اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تاکتیک‌های هوشمندانه دفاعی یمنی‌ها در «نهم»/ هلاکت ۵۰۰ مزدور در الجوف و صرواح

  • کد خبر : 6468
  • 09 دی 1395 - 14:56
تاکتیک‌های هوشمندانه دفاعی یمنی‌ها در «نهم»/ هلاکت ۵۰۰ مزدور در الجوف و صرواح

یک فرمانده یمنی با تاکید بر اینکه دفاع جانانه رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی طی ۱۰ روز گذشته تاکنون مانع پیشروی مزدوران و متجاوزان سعودی در جبهه نهم شده گفت: غرب به شکست عربستان در پیشبرد منافعش در منطقه اذعان کرده است. یک فرمانده جبهه های نبرد در نهم یمن در صنعا اظهار داشت: رزمندگان یمنی […]

یک فرمانده یمنی با تاکید بر اینکه دفاع جانانه رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی طی ۱۰ روز گذشته تاکنون مانع پیشروی مزدوران و متجاوزان سعودی در جبهه نهم شده گفت: غرب به شکست عربستان در پیشبرد منافعش در منطقه اذعان کرده است.

یک فرمانده جبهه های نبرد در نهم یمن در صنعا اظهار داشت: رزمندگان یمنی برای دهمین روز متوالی موفق شدند حملات مزدوران دشمن سعودی به سمت المدفون در اطراف نهم را دفع کنند.

وی تاکید کرد: درگیری رزمندگان یمنی با مزدوران سعودی در جبهه المدفون برای ساعت ها ادامه داشت و با وجود اینکه نیروی هوایی عربستان هم پشتیبان مزدوران سعودی بود اما آنها قادر به پیشروی نبوده و تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی را متحمل شدند.

فرمانده نظامی یمن با اشاره به تردید ریاض برای ادامه جنگ در یمن گفت: آمریکا و دیگر کشورهای غربی هم به این مساله اذعان پیدا کرده اند که عربستان دیگر ارزش مالی و نظامی سابق را برایشان ندارد و نمی توانند مثل سابق روی آن حساب باز کنند.

وی افزود: سفر اخیر نخست وزیر انگلیس به منطقه و حضور در اجلاس سران عرب در منامه نیز صرفا برای اعلام حمایت از متحدان عرب حوزه خلیج فارس نبوده بلکه انگلیس درصدد اطلاع از بزرگی فاجعه ای که آل سعود با آن روبروست بوده است، رژیمی که تا چندی پیش نخستین پشتیبان نفوذ آمریکا و اروپا در منطقه بود.

فرمانده یمنی افزود: بنابراین ریاض قبل از اعتراف به شکست نظامی در یمن همه راه حل های انتحاری و انفجاری را امتحان خواهد کرد و حتی ممکن است در تعامل با پرونده عربستان دست به جنون سیاسی بزند اما همه می دانند که این رفتارها هیچ فایده ای ندارد و هیچ دستاوردی برای عربستان در یمن نخواهد داشت.

الامین با بیان اینکه عربستان از خطر تکفیری هایی که خود سال ها آنها را تربیت کرده در امان نخواهد بود، گفت: سگ ولگرد تروریسم بالاخره پای صاحبش را نیز خواهد گرفت.

فرمانده یمنی گفت: روزی خواهد آمد که عربستان خودش اعتراف کند دوره سردمداری در منطقه به پایان رسیده و یمن در دوره جدیدی به سر می برد که دیکته بیگانگان و سلطه گری را نمی پذیرد و تصمیم گیرنده اول و نهایی سرنوشت یمن، ملت آن هستند.

 الامین با بیان اینکه جبهه نهم از لحاظ نظامی و راهبردی اهمیت زیادی برای دشمن سعودی دارد، افزود: جبهه نهم جبهه اصلی متجاوزان و مزدوران سعودی است و سرنوشت نبردها در دیگر جبهه ها را تعیین می کند.

وی افزود: برای همه آنهایی که پیگیر تحولات میدانی نبرد در یمن هستند روشن است که سلسله نبردهایی که طی روزهای گذشته تاکنون در شرق استان صنعا و به طور ویژه جبهه نهم و صرواح و بخصوص نهم جریان دارد، یکی از اهداف راهبردی ارتش یمن و کمیته های مرمی است.

فرمانده یمنی با بیان اینکه نبرد در جبهه های نهم و صرواح اهداف صرفا دفاعی دارند، گفت: مزدوران و متجاوزان سعودی در حال حاضر قریب به هفتاد درصد از زور خود را روی این ۲ جبهه تا امتداد الجوف متمرکز کرده اند اما نهم قلب نبرد در جبهه شرقی صنعا محسوب می شود.

الامین گفت: نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که منطقه نهم از حیث اینکه کلید ورود به سلسله مناطق واقع در طول جغرافیایی شرق یمن است و نقطه اتصال مرکز به شرق یمن در طول نوار مرزی با عربستان محسوب می شود و با شهرهای صنعا و عمران در غرب و مأرب در شرق در ارتباط است از اهمیت نظامی و راهبردی برخوردار است.

فرمانده یمنی افزود: علاوه بر اهمیت راهبردی بزرگ جبهه نهم در نقشه درگیری های آتی در شرق و شمال شرق و مرکز یمن، نهم همچنین کلید آزادی مأرب شمرده می شود و اگر مأرب آزاد شود حضرموت، المهره و شبوه هم از حیث نظامی سقوط می کنند .

الامین گفت : تلفات جانی متجاوزان و مزدوران سعودی در عمق جبهه نهم و برخی مناطق جنوب و شرق آن تصمیم سازان جنگ علیه یمن را به دردسرخواهد انداخت بنابراین ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش می کنند که با تاکتیکی دفاعی و نه هجومی سریعا نبردها در این مناطق را یکسره کرده و ضربه کاری به نقشه متجاوزان برای پیشروی به سوی پایتخت وارد کنند.

وی تاکید کرد: به رغم هیاهوی رسانه ی بزرگ متجاوزان سعودی در خصوص پیشروی های مزدورانشان در جبهه های مختلف اعم از نهم، شبوه، علب عسیر، میدی و البقع آنها به هیچ دستاورد نظامی ملموسی در این مناطق دست نیافتند و تنها توهم پیروزی را دارن.

الامین میزان تلفات جانی و تجهیزاتی مزدوران سعودی در جبهه های نهم و صرواح را بسیار بالا خواند و گفت: ضربات دفاعی ارتش و کمیته های مردمی صفوف سرکره های مزدوران سعودی را هدف گرفته است به گونه ای که طی روزهای گذشته دستکم ۵۰۰ سرکرده تروریست ها و افسران نظامی در این ۲ جبهه به هلاکت رسیدند که این فاجعه ای نظامی و ضربه سنگین به ستون فرماندهی مزدوران سعودی شمرده می شوند.

فرمانده یمنی گفت: درست است که هواپیماهای سعودی حملات مزدوران خود را در جبهه گسترده ای از نهم و صرواح پشتیبانی کردند و بالغ بر ۶۰۰ بار این مناطق را بمباران کردند اما نتوانستند دستاورد قبل ذکری را محقق کنند.

الامین گفت: نمی توان انکار کرد که حملات هوایی شدید هواپیماهای سعودی در برخی مواضع نهم ارتش و کمیته های مردمی را به منظور اجتناب از تحمل تلفات وادار به عقب نشینی می کرد اما این عقب نشینی، جزء لاینفک تاکتیک های نظامی درست و هوشمندانه ارتش محسوب می شود اما پس از عملیات های هوایی دشمن سعودی و ریختن بمب هایشان به روی ارتفاعات، رزمندگان یمنی به مواضع نظامی خود بازگشته  و با قدرت از آن دفاع می کنند.

فرمانده یمنی با اشاره به عملیات های موفق کمین رزمندگان یمنی برای مزدوران سعودی گفت: به هر حال ماهیت نبرد در جبهه نهم از جنوب الجوف تا صرواح دفاعی است و به نیروهای متجاوز اجازه هیچ پیشروی نظامی در این جبهه داده نمی شود.

منبع : فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.