اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“جبل ثرده” در کنترل ارتش سوریه/نیروی هوایی ارتش آمریکا؛ بازوی لجستیکی داعش + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 4945
  • 28 شهریور 1395 - 12:11
“جبل ثرده” در کنترل ارتش سوریه/نیروی هوایی ارتش آمریکا؛ بازوی لجستیکی داعش + نقشه و جزئیات

ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود در جبل ثرده بود که همزمان نیروی هوایی ارتش آمریکا به کمک تروریست‌های داعش آمد. جنگنده‌های “اف  (f-16)” و ” ای – ۱۰(A-10)” ارتش آمریکا شب گذشته با یک هجوم سنگین مواضع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه را بمباران کردند که این بمباران‌ها ده‌ها کشته به جای […]

ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود در جبل ثرده بود که همزمان نیروی هوایی ارتش آمریکا به کمک تروریست‌های داعش آمد.
جنگنده‌های “اف  (f-16)” و ” ای – ۱۰(A-10)” ارتش آمریکا شب گذشته با یک هجوم سنگین مواضع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه را بمباران کردند که این بمباران‌ها ده‌ها کشته به جای گذاشت آمار اولیه نشان داد که دست کم ۳۰ نفر کشته شدند و در آمار ثانویه تعداد کشته‌شدگان ۸۰ نفر رسید.
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روسیه اعلام کرد: دو جنگنده “اف-شانزده ” و دو جنگنده “اِی-۱۰” ائتلاف آمریکا، چهار بار به مواضع ارتش سوریه در اطراف فرودگاه دیرالزور حمله کردند.
در همین حال، ارتش سوریه نیز شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های آمریکایی مواضع ارتش را در منطقه «جبل الثرده» واقع در جنوب فرودگاه دیرالزور هدف قرار دادند.
بمباران‌های تاکتیکی آمریکا در ماه های اخیر به ارتش عراق و سوریه ضربه زده است و این اقدامات مقامات کاخ سفید جز اینکه افراط گرایان را تقویت می‌کند، نتیجه و خروجی دیگری ندارد.
آمریکایی‌ها در کارنامه خود حمایت نظامی از تکفیری‌ها را به شکل‌های مختلف در کارنامه دارند. برای مثال در سوریه بمباران مواضع ارتش سوریه در شرق این کشور بیش از ۲۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت.
حمایت آمریکا از داعش به این علت انجام می‌شود که ارتش سوریه نتواند در استان “دیرالزور” به توفیق برسد و آن‌ها بتوانند سریع‌تر از نیروهای سوری در شمال سوریه عملیات نظامی خود را پیگیری کنند.
یکی از دلایل دیگری که ارتش آمریکا به مواضع ارتش سوریه حمله کرده جلب رضایت رژیم صهیونیستی است. بمباران جبهه جنوبی توسط ارتش اسرائیل موجب شده تا همزمان آمریکا هم جبهه شرقی را بمباران کند تا ارتش سوریه در دو موضع مهم که هم اکنون در حال نبرد است، دچار مشکل شود.
البته گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد بمباران نیروهای آمریکایی نتیجه‌بخش نبود و ارتش سوریه توانست به سرعت مواضع خود را در “جبل ثرده” از داعش پس بگیرد.
منابع میدانی گزارش دادند که ارتش سوریه مواضعی را که در نتیجه تجاوز جنگنده های ائتلاف آمریکایی به مواضعش در “دیرالزور” از دست داده بود، پس گرفت و تلاش تروریست‌های داعش را برای نفوذ به برخی نقاط در روستای “جفره” خنثی کرد.
هدف تروریست‌های داعش آن بود که ارتباط بین فرودگاه و شهر “دیرالزور” را قطع کنند که در این زمینه شکست های سنگینی را متقبل شدند.
البته “پنتاگون” سعی کرد این موضوع را سهوی جلوه دهد. پنتاگون می گوید مواضع ارتش سوریه را به اشتباه هدف قرار داده است. سوال اینجاست که آیا همزمانی حمله اسرائیل به قنیطره و آمریکا به دیرالزور نیز تصادفی بوده است؟
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.