اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: طرح سرنگون کردن نظام سوریه شکست خورد

  • کد خبر : 6355
  • 03 دی 1395 - 22:17
سید حسن نصرالله: طرح سرنگون کردن نظام سوریه شکست خورد

به گزارش اخبار جهادی ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه سوم دی ماه در دیدار با دانشجویان لبنانی به صورت ویدئو کنفرانس درباره آخرین تحولات داخلی لبنان و مهمترین تحولات منطقه از جمله سوریه و آزادسازی حلب و بحرین و یمن سخنرانی کرده است. دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی […]

به گزارش اخبار جهادی ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه سوم دی ماه در دیدار با دانشجویان لبنانی به صورت ویدئو کنفرانس درباره آخرین تحولات داخلی لبنان و مهمترین تحولات منطقه از جمله سوریه و آزادسازی حلب و بحرین و یمن سخنرانی کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: اسلام هیچگاه مانند سال های اخیر از طریق رسانه ها مورد هجمه قرار نگرفته بود. طی ده های گذشته هیچ گروهی همانند کاری که گروه های مسلح و در رأس آنها داعش به نام رسول الله انجام می دهند، مرتکب نشده بود. این گروه های تروریستی از سال های گذشته در سطح تمدنی، فرهنگی، فکری و معنوی کشتار وسیعی به راه انداخته اند.

سید حسن نصرالله بیان داشت: همگان باید جنایات تکفیری ها را محکوم کنند و هر کس که سکوت کند، در دادن فرصت برای توهین به اسلام و کل دین، شریک است، وهابی ها عید میلاد پیامبر را تکفیر می کنند و این عید را به رسمیت نمی شناسند، طی سال های اخیر نیز هر کس که این میلاد را جشن بگیرد، هدف حملات و انفجارها قرار می دهند، زیرا وهابی ها در صدد هستند تا تفکر خود را به زور سلاح تحمیل کنند.

وی یکی از تروریست‌ها در استفاده از بچه‌هایش برای انجام عملیات تروریستی را محکوم کرد و بیان داشت: همه مسلمانان باید اقدامات این وحشی را که دختران کوچکش را به اسم خدا و رسول خدا (ص) برای انجام عملیات تروریستی می‌فرستد و آنها را منفجر می‌کند، محکوم کنند.

نصرالله با تاکید بر اینکه جنایت سوزندان سربازن ترکیه را محکوم می کنیم، افزود: با وجود این که ارتش ترکیه امروز در جبهه دیگری است، ولی ما اعدام سربازان ترکیه به دست داعش و آن هم به اسم اسلام و مسلمین را محکوم می‌کنیم، همانطور که پیش از این نیز جنایت سوزاندن خلبان اردنی و سربازان عراقی توسط داعش را محکوم کرده بودیم.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: چیزی به اسم تروریسم اسلامی وجود ندارد، بلکه گروه‌های تکفیری و تروریستی وجود دارد و دین اسلام، اسلام قران و اسلام محمدی است، کشورهای حامی تروریسم تا کی به همایت از آنها ادامه می‌دهند؟ ترکیه امروز به آتش گروه تروریستی داعش می‌سوزد و آنکارا هنوز از این گروه تروریستی در عراق حمایت می کند و از ترکیه انتظار می رود تا موضع محکمی را در برابر داعش اتخاذ کند، دولت اردن باید از آنچه که در منطقه الکرک رخ داد، درس بگیرد و حمایت از تروریست ها را متوقف کند.

وی در بخش دیگر از سخنرانی امروز خود به جنگ حلب و آزادسازی آن اشاره کرد و گفت: جنگ حلب یک جنگ سخت و هدف تروریست ها سقوط شهر و سیطره کامل بر آن بود، گروه های مسلح در جنگ حلب سلاح های سنگین و امکانات و تجهیزات بسیار زیادی در اختیار داشتند، اما در سوریه ملت، رهبری و ارتشی وجود دارد که مصمم به مبارزه و پیروزی هستند.

سید حسن نصرالله افزود: آنچه که در هشت ماه گذشته در حلب در جریان بود یک جنگ واقعی و از شدیدترین جنگ‌هایی که سوریه و منطقه به خود دیده است؛ بود. آن‌چه که حاصل شد موضوع عادی نیست؛ کشورهای حامی تروریسم دهها هزار نفر را به حلب سرازیر کردند و درگیری با این گروهها فقط با افراد سوری نبود؛ بلکه با اتباع ترک، اوزبک، چچن و گروه های از آسیای مرکزی بود؛ در بین آن‌ها صدها انتحاری حضور داشت که همزمان خودشان را منفجر می‌کردند.

وی گفت: صدها نیروی ویژه تروریستی با امکانات عالی و با حمایت‌های مالی و رسانه‌ای در حلب بودند؛ آنچه که در حلب اتفاق افتاد، یک درگیری روزانه سخت و شدید بود و تمامی کشورهای حامی تروریست‌ها در پی ممانعت از سقوط حلب شرقی بودند.

نصرالله با اشاره به اغواگری برخی رسانه‌ها درباره مسئله حلب، گفت: این رسانه‌ها تصاویری از کشتار دشمن صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت و غزه را به نمایش گذاشتند و اعلام کردند که این تصاویر متعلق به حلب است، آنها همچنین تصاویری از کودکان گرسنه یمن نشان دادند و اعلام کردند که این تصاویر از حلب است، تمامی دنیا می‌دانند که هزاران کودک به خاطر محاصره عربستان در یمن از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: پیروزی در حلب به معنای پایان جنگ نیست، اما اعلام می کنیم که پس از حلب، هدف سرنگون کردن نظام سوریه شکست خورد و ناکام ماند، نظامی که بر دمشق، حمص، حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و دیگر مناطق مسلط شده است، نظامی قوی و حاضر است.

وی همچنین تاکید کرد: باید از پیروزی در حلب و خود شهر حلب در برابر حملات آتی محافظت کرد و این پیروزی را تثبیت و تحکیم کرد تا در عرصه میدانی و سیاسی از آن استفاده شود. این پیروزی متعلق به تمامی کسانی است که جان فشانی کرده و از سوری ها و متحدان دفاع کردند اما در اصل این پیروزی پس از خدا متعلق به ملت و رهبران سوریه است.

نصرالله در ادامه به موضوع بحرین و حصر آیت‎الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: از دولت بحرین می خواهیم که عاقلانه تصمیم گیری کند و اقدامی نکند که منامه و حامیان آن پشیمان شوند، آنچه که روز گذشته در بحرین رخ داده است، نشان می دهد که دولت بحرین بر ارتکاب اقدامات احمقانه و حماقت ها اصرار دارد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به رخدادهای روز گذشته بحرین و تجمع مردم این کشور مقابل منزل شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: اگر مقاومت مردم در برابر پلیس نبود، به منزل شیخ عیسی قاسم حمله می شد. بحرینی‌ها تسلیم نمی‎شوند و رهبر خود را تحویل دولت بحرین نمی‎دهند.

منبع : ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.