اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات خواندنی از حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان از زبان سرلشکر فیروزآبادی؛ RQ۱۷۰ “ناموس فناوری” آمریکا بود

  • کد خبر : 5943
  • 17 آبان 1395 - 19:17
جزئیات خواندنی از حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان از زبان سرلشکر فیروزآبادی؛ RQ۱۷۰ “ناموس فناوری” آمریکا بود

تسنیم/ رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات جدید و جالبی از نحوه حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان مطرح کرد.او پهپادRQ۱۷۰ را ناموس فناوری آمریکا توصیف کرد و گفت که احتمال می‌رفت آمریکا محل شکار این پهپاد توسط ایران را بمباران کند و ما برای آن آماده بودیم. سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به نقش […]

تسنیم/ رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات جدید و جالبی از نحوه حضور روس‌ها در پایگاه هوایی همدان مطرح کرد.او پهپادRQ۱۷۰ را ناموس فناوری آمریکا توصیف کرد و گفت که احتمال می‌رفت آمریکا محل شکار این پهپاد توسط ایران را بمباران کند و ما برای آن آماده بودیم.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در جنگ نرم، تأکید کرد: امروز مصاف و نبرد اصلی با دشمن در حوزه جنگ نرم صورت می‌گیرد و رسانه‌ها در این جنگ کارکرد بسیار حیاتی دارند.

تسنیم: آقای دکتر، بحثی مطرح شده بود که ایران پایگاهی به منظور مقابله با داعش در اختیار روسیه قرار داده است. چون درباره این مسئله و نحوه حضور جنگنده‌های روسیه در این پایگاه تایید و تکذیب‌هایی از سوی برخی مسئولین کشوری صورت گرفت،‌ می‌خواهیم بدانیم اصل ماجرا چه بود؟ این کار با چه هدفی صورت گرفته بود؟
– سرلشکر فیروزآبادی:
اینکه گفته شد ایران یک پایگاه نظامی هوایی دراختیار روسیه قرار داده، صدردصد دروغ است.
وقتی تصمیم و برنامه این است که داعش را بزنیم، آن هم داعشی که موقعیت جغرافیایی در حد یک کشور دارد مرزهای طولانی در اختیار آنهاست و از آن طرف هم آمریکا هواپیماهای بدون سرنشینش را مشغول گشت‌زنی دورتادور داعش کرده است، از سوی دیگر هم سیستم‌های دشمن فعال است، حالا شما که می‌خواهید داعش را بزنید نمی‌توانید بگویید که روسیه رفته سوریه در فلان بندر مستقر شده و از آنجا می‌تواند داعش را بزند و یا از روی ناو می‌خواهد در مدیترانه داعش را بزند، این یعنی اینکه جهت را به آمریکا داده‌اید؛ خب آنها در آن صورت تجهیزاتشان را به این سمت سوق می‌دهند و اجازه نمی‌دهند این عمل اتفاق بیافتد.
بنابراین دورتادوری باید این عملیات رخ دهد. برای این که دورتادوری اتفاق بی‌افتد یکی از این مسیرها این بود که روسیه بیاید از روی خاک ایران برود سمت عراق و از جنوب و شرق و غرب به داعش حمله کند. از نظر نظامی این کار باید صورت می‌گرفت.
در جنگ علیه داعش ایران با روسیه شریک است و این یک واقعیت است. آنها (روسیه) نیروی هوایی ما در عملیات‌ها علیه داعش هستند. مستشاران ایرانی زمین را علیه داعش هدایت می‌کنند و روس‌ها هم آسمان را هدایت می‌کنند.
بر این اساس با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته مصوب شد که جنگنده‌های روسیه بیایند از روی مسیری که مشخص شده و – جالب هم است که بدانید هنوز هیچکس حتی در داخل هم نتوانستند آن مسیر را پیدا کنند – و بروند مراکز حساس داعش را بکوبند.
آنها (روسیه) یک مشکل داشتند و آن این بود که هواپیماهای آنها باید یک جایی سوختگیری می‌کردند، چون مسیر که مستقیم نبود مسیر طولانی برای انجام عملیات غافلگیرانه باید طی می‌کردند، چرا که در غیر این صورت انواع اقسام ماهواره‌ها و سیستم‌های مخابراتی ممکن بود عملیات را کشف و داعش را مطلع کنند.
ما به روس‌ها گفتیم مسیر هواپیماهایی شما را که وقتی وارد ایران می‌شود ما مشخص می‌کنیم. از طرفی نیز نیروی هوایی ارتش ایران به محض ورود، هواپیماهای شما را اسکورت می‌کند و در یک پایگاهی می‌نشاند تا سوخت‌گیری کنید.

تسنیم: از آسمان ایران هم روس‌ها شلیک داشتند؟
-سرلشکر فیروزآبادی:
خیر؛ ضرورتی نداشت. اصلا معنی ندارد که از آسمان ایران بخواهند «رقه» را بزنند. اینها حاشیه‌سازی بود؛ و آن هم از سوی رسانه‌های آمریکایی مطرح شد چرا که برای آمریکا افت داشت که ندانند چه شد روسیه با این حجم سنگین داعش را بمباران کرد و واقعاً غافلگیر شدند. برای همین هم آمدند و جوسازی کردند و گفتند که آمدند از روی آسمان ایران داعش را زدند و به همین دلیل ما آنها را ندیدیم! این حرف‌ها برای توجیه ضعف سیستم اطلاعاتی خودشان بود. علاوه بر آن نیز روسیه هم مدرن است و می‌داند چیکار می‌کند.
از طرفی دیگر آمدن روس‌ها برای ما نیز چند فایده داشت. اولا داعش با این کار سرکوب می‌شد و به نوعی انفعال داعش هم با همین سلسله عملیات‌های روسیه آن هم با همکاری ایران رخ داد.
علاوه بر آن نیز روسیه با این اقدام ما تشویق به شرکت در جنگ علیه داش هم می‌شد چون تا قبل از آن خیلی تمایل جدی نداشت. همچنین برای نیروی هوایی ایران هم خوب بود که خیلی آثار آموزشی و رزمایشی برای ما داشت. جنگنده‌ها و نحوه کار آنان را دیدند.
به هر حال در اصول نظامی اینگونه نیست که هر کسی می‌تواند بیایید و رد بشود. بلکه باید چهار چشمی او را پایید. به لحاظ قانون اساسی و مقرارت هیچ مشکلی نداشت و همه مسیرهای تصویبش هم انجام شده بود ولی اینکه کسی بداند این هواپیماها از کجا آمدند و به کجا رفت هیچکس جز نیروهای مسلح که مسیر را تعیین و کنترل کردند، نمی‌داند. برای شخص رئیس‌جمهور هم نقشه عملیات‌ها را بعد از انجام عملیات‌ها می‌فرستادیم.

تسنیم: در راستای همکاری ایران و روسیه شاید یکی از کارهای خوبی که در دوران شما رخ داد خرید برخی تجهیزات اساسی نظامی بسیار پیشرفته بود. بفرمایید چگونه به فکر خرید این تجهیزات افتادید و نوع قراردادهایی که بین دو کشور بسته شد بیشتر در چه زمینه‌ و چه نوع تجهیزاتی بود؟
-سرلشکر فیروزآبادی:
یکی از مشکلات ما درباره خرید اس ۳۰۰ این بود که خبر خرید آن اعلام شد. اگر خبر آن اعلام نمی‌شد، شاید اس ۳۰۰ سالها پیش داخل کشور می‌آمد.

تسنیم: به جز اس ۳۰۰ تجهیزات دیگری در حال خرید بود؟
– سرلشکر فیروزآبادی:
بنا داریم پس از آنکه مصوب و قطعی شد خبر آن را اعلام کنیم. امروز روس‌ها خیلی به ما نزدیک شدند و با ما رفیق شدند و وضعیت به گونه‌ای است که ما مشکلی برای گرفتن آن چیزی که می‌خواهیم نداریم. بلکه ما خودمان تمایلی برای خرید تجهیزات خارجی نداریم. ما تنها دنبال چیزهایی می‌رویم که نشانی از آن نداشته باشیم. بعضی چیزها را نباید ساخت بلکه بایستی آن را خرید.
مثلا بولدوزرهای D8 و D9. اینها بولدوزرهای قوی با بیل‌های سنگین هستند که برای کندن صخره‌ها بیشتر به کار می‌رود. در کشور ما مثلا به چهار نوع از این بولدوزرها نیاز است؛ خب برای این چهارتا که خط تولید بولدوزر D9 راه نمی‌اندازیم. طبیعی است آن را از کشوری که خط تولیدش را دارد می‌خریم.
یک وقتی هم یک چیزی باید مصرف داشته باشد و یا مصرفش سیکل داشته باشد. یعنی کهنه که شد به جای آن یک دستگاه جدیدتر وارد کنیم؛ برای اینها خط تولید باید درست کرد. سرمایه‌گذاری در صنعت و فناوری این‌گونه محاسبه‌ها را دارد. اگر یک هواپیمایی و یا موشکی در ارتفاعی قرار است برای رفع تهدید نیاز باشد که این تهدید ممکن است ۲۰ سال یک بار رخ دهد برای این کار خط تولید موشک و هواپیما که راه نمی‌اندازند. اما با وجود این، اس ۳۰۰ را تا زمانی که به نتیجه برسد معادل آن را ساختیم و در همان ارتفاع هم موشک ساختیم که می‌تواند پرنده را بزند.

تسنیم: در زمینه خرید جنگنده وزارت دفاع مدلهای مشخصی را تعیین کرده؟ ستاد کل هم در این زمینه خریدهای دیگری را در دستور کار وزارت دفاع قرار داده بود؟
-سرلشکر فیروزآبادی:
ما در مرحله اول در طراحی سرمایه‌گذاری علمی و فناروی، موشک را هدف قرار دادیم و گفتیم بازدارندگی با موشک. موشک زمین به زمین به نتیجه رسید و بازدارندگی در این زمینه انجام شد و در مرحله بعدی گفتیم بازدارندگی در برابر زرهی و هواپیما. باز موشک زمین به هوا که زودبازده است، فراوان تولید کردیم. متعدد موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، سطح به سطح و … طراحی و تولید کردیم.
ضدزره‌ها را هم ساختیم. اینکه گفتیم در برابر هر دشمنی مقابله می‌کنیم بخاطر به نتیجه رسیدن پروژه‌های موشکی‌مان بود. برای هواپیمای دشمن امکان مقابله داشتیم و برای زرهی هم داشتیم و بقیه وسایل‌ها هم آماده بود.
ما الان که ما به خط حد آمادگی‌هایمان رسیده‌ایم و تجهیزات دفع تهدید را آماده کردیم، می‌گوییم چه اشکالی دارد هواپیما و تانک هم بسازیم؛ ناو هم بسازیم. همه اینها هم در دستور کار است.
این را هم بگویم آخرین تدبیری که من در زمان مسئولیتم به وزارت دفاع دادم این بود که باید نقش شما در اقتصاد مقاومتی این باشد که نیازهای فنی ماشین‌آلات و تجهیزات غیرنظامی کشور را به عهده بگیرد؛ هدف من انتقال فناوری بخش دفاع به بخش غیرنظامی بود. در این راستا شنیدم که وزارت دفاع با وزارت کشاورزی و محیط زیست قرادادی امضا کرده که تجهیزات کشاورزی و محیط زیست در وزارت دفاع ساخته شود.
ما توانایی ساخت فناوری‌های مختلف را داریم و آمادگی هم داریم آنها را از بخش دفاع به بخش غیرنظامی انتقال دهیم و این کار امکان‌پذیر است. همه سازمانها و دستگاه‌‌ها می‌توانند بیایند بگویند چه تجهیزاتی لازم دارند آنها را لیست کرده و به وزارت دفاع بدهند، و این وزارتخانه آنها را تولید کرده و در اختیارشان بگذارد.
این فناوری می‌تواند پشتوانه شرکت‌های دانش‌بیان هم باشد؛ این شرکت‌ها سرگردان هستند اما اگر فن‌بازارهایی وجود داشته باشد آنها می‌توانند محصولات خود را بفروشند و بخش دفاع قرار شده و ما هم ابلاغ کردیم که این کار را با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور انجام دهد و به سمت نیازهای توسعه کشور برود.

– تسنیم: آقای دکتر ماجرای خرید جنگنده‌ها را هم بفرمایید. چون الان بحث‌هایی مطرح است که ممکن است روس‌ها این جنگنده‌ها را در اختیار ما قرار ندهند و همان ماجرای اس ۳۰۰ تکرار شود.
-سرلشکر فیروزآبادی:
خیر. اینطور نیست. اقدامات در این زمینه درست و در مسیر درست صورت گرفته است. بقیه این خبرهای پراکنده که می‌شنوید برای انسانهای غیرمطلع است و پراکنده‌گویی می‌کنند، از آنها هم سوال می‌شود آنها هم جواب‌های خلاف واقع می‌دهند. اما نیروهای مسلح ان‌شاءالله تقویت می‌شود.

تسنیم:‌ درخصوص آرکیو ۱۷۰ بحثی که مطرح شد این بود که آمریکایی‌ها امکان دارد نقطه‌ای را که سپاه پهپاد آمریکایی را گرفته بمباران کنند؟
– سرلشکر فیروزآبادی:
بله این امکان وجود داشت. چون آن منطقه، منطقه ویژه‌ای بود و مسیرهای پروازی به آن سمت امکان‌پذیر بود. منطقه حساسی بود.

تسنیم: یعنی احتمال داده بودید که ممکن است آمریکا دست به چنین اقدامی بزند؟
-سرلشکر فیروزآبادی:
بله؛ آمریکا هم تجهیزاتی دارد و وقتی ببیند که آبرویش، نامس فناوری‌اش در خطر است ممکن است دست به یک کار انتحاری بزند. این احتمال وجود داشت که ما چون هواپیما و تجهیزات مدرنش را گرفتیم بیاید و آن منطقه را بزند و نابود کند تا فناوری و تجهیزات مدرنش در دست کسی نیافتد و این مسئله یک تئوری نظامی است و احتمال دارد. همین کار را بنی‌صدر هم در منطقه طبس انجام داد.

تسنیم: در نیروهای مسلح ایران برای این احتمال آمادگی وجود داشت؟
– سرلشکر فیروزآبادی:
بله؛ به طور کامل فضای ایران در حال چک و کنترل است و اگر خبری از یک نقطه داده شود پایگاه‌ها و هواپیماهای ما به حالت آماده‌باش درمی‌‌آیند و به استقبال تهدید می‌روند و تعقیبش می‌کنند؛ موشک‌های ما همیشه در حال آماده‌باش هستند و تجهیرات مرتبط به آن نیز مرتباً کنترل و آماده می‌شوند.
در دنیای مدرن امروز وجود تجهیزات جاسوسی در دنیا یک اصل اثبات شده است، و برخی از این تجهیزات نیز به گونه‌ای هستند که اصلا هیچ تسلیحاتی به او برخورد نمی‌کند و باید یک سیستم الکترونیک مناسب با انفجار یا جذب و دفع آن ساخته شود.
نمونه این مدل تجیهرات را ما در جنگ لبنان دیدیم؛ در جنگ لبنان هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی حتی موتور سیکلت را هم که از شهری به شهر دیگر می‌رفت را شناسایی و چک می‌کردند، بله اینگونه تجهیزات وجود دارد و تجیهیزات مناسب با آن را نیز ما ساخته‌ایم.
یعنی اینکه تجهیزات مدرن آنها در تیررس نیستند اما سیستم‌هایی را اختراع کردیم که همان فرستنده و گیرنده‌های آنها را می‌گیرند و آنها هرچه زحمت می‌کشند به ظرف ما می‌ریزند.

تسنیم: درخواست رسمی از سوی دولت آمریکا برای پس دادن پهپاد ارسال شده بود؟
– فیروزآبادی:
آمریکایی‌ها از این پزها در دنیا داشتند و موفق هم بودند؛ اما آنها نمی‌دانستند که جمهوری اسلامی ایران اهل این حرف‌ها نیست. کسی سر این مسئله با آنها مذاکره نکرد. کسی هم اجازه صحبت با آنها را ندارد و به سرعت همه چیز ختم شد. البته خبر دقیق درخواست مذاکره درخصوص آرکیو ۱۷۰ را وزارت خارجه می‌داند. اما اساساً نیروهای مسلح جزو اصول مذاکره نیستند.
سیاست خارجه دو بخش است؛ بخشی از آن مربوط به گفت‌وگو، مهربانی و مذاکره است. اگر این بخش به نتیحه رسید که هیچ! اما اگر نرسید، شمشیر تیز نیروهای مسلح ایران به میدان می‌آید.

بعضی از این روشنفکر‌ها که عموما هم از این دوم خردادی ها هم بودند، می‌گفتند چرا نیروهای مسلح اینقدر حرف می‌زند و تجهیزات آماده می‌کنند. ما به آنها گفتیم اولا که الان چون ما قوی هستیم حرف شما را گوش می‌دهند. این را بدانید پشتوانه مذاکره قدرت است، بعد هم گفتیم بیچاره‌ها الان شما اگر نتوانستد از طریق مذاکره به نتیجه برسید و کار به جنگ کشید یعنی ما باید تازه از همان روز برویم آماده جنگ شویم؟ ببنیید چقدر ساده‌لوح بودند این جماعت! خیر سیستم دفاعی باید همیشه آماده و مجهز باشد و همیشه مترقب باشند.

تسنیم:‌ آقای دکتر یک مسئله دیگری که اخیراً مطرح شده این است که آمریکایی‌ها ادعا کردند که موشک‌های شلیک شده به ناو متخاصم اماراتی در سواحل یمن “ایرانی” بوده است.
– فیروزآبادی:
چیزی که در در فقه داریم و احتمالا در فلسفه اجتماعی هم داشته باشیم این است که وقتی یک چیزی متواتر شد عین یقین می‌شود. کار آمریکایی‌ها هم همین شده است. دروغگویی آمریکا متواتر شده. واقعا کسی بخواهد دروغ‌های آمریکا را جمع کند از سطح یک کتاب بسیار قطور بالاتر می‌رود. همین تاریخ را ببینید، ناو وینسنس آمد و هوپیمای ما را زد؛ گفتند اشتباه شده! این دروغ بزرگ بود.
آمدند سلاح ریختند به داعشی‌ها، گفتند ما می‌خواستیم به نیروهای مقابله کننده با داعش بریزیم! مگر این می‌شود؟ شماها اینقدر تجهیزات مدرن و دقیق دارید که متر به متر می‌داند کجا را هدف قرار دهد، حالا در ارسال سلاح اشتباه کند؟ همیشه با داعشی‌ها ارتباط گرفته‌اند و ارتباط هم دارند ولی می‌آیند منکر می‌شوند.درحالی که دروغ می‌گویند.
آمدند مدعی شدند که ناو ما را حوثی‌ها زدند، تا بهانه‌ای پیدا کنند رادارهای آنها را بزنند و عربستان راحت‌تر بمباران کند؛ بعدها می‌آیند می‌گویند نه سیستم فنی ناو ما اشتباه کرده و موشکی شلیک نشده بود! اینجا هم دروغ گفتند.
وقتی ایمان به خدا و وجدان اخلاقی نباشد دروغگویی ابزار است. سرمایه‌داری هیچ چیز را جز منافع و سود نمی‌پرستد. آنقدر دروغ گفتند که اگر تناقض هم پیدا کنید برایشان مهم نیست، خیلی راحت می‌گویند اشتباه کردیم و این روش سرمایه‌داری و آمریکاست. اینکه امام فرمودند شیطان بزرگ، واقعا هم همینطور است. هدف نهایی و اصلی آمریکایی‌ها نابودی کامل مسلمانان است و برای رسیدن به این هدف از هر ابزاری استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.