اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی دریایی سپاه، جنگ‌طلبی احتمالی “ترامپ” را چگونه پاسخ می‌دهد؟

  • کد خبر : 6368
  • 04 دی 1395 - 9:28
نیروی دریایی سپاه، جنگ‌طلبی احتمالی “ترامپ” را چگونه پاسخ می‌دهد؟

آمریکا با شروع جنگ دریایی با ایران در خلیج فارس، متحمل خسارت‌های بسیار که آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کند، خواهند شد. رسانه‌های وابسته به انگلیس، همه تلاش خود را برای حمایت از دولت جمهوری‌خواه “ترامپ” انجام می‌دهند. انگلیس به عنوان حامی بزرگ دولت آمریکا تلاش می‌کند تا با روی کارآمدن ترامپ، فصل جدیدی […]

آمریکا با شروع جنگ دریایی با ایران در خلیج فارس، متحمل خسارت‌های بسیار که آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کند، خواهند شد.

رسانه‌های وابسته به انگلیس، همه تلاش خود را برای حمایت از دولت جمهوری‌خواه “ترامپ” انجام می‌دهند.
انگلیس به عنوان حامی بزرگ دولت آمریکا تلاش می‌کند تا با روی کارآمدن ترامپ، فصل جدیدی در روابط دو کشور رقم بخورد.
اخیراً در برنامه  “صفحه دو” شبکه “بی‌بی‌سی فارسی” اینگونه مطرح شده که “دونالد ترامپ” می‌تواند از گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و منطقه استفاده کند تا ایران نتواند به اهدافی که برای خود تعیین کرده(که یکی از آن‌ها مبارزه با استکبار جهانی است) دست یابد.

چند نکته در این زمینه قابل طرح است؛ اولاً حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس همواره کنترل شده بوده و شناورهای نظامی این کشور به اخطارهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمکین می‌کنند.

نیروی دریایی سپاه، جنگ‌طلبی احتمالی

معمولاً شناورهای نظامی آمریکایی، زمان عبور از تنگه هرمز، خود را به دهانه جنوبی تنگه نزدیک می‌کنند تا از اخطارها و هشدار ایران در امان بمانند. سوال مهم اینجاست که با چنین شرایطی، آمریکایی‌ها چگونه می‌خواهند در خلیج فارس قدرت نظامی خود را نشان بدهند.

استراتژی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس نبرد ناهمگون طراحی شده و کارشناسان نظامی معتقدند که در صورت حمله نظامی آمریکا از طریق خلیج فارس به ایران، هزاران نیروی آمریکایی کشته خواهند شد.

نکته دیگر قابل طرح اینکه وقتی “جرج بوش” که از طیف محافظه‌کاران تندرو کاخ سفید بود‌، ۲۰۰ هزار نیروی نظامی در منطقه داشت، نتوانست به ایران حمله کند؛ حال چگونه ترامپ می‌تواند با شراط جدید منطقه که قدرت ایران روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت است، علیه ایران تهاجم نظامی داشته باشد؟

کالج جنگ‌های دریایی آمریکا در سال ۲۰۰۹، گزارشی از افزایش توانایی ایران در اجرای کمین‌های دریایی گسترده در تنگه هرمز ارائه داد. بنابر این گزارش، اگر آمریکا قصد استقرار ناوهای خود را در صورت وقوع جنگ در تنگه هرمز داشته باشد، به نیروهای ایرانی فرصت بسیار مناسبی برای حمله می‌دهد که این امر منجر به نابودی اولین گروه از ناوهای نیروی دریایی آمریکا خواهد شد.

پایگاه تحلیلی Examiner، در گزارشی با عنوان “ناوهای هواپیمابر آمریکا نسبت به موشک‌های ناوشکن مافوق صوت ایران آسیب‌پذیر هستند” اذعان می‌کند که آمریکا در خلیج فارس، کار بسیار سختی در برابر ایران دارد. به علاوه، هزینه این ناوهای هواپیمابر بسیار زیاد است؛ به‌طوری که اگر بخواهیم سامانه‌های ضد موکشی در این ناوها مستقر کنیم، میلیاردها دلار هزینه دربرخواهد داشت.

نیروی دریایی سپاه، جنگ‌طلبی احتمالی
اما موشک ناوشکن مافوق صوت ایران، در مقایسه با این ناوها بسیار ارزان‌تر و در عین حال، خطرناک‌تر و با قدرت تخریب بیشتر است. اگر قدرت تخریب یک موشک ضدناو SunBurn ایران را در نظر بگیریم، دامنه تهدیدی که نیروی دریایی آمریکا در صورت مقابله با ایران با آن مواجه خواهد شد را درک خواهیم نمود.

جمهوری اسلامی ایران، با بهره‌گیری از هزاران قایق تندرو و موشک‌های ضد کشتی، توانایی فوق‌العاده‌ای برای مورد اصابت قرار دادن اهداف در ناوهای آمریکایی دارد. روزنامه USAtoday نیز اخیراً در گزارشی اذعان کرده است که موشک‌های ناوشکن ایران، تهدید بزرگی برای نیروهای آمریکایی در منطقه به حساب می‌آیند.

“هامر” کارشناس امور نظامی خلیج‌فارس در این زمینه معتقد است: موشک‌های کروز ایران می‌توانند به ناوهای ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس و منطقه بحرین شلیک شوند. با اینکه این ناوها معمولاً سامانه دفاع موشکی دارند، اما ایران قادر است چند موشک را به طور هم‌زمان به یک هدف شلیک کند که در این صورت؛ کاری از دست این پدافندها برنمی‌آید.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه ایران به خوبی با برگزاری چندین رزمایش دریایی، تجربه کافی را برای رویارویی با آمریکایی‌ها و ناوهایشان در خلیج فارس دارد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با منهدم کردن ماکت ناوهواپیمابر “یو اس اس جان نیمیتز” نشان داد که می‌تواند در مقابل استکبار در سطوح وسیع بایستد.

حقیقت آن است که ترامپ نیز به عنوان جانشین کسانی چون بوش پسر و اوباما، قطعاً نمی‌تواند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد چراکه اگر این پتانسیل در آمریکایی‌ها وجود داشت، بین سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ که اوج لفاظی‌ها و تهدیدهای بوش پسر علیه ایران بود، به وقوع می‌پیوست.

بدین ترتیب، آمریکایی‌ها باید متوجه این موضوع باشند که ممکن است شروع‌کننده جنگ در خلیج فارس علیه ناوها و نیروی دریایی ایران باشند، اما قطعاً پایان‌دهنده آن نخواهند بود و به یقین، متحمل خسارت‌های بسیار که آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کند، خواهند شد چراکه اقتدار دریایی ایران، موضوعی است که در زمانه حاضر، بر هیچکس پوشیده نیست.
نیروی دریایی سپاه، جنگ‌طلبی احتمالی
منبع : باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.