اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی خطرناک داعش در شرق حمص ادامه دارد +نقشه

  • کد خبر : 6190
  • 20 آذر 1395 - 12:49
پیشروی خطرناک داعش در شرق حمص ادامه دارد +نقشه

حملاتی که داعش از پنجشنبه در شرق حمص در چند محور به سمت «تدمر» آغاز کرده، به شکل خطرناکی ادامه دارد و این گروهک دوباره به شهر تدمر نزدیک شده است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، حمله عناصر داعش به نقاط شرقی استان حمص به مرحله تهدیدکننده و خطرناک رسیده است. […]

حملاتی که داعش از پنجشنبه در شرق حمص در چند محور به سمت «تدمر» آغاز کرده، به شکل خطرناکی ادامه دارد و این گروهک دوباره به شهر تدمر نزدیک شده است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، حمله عناصر داعش به نقاط شرقی استان حمص به مرحله تهدیدکننده و خطرناک رسیده است.

عناصر داعش در ادامه حملات در محورهای شمالی، جنوبی و شرقی حومه شهر تدمر در شرق استان حمص تاکنون توانستند سیلوها، بخشی از مزارع حومه شرق تدمر، کوه هیان و کاخ الحبلات را در جنوب شهر و همچنین «میادین گازی جزل، حجار، المهر و منطقه جزل» را در شمال غرب حومه تدمر اشغال کنند.

در حال حاضر درگیری بشدت در حومه جنوبی منطقه «جحار» در جریان است.

در حملات غافلگیرانه تروریست‌های داعش تاکنون ۷۴ تن از نیروهای سوری (ارتش و دفاع ملی) جان باخته‌اند که خبرگزاری اعماق وابسته به داعش این تعداد را ۱۱۲ کشته اعلام کرده است.

همچنین ۲۵ تن دیگر نیز در شمال مفقود هستند که احتمال اسارت آنان زیاد است. روز پنجشنبه (روز نخست حمله) چهار نیروی سوری (سه نفر از ارتش و یک نفر از دفاع ملی) به اسارت داعش در آمده بودند.

درگیری‌ها در شمال غرب تدمر در حدود ۱۲ کیلومتر با شهر فاصله دارد و خطری برای شهر محسوب نمی‌شود اما در محور جنوبی تروریست‌ها تنها دو کیلومتر با شهر فاصله دارند. در محور شمالی راه ارتباطی مناطق مرکزی استان حمص با شهر تدمر قطع می‌شود.

به نظر می‌رسد سناریوی جبهه شمال حماه در حال تکرار شدن در حومه شهر حمص است؛ سناریویی که شهریور ماه در شمال استان «حماه» رخ داد، و همزمان با موفقیت‌های ارتش در حلب، کار محاصره در حال تکمیل بود اما حمله تروریست‌ها به شمال حماه تمرکز ارتش را بر هم زد، این بار در آستانه یکسره شدن کار تروریست‌ها در شرق حلب، حملات داعش به شرق حمص، در حال بر هم زدن تمرکز ارتش سوریه است.

همزمان ارتش سوریه تعداد زیادی از نیروهای خود را روانه منطقه کرده است اما بعید است که بتوانند مانع پیشروی داعش شوند و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ظاهرا به حضور نیروهای ویژه در منطقه نیاز است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 منبع : فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.