اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی ارتش سوریه به سمت تدمر

  • کد خبر : 6869
  • 19 بهمن 1395 - 20:59
پیشروی ارتش سوریه به سمت تدمر

ارتش سوریه روز سه شنبه در ادامه پیشروهای خود توانست چند پایگاه را از دست تروریست های داعش با حمایت جنگنده های روسی در غرب شهر تدمر در استان حمص آزاد کنند. به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع میدانی در ارتش سوریه گفت: یگان های ارتش چند پایگاه از جمله پایگاه راهبردی […]

ارتش سوریه روز سه شنبه در ادامه پیشروهای خود توانست چند پایگاه را از دست تروریست های داعش با حمایت جنگنده های روسی در غرب شهر تدمر در استان حمص آزاد کنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع میدانی در ارتش سوریه گفت: یگان های ارتش چند پایگاه از جمله پایگاه راهبردی الافغان را در غرب تدمر بعد از درگیری های شدید با تروریست های داعش به کنترل خود در آوردند.
بر این اساس، عملیات پاکسازی اطراف روستاهای البیضه الشرقیه و البیضه الغربیه از مین ها و بمب های کارگذاشته توسط داعش در مسیر شمال شرق تدمر ادامه دارد.
همچنین یک فرمانده میدانی در ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای سوری روستای بیره الباب و تپه استراتژیک الحواره در حومه شرقی حلب را به کنترل خود در آوردند.
این فرمانده میدانی افزود: ارتش به پیشروی های خود در حومه شهر الباب به سمت منطقه تادف ادامه می دهد و تروریست های داعش در حال فرار به سمت شرق هستند.
شهر تدمر در استان حمص که ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۴ به اشغال تروریست های داعش درآمد هشتم فروردین ماه ۹۵ آزاد شد اما این شهر بار دیگر ۲۱ آذرماه سالجاری به دست داعش اشغال شد.
شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه تخریب بخش هایی از شهر باستانی تدمر سوریه به وسیله گروهک تروریستی داعش را محکوم کرد.
اعضای شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کردند که گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست ها با غارت و قاچاق آثار باستانی سوریه سودهای هنگفتی کسب کردند و از این درآمدها برای اعزام نیرو و تقویت توان عملیاتی خود و انجام حمله های تروریستی استفاده کردند.
سوریه بیش از ۵ سال است، به دلیل حضور گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.