اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روایت رستم قاسمی از درگیری هواپیمای ایرانی با جنگنده‌های سعودی در آسمان یمن

  • کد خبر : 5123
  • 03 مهر 1395 - 22:34

وزیر سابق نفت در تشریح جزئیات سفر هواپیمای حامل کمک‌های ایران به یمن یادآور شد: وقتی وارد آسمان صنعا شدیم جنگنده‌های سعودی به ما اخطار دادند و گفتند این منطقه جنگی است، اما ما تصمیم خود را گرفته بودیم.  به گزارش اخبار جهادی ، رستم قاسمی وزیر سابق نفت و فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در […]

وزیر سابق نفت در تشریح جزئیات سفر هواپیمای حامل کمک‌های ایران به یمن یادآور شد: وقتی وارد آسمان صنعا شدیم جنگنده‌های سعودی به ما اخطار دادند و گفتند این منطقه جنگی است، اما ما تصمیم خود را گرفته بودیم.

 به گزارش اخبار جهادی ، رستم قاسمی وزیر سابق نفت و فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در نشست جامعه مهندسین که عصر امروز (شنبه سوم مهر) در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سال‌های طولانی و روزهای بسیار خوبی بود که همه با دل و جان خود کار می‌کردند و افراد ویژه‌ای در آن زمان حضور داشتند.

وی در ادامه سخنان خود به روایت رویارویی هواپیماهای ایران و عربستان در آسمان یمن اشاره کرد و گفت: چند هواپیمای ایران جهت ارسال کمک به مقصد صنعا سفر کرده بودند که با اخطار به کشور بازگشتند که این برای ما بد شده بود لذا دستور آمد باید یک هواپیما به مقصد صنعا پرواز کند و بنشیند من در جلسه‌ای گفتم اجازه دهید بنده مسئول این هواپیما باشم که در نهایت توفیق شد و با این هواپیما به مقصد صنعا سفر کردیم.

وزیر سابق نفت ادامه داد: وقتی وارد آسمان صنعا شدیم جنگنده‌های سعودی به ما اخطار دادند و گفتند این منطقه جنگی است، اما ما تصمیم خود را گرفته بودیم و خلبان شجاعی هم داشتیم. اف ۱۶‌های سعودی‌ به ما گفتند ما ماموریت داریم شما را هدف قرار دهیم، در نهایت با درگیری‌های بسیار شدیدی که در آسمان صنعا داشتیم تصمیم گرفتیم در فرودگاه صنعا به زمین بنشینیم.بنابراین جنگنده‌های سعودی فرودگاه صنعا را بمباران کردند و ما ناچار شدیم در آسمان صنعا دور بزنیم و مردم پایتخت یمن هم شاهد درگیری جنگنده‌های سعودی با ما بودند.

قاسمی تاکید کرد: پس از این که موفق به فرود در فرودگاه صنعا نشدیم و به ایران بازگشتیم خلبان هواپیمای ایرانی نزد مقام معظم رهبری رفت و رهبری به وی فرمودند شما کار خود را انجام دادید.

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به وضعیت تحولات منطقه گفت: ارزیابی بنده از وضعیت جبهه مقاومت مطلوب است و ارتش سوریه بسیار مقاومند و هنوز با وجود شرایط بسیار سخت به رئیس جمهور و کشور خود وفادار هستند، اما در مقابل داعش با کارهای عمیق فکری تلاش دارد تا افراد را جذب کند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر نقش اقتصادی در زندگی مردم بسیار مهم و متفاوت است و سازمان‌های بین‌المللی اقتصادی قصد دارند از این طریق بر مردم حکومت کنند.  آمریکا در سال ۹۰ تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده‌ای علیه ما برقرار کرده بود به طوری که برخی به ما می‌گفتند شما نمی‌توانید حتی صد هزار دلار را نیز جابجا کنید چه طور می‌خواهید این وضع را پیش ببرید، اوایل تحریم‌ها کار ما بسیار سخت بود و تجربه هم نداشتیم و همه دنیا علیه ما بسیج شده بودند، اما توانستیم با مقاومت روزهای سخت را پشت سر بگذاریم و به راه‌کارهای عبور از تحریم‌ها برسیم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هیچ فرد عاقلی از تحریم‌ها استقبال نمی کند اقتصاد ما روی ریل منطقی قرار ندارد و این موضوع صرفاً هم به دولت ربطی ندارد و باید مدل اقتصادی خود را تغییر دهیم.

وزیر سابق نفت در پایان افزود: تغییر اقتصاد ما سیاسی است و اگر بخواهیم اقتصاد ما مقاوم شود باید این مسیر را پشت سر بگذاریم.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.