اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمار عملیات موصل … ۵۵ روزی که ورق را برگرداند

  • کد خبر : 6232
  • 22 آذر 1395 - 21:14
آمار عملیات موصل … ۵۵ روزی که ورق را برگرداند

نیروهای امنیتی عراق بعد از وارد کردن خسارت ها و تلفات بسیار به گروه تروریستی داعش به آزادسازی کامل استان نینوا در شمال این کشور نزدیک می شوند. به گزارش پایگاه شبکه عراقی السومریه، با گذشت ۵۵ روز از شروع نبرد موصل برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش، نیروهای عراقی شرکت کننده در این […]

نیروهای امنیتی عراق بعد از وارد کردن خسارت ها و تلفات بسیار به گروه تروریستی داعش به آزادسازی کامل استان نینوا در شمال این کشور نزدیک می شوند.
به گزارش پایگاه شبکه عراقی السومریه، با گذشت ۵۵ روز از شروع نبرد موصل برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش، نیروهای عراقی شرکت کننده در این عملیات که تعدادشان ۶۰ هزار نفر است، موفق شده اند که ۶۰ درصد اراضی استان نینوا معادل ۲۰ هزار کیلومتر مربع آن را از اشغال داعش آزاد کنند ولی ۴۰ درصد اراضی این استان یعنی ۱۶ هزار کیلومتر مربع آن همچنان دراشغال داعش است. مساحت

براساس این گزارش، تعداد عناصر داعش دراستان نینوا، ۴ هزار نفر برآورد شده است و درحملات داعش به این استان، ۱۱۰۰ هزار نفر از عناصر این گروه کشته شده اند.
درعملیات نیروهای عراقی دراستان نینوا تا کنون، تعداد ۳۵۸ روستا و منطقه و ۳۴ محله آزاد و ۶۳۲ منطقه بمب گذاری شده پاکسازی شده است..
تعداد پروازهای نیروهای ارتش عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی در این استان ۳ هزار و ۵۵۴ پرواز بوده است که از این تعداد، ۷۶۲ پرواز از سوی نیروی هوایی، هزار و ۳۳۲ پرواز از سوی جنگنده های ارتش عراق و هزار و ۵۸۴ پرواز از سوی جنگنده های ائتلاف بین المللی انجام شده است.
عملیات نظامی درحال حاضر در داخل شهر موصل به ویژه در ساحل غربی این شهر جریان دارد. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم و لشگرهای نهم و شانزدهم ۳۱ محله از مجموع ۵۶ محله ساحل چپ موصل را آزاد کرده اند.
درروزهای آینده نیروهای عراقی محور جنوبی موصل را که پلیس فدرال رهبری آنها را دارند، آزاد خواهند کرد تا فرودگاه موصل واقع در فاصله دو کیلومتری ساختمان استانداری نینوا را آزاد کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داده است که استان نینوا تا پایان سال جاری از اشغال داعش خارج خواهد شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.