عملیات جدیدی را علیه مواضع ارتش سوریه در محله المنشیه در در عا آغار کردند اما در حملات ارتش سوریه فرماندهان ارشد این گروه کشته شدند.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.