اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله به کاروان امدادرسانی سازمان ملل در حلب سوریه + عکس

  • کد خبر : 5012
  • 30 شهریور 1395 - 9:55
حمله به کاروان امدادرسانی سازمان ملل در حلب سوریه + عکس

دست‎کم ۱۸ دستگاه از ۳۱ کامیون کاروان امدادی سازمان ملل در حالی که مقابل مرکز هلال‌احمر سوریه در منطقه اورم الکبری حلب پارک شده بودند، هدف قرار گرفتند. به گزارش اخبار جهادی ، سازمان ملل متحد اعلام کرد که یکی از کاروان‌های امدادرسانی این سازمان در استان شمالی حلب در سوریه هدف حمله قرار گرفته […]

دست‎کم ۱۸ دستگاه از ۳۱ کامیون کاروان امدادی سازمان ملل در حالی که مقابل مرکز هلال‌احمر سوریه در منطقه اورم الکبری حلب پارک شده بودند، هدف قرار گرفتند.

به گزارش اخبار جهادی ، سازمان ملل متحد اعلام کرد که یکی از کاروان‌های امدادرسانی این سازمان در استان شمالی حلب در سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد، شامگاه دوشنبه اعلام کرد دست‎کم ۱۸ دستگاه از ۳۱ کامیون این کاروان امدادی در حالی که مقابل مرکز هلال‌احمر سوریه در منطقه اورم الکبری حلب پارک شده بودند، هدف قرار گرفتند.

وی گفت: براساس اطلاعاتی که دریافت کردیم یک کاروان هدف قرار گرفته است. ما در حال تلاش برای دریافت اطلاعات بیشتر هستیم.

سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که در لندن مستقر است، ادعا کرده که جنگنده‎های سوری یا روسی عامل این حمله بودند و ۱۲ تن از رانندگان این کامیون‌ها که همگی سوری و اعضای هلال‌احمر سوریه بودند، کشته شدند.

این درحالی است که سخنگوی سازمان ملل اذعان کرده است که نمی‌تواند تأیید کند که حمله حتی هوایی بوده باشد.

منابع خبری از کشته شدن «عمر برکات» ملقب به ابوسلیمان مدیر سازمان هلال احمر سوریه در حلب بر اثر این حملات خبر داده‌اند.

«استفان دی ‌میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، با ابراز خشم نسبت به وقوع این حمله، گفت: خشم ما از این حمله بسیار زیاد است… این کاروان نتیجه یک روند طولانی از دریافت مجوزها و آماده‌سازی برای کمک به غیرنظامیان محصور بود.

شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه، از سال ۲۰۱۲ میلادی بین نیروهای سوریه و معارضان مسلحی که از سوی خارجی‌ها حمایت می‎شوند، تقسیم شده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.