اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش محور حمص را به دستور آمریکا فعال کرد/ اردن و ترکیه اتاق فکر تروریست‌ها

  • کد خبر : 6380
  • 04 دی 1395 - 11:09
داعش محور حمص را به دستور آمریکا فعال کرد/ اردن و ترکیه اتاق فکر تروریست‌ها

کارشناس سوری گفت: تحرکات جدید داعش در محور تدمر به دستور واشنگتن انجام شده تا شاید به این طریق از تمرکز افکار جامعه بین‌الملل بر پیروزی ارتش سوریه و متحدین دمشق بکاهد و داعش را همچنان قدرتمند جلوه دهد. «محمد عباس»، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه و کارشناس مسائل نظامی و راهبردی تصریح کرد: پس از آزادسازی […]

کارشناس سوری گفت: تحرکات جدید داعش در محور تدمر به دستور واشنگتن انجام شده تا شاید به این طریق از تمرکز افکار جامعه بین‌الملل بر پیروزی ارتش سوریه و متحدین دمشق بکاهد و داعش را همچنان قدرتمند جلوه دهد.

«محمد عباس»، سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه و کارشناس مسائل نظامی و راهبردی تصریح کرد: پس از آزادسازی حلب، اولین گام، توسعه کمربندی امنیتی آن خواهد بود.

کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوریه افزود: این عملیات سوپاپ اطمینانی است که حلب را در محور غربی از فاز ۴ و ۵ شهر‌ک راشدین بسمت منطقه خان طومان و از آنجا بسمت منطقه السلمیه تا ریف الباب امتداد می‌یابد.

 عباس محور عملیات‌های پیشگیرانه ارتش سوریه برای تامین امنیت حلب در محور جنوبی را اینگونه تشریح کرد: عملیات پیشگیرانه ارتش سوریه و متحدین در محور جنوبی از ریف جنوبی شهر حلب آغاز و به کوه‌های عزان منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه محور جنوبی از ریف جنوبی شهر حلب و منطقه کوه‌های عزان را و اساسی‌ترین خطوط تماس در مرحله پس از آزادی حلب خواهد بود، تصریح کرد: اهمیت این محور در این است که عملیات ارتش سوریه آزادسازی بزرگراه حلب – حماه و جاده‌های منتهی به منطقه «معره النعمان» را نیز دربرگرفته تا ریف «خان شیخون» ادامه می‌یابد.

کارشناس امور نظامی و راهبردی سوریه خاطرنشان کرد: هم اکنون ستاد مشترک ارتش سوریه درحال مطالعه دقیق وضعیت این محورها و ریختن مناسب‌ترین نقشه میدانی و کارآمدترین تاکتیک نظامی برای تامین امنیت کمربند حلب است.

عباس گفت: عملیات پیشگیرانه ارتش سوریه در حلب، بویژه عملیات محور ریف جنوبی حلب، ارتباطی تنگاتنگ با نقشه‌های میدانی و عملیاتی ریخته شده برای آزادسازی ادلب دارد که مقدمه عملیات آزادسازی رقه از محور شرقی می‌باشد.

آمریکا در رقه بدنبال مطرح شدن در معادلات میدانی است

وی تصریح کرد: یگان‌های نظامی و نیروهای مسلحی که در منطقه «کویرس» مستقر هستند، از آمادگی کامل برای انجام عملیات نظامی بسمت شهر الباب یا شهر رقه برخوردار هستند.

کارشناس مسائل راهبردی سوریه از دو محور الباب و رقه، محور رقه را بدلیل عملیات نظامی گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا حائز اهمیت بیشتری دانست و افزود: هدف آمریکا از عملیات نظامی در این محور، مطرح کردن خود در محاسبات و معادلات میدانی سوریه است.

عباس گفت: آمریکا درحالی عملیات نظامی علیه داعش در محور رقه را آغاز کرد که همه می‌دانند، داعش مزدور آمریکایی‌هاست و منافع این کشور در سوریه و منطقه را تامین می‌کند.

داعش محور حمص را بدستور آمریکا فعال کرد

وی تاکید کرد: تحرکات جدید داعش در محور تدمر به دستور واشنگتن انجام شد تا شاید به این طریق از تمرکز افکار جامعه بین المللی بر پیروزی ارتش سوریه و متحدین دمشق بکاهد و داعش را همچنان قدرتمند جلوه دهد.

عباس هدف حملات داعش در استان حمص را فرودگاه نظامی T4 و میدان‌های نفتی و گازی مرکز سوریه عنوان کرد که عمق اقتصاد ملی سوریه و یکی از مهمترین منابع درآمدی آن را تشکیل می‌دهد.

کارشناس مسائل نظامی سوریه تاکید کرد: اتاق‌های عملیاتی محور ضد سوری که در اردن و ترکیه دایر شده‌اند، به دقت تحولات میدانی سوریه را رصد کرده و نقشه‌های عملیاتی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را تهیه و تدوین می‌کنند.

عباس حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه را مغایرتی با حضور و فعالیت داعش در سوریه ندانست که در طول بحران سوریه مهمترین حامی این گروه تکفیری محسوب می‌شد و هر دو طرف ابزاری در دست آمریکا بودند تا اهداف کاخ سفید در سوریه محقق کنند.

وی با تاکید بر اینکه طرح آمریکا در سوریه و منطقه امروز بیش از هر زمان دیگری با شکست و ناکامی مواجه شده، پیروزی بزرگ حلب را نتیجه ایستادگی و مقاومت مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی دانست.

عباس یکی از مهمترین دلایل ایستادگی چندین ساله سوریه و مقاومت حلب را حضور مستمر و قدرتمند متحدان دمشق از جمله روسیه و ایران و مقاومت اسلامی در میدان در کنار ارتش سوریه دانست تا نتیجه آن شکست طرح آمریکا در سوریه باشد.

 منبع : فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.