اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی ۳ منطقه دیگر در شرق حلب توسط ارتش سوریه

  • کد خبر : 6117
  • 14 آذر 1395 - 20:56
آزادسازی ۳ منطقه دیگر در شرق حلب توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی سریع خود در شرق حلب، توانست ۳ منطقه دیگر را از دست تروریست‌ها آزاد کرده و کنترل آن را در دست بگیرد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ،ارتش سوریه موفق شده است کنترل کامل سه محلۀ المیسر، جوره عواد و ظهره عواد را در شرق شهر حلب […]

ارتش سوریه در ادامه پیشروی سریع خود در شرق حلب، توانست ۳ منطقه دیگر را از دست تروریست‌ها آزاد کرده و کنترل آن را در دست بگیرد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ،ارتش سوریه موفق شده است کنترل کامل سه محلۀ المیسر، جوره عواد و ظهره عواد را در شرق شهر حلب در اختیار بگیرد.

یک منبع نظامی اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه پس از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها و منهدم ساختن پناهگاه‌ها و سنگرهایشان، موفق به کنترل این محله‌ها شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت محلۀ شعار هستند.

همچنین خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه گزارش داد که  نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی میدان الجزماتی در محله الحلوانیه در جنوب محله‌های شرقی حلب پیشروی کردند و همزمان مواضع تروریست‌ها را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

جنگنده‌های ارتش هم مواضع گروه‌های تروریستی را در محله المیسر به شدت بمباران می‌کنند تا زمینه ورود نیروهای ارتش به این محله واقع در جنوب بزرگراه بین‌‌المللی منتهی به فرودگاه را فراهم کنند.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت عملیات نظامی ارتش بسیار پیچیده است به طوری که نبرد رو در رو میان نیروهای ارتش و باندهای تروریستی در داخل مجتمع‌های مسکونی شرق حلب در جریان است.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته تمام محله‌های الجزماتی و کرم الطراب در مجاورت فرودگاه حلب در بخش میانی محله‌های شرقی حلب را پس از نبرد سنگین با گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

همچنین درگیری‌های شدیدی در محور تپه الشرطه و محله‌های الشیخ لطفی و المرجه رخ داده است، نیروهای ارتش سوریه پیشروی قابل‌توجهی در این مناطق داشته‌اند و استحکامات تروریست‌ها را با هدف تضعیف توانشان منهدم کرده‌اند.

با آزادسازی محله‌های الجزماتی و کرم الطراب، نیروهای ارتش سوریه کمربند امنیتی اطراف فرودگاه بین المللی را گسترش داده به طوری که خطر شلیک موشک‌ها و گلوله‌ها به محله‌های مسکونی حلب پس از گسترش دامنه نقاط تحت کنترل ارتش در اطراف فرودگاه دور خواهد شد.

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان از ابتدای عملیات نظامی خود در هفته گذشته حدود ۶۰ درصد محله‌های شرقی را از لوث تروریست‌های تکفیری آزاد کرده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه طی عملیات روزهای اخیر تروریست‌ها را از بسیاری از محله های شرقی حلب بیرون رانده‌اند و با پیشروی خود زمینه را برای انتقال غیرنظامیان ساکن در این محله ها به نقاط امن فراهم کرده‌اند.

این شهر که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

حلب از سال ۱۳۹۱ به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری و بخش شرقی  – که نقاطی از آن آزاد شده – در تصرف گروه‌های تروریستی است. مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی از ۲۷ تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

در همین حال، وزارت دفاع سوریه نیز از انهدام مواضع عناصر تروریستی و هلاکت شمار زیادی از آنان در استان درعا، در جنوب سوریه، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، در این عملیات مراکز فرماندهی شبه‌نظامیان مسلح در محله‌های طریق السد و محلۀ اربعین در استان درعا نیز منهدم شدند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ (اواخر اسفند ۱۳۸۹) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. در این جنگ پنج ساله صدها هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.