اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

  • کد خبر : 5026
  • 30 شهریور 1395 - 12:56
بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.  به گزارش اخبار جهادی متن این  بیانیه به این شرح است: دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه […]

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

 به گزارش اخبار جهادی متن این  بیانیه به این شرح است:

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه ‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ حماسه،  ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏ طلبانه ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی فروزان خواهد ماند. مقاومتی که شکل گرفته و برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های قائد عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت جهانگیر شد.

ارتش در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک فرصت گرانمایه و جاودانه برای شناخت دوباره حماسه عظیم ملت فداکار ایران و برتری ایمان و اراده ملتی نستوه و استوار در مقابل کفر می باشد، آورده است: جنگ تحمیلی هشت ساله نه تنها خیال باطل محو انقلاب و نظام اسلامی را برای دشمنان محقق نساخت بلکه دفاع علوی و مجاهدت عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشید و به فرصتی برای خودباوری، شکوفایی، عزت و استحکام نظام تبدیل شد به نحوی که با گذشت سی و شش سال از طلیعه آن، ملت ایران با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ خود در عرصه‌ رویارویی با تهدیدهای دشمنان، بیش از هر مقطع دیگری حرکت تکاملی خود را دنبال می‌کند.

این بیانیه در ادامه، رهبری حضرت امام (ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، وحدت و یکپارچگی مردم برای مقابله بادشمن، فرماندهی و مدیریت خلاق در کنارمولفه‌هایی چون خدامحوری، معنویت گرایی، روحیه مقاومت، سلحشوری و شهادت طلبی رزمندگان اسلام، مسئولان و دلسوزان نظام و نیز اتحاد نیروهای مسلح و تبعیت از ولایت فقیه را از مهم ترین عوامل عبور افتخارآمیز ملت ایران از توطئه جنگ تحمیلی قلمداد و تصریح کرده است: این مولفه ها و عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در شرایط خطیر و سرنوشت ساز امروز نیز کارآمد و تأثیر گذار است و علاوه بر اینکه توان بازدارندگی و بالندگی دفاعی کشور را به جایگاهی برتر در منطقه‌ رسانده، موجب سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه، تصریح شده است: تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک ها و طرح ‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش و حرکت آفرین امام خمینی (ره) و شهیدان عالی مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه ۴۸ هزار لاله گلگون کفن ارتش و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، بر ضرورت تبیین عالمانه و تأثیرگذار فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید و توجه به این نکته که دشمن میدان نبرد را از “جنگ سخت” به “جنگ نرم” تغییر داده، تأکید کرده و آورده است: سربازان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آموزه‌ های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم غیور انقلاب اسلامی با هوشمندی و هوشیاری، تحرک های دشمنان را به طور کامل رصد کرده و با تأسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا، هرگونه خطا و اشتباه محاسباتی دشمنان را با پاسخ سخت و قاطع مواجه ساخته و اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.