اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

برنامه‌های داعش برای ناامنی در کشور

  • کد خبر : 4723
  • 22 شهریور 1395 - 12:39
برنامه‌های داعش برای ناامنی در کشور

خطر داعش به عنوان یک تهدید منطقه‌ای ممکن است دامن گیر کشورمان نیز شود، این موضوعی است که از فحوای سخنان برخی از مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به گوش می‌رسد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از مشرق،‌ رهبر معظم انقلاب برای هوشیاری بیشتر مسئولان کشورمان در مراسم دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین(ع) […]

خطر داعش به عنوان یک تهدید منطقه‌ای ممکن است دامن گیر کشورمان نیز شود، این موضوعی است که از فحوای سخنان برخی از مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به گوش می‌رسد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از مشرق،‌ رهبر معظم انقلاب برای هوشیاری بیشتر مسئولان کشورمان در مراسم دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین(ع) مطرح شد و ایشان نسبت به خطرات احتمالی تروریستی در مرزهای کشورمان بیان داشتند: « بنده خبرهایی دارم از اینکه دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج‌فارس – نه همه‌شان، بعضی – درصدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ی پاسداران حریم امنیّت ملّی در سازمانهای مختلف بیدارند، هوشیارند. این را بدانند که اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی بسیار سخت خواهد بود.»

پاسدران امنیت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز با درک صحیح از شرایط موجود کشور و منطقه، با رصد دقیق تحرکات جریان های تکفیری بخصوص در نواحی مرزی کشور،‌ تمام توان خود را برای جلوگیری از عملیات های ایذایی این گروه ها در کشور به کار بستند.

در ادامه، به تعداد اندکی از دستاوردهای امنیتی- انتظامی کشور در مقابله با داعش و سایر گروهک های تروریستی اشاره می‌کنیم.

۲۶ آبان ۹۴

دستگیری تیم سازماندهی شده داعش در کرمانشاه

سردار سرتیپ دوم بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی‌اکرم استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان به دنبال لطمه زدن به ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: به صورت خاص تیم‌هایی که برای جذب نیروهای داعشی و اعزام آنها به خارج از کشور در استان فعال بودند دستگیر شدند. این تیم‌ها از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بودند که توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم استان کرمانشاه گفت: تیمی را چندی پیش دستگیر کردیم که خود را ساماندهی کرده بود. از نظر نظامی آماده بود و تجهیزات نظامی، جلیقه‌های نظامی و بمب ساعتی داشت.

سردار ریحانی افزود: در سه چهار ماه اخیر لشکر نبی‌اکرم و تیپ انصار ۲ کرمانشاه سه تیم از نیروهای ضد انقلاب و به صورت خاص پژاک را در منطقه نابود کرد که تعدادی از آنها زن و تعدادی نیز مرد بودند.

وی تاکید کرد: نیروهای رزمی و گردان‌های رزمی ارتش سپاه و مرزبانی آماده و هوشیار هستند و اکنون هیچ مشکل خاصی در مرزهای کشور وجود ندارد.

۲۵ فروردین ۹۵

دستگیری اعضای ۳ گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری اعضای سه گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی کشور خبر داد و اظهار کرد: این گروه‌های تروریستی طی سال گذشته در عملیات‌های جداگانه توسط نیروهای متعهد و بسیجی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی و شمال‌غربی شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: در یکی از این گروه‌ها، دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند، توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری افراد متجاوز به مرزهای کشورمان خبر داد و افزود: بیشتر اینگونه تجاوزهای مرزی مربوط به مرزهای شرقی کشور بوده و اوج آن مربوط به دوره‌ای می‌شود که کشورهای اروپایی فراخوان جذب مهاجر کرده بودند بر این اساس مرزبانی جمهوری اسلامی افرادی را که به مرزهای کشورمان تجاوز می‌کردند و یا ورود غیر مجاز داشتند دستگیر و از ورود آنها به مرزهای کشور ممانعت می‌کرد.

۲۷ فروردین ۹۵

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با اشراف حداکثری در استان های غربی کشور و با تعامل و مشارکت فعال مردمی توانستند در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی در تاریخ (۲۷ فروردین ۹۵) یکی از عناصر تروریستی را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات گفت: برخی کشورهای منطقه پشت این عملیات شوم و ناکام قرار دارند.

علوی گفت: بر اساس اعترافات متهم مشخص شد او برای انجام عملیات انفجاری در داخل کشور از سوی گروه های تروریستی ماموریت داشته است.

۵ اردیبهشت ۹۵

کشف کارگاه عظیم بمب سازی داعش در ایران

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت:‌ امروز یکی از مراکز توطئه علیه ایران و برای به چالش کشیدن امنیت کشورمان در رقه سوریه و در مراکز فرماندهی داعش جنایتکار است که تا الان تلاش‌های بیشماری کردند و تیم‌های ترور را عازم جمهوری اسلامی ایران کردند اما به لطف پروردگار و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و با همدلی و وحدتی که بین دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، سپاه و بسیج ارتش و سایر دستگاه‌ها وجود دارد نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وزیر اطلاعات افزود: اشراف اطلاعاتی امروز دستگاه اطلاعاتی مانند راداری است که نقطه کور ندارد و به لطف پروردگار هر یک از تیم‌های تروریستی که عازم ایران کردند تحت اشراف اطلاعاتی سربازان امام زمان (عج) قرار گرفته و با ضربه نیروهای اطلاعاتی به هلاکت رسیده و یا دستگیر شدند.

علوی با اشاره به اقدامات خرابکارانه تیم‌های تروریستی در زمان انتخابات گفت: ۲ روز قبل از انتخابات یعنی ۵ اسفند ماه، همچنین در روز انتخابات یعنی ۷ اسفند ماه و حتی ۲ روز پس از انتخابات تیم‌های ترور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و مورد ضربه قرار گرفته و تعدادی آنها کشته و برخی دستگیر شدند و کارگاه عظیم بمب‌سازی آنها هم در اختیار سربازان گنام امام زمان (عج) گرفتند.

۲ خرداد ۹۵

دو تروریست‌ در همدان دستگیر شدند

ابطحی مدیرکل اطلاعات استان همدان از دستگیری دو ایرانی مرتبط با داعش خبر داد و گفت: اداره اطلاعات استان در دو مرحله موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند، شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

۱۳ تیر ۹۵

۱۲ نفر از افراد گروه‌های تکفیری دستگیر شدند

محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه به فعالیت داعش و دستگیری برخی از آنها در استان‌های غربی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای غربی و عربستان رسماً اعلام می‌کنند تلاش دارند که ایران را ناامن کنند.

وی افزود: کسانی که مدعی برخورد تروریست هستند خودشان تروریست تولید، تجهیز و اعزام می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ایران در منطقه و بسیاری از نقاط جهان جزء امن‌ترین کشورها است و دشمنان تلاش می‌کنند در ایران ناامنی ایجاد کنند.

به گفته وی، دشمنان تلاش دارند که گروه‌های تکفیری را جهت ناامنی ایران آموزش دهند که بحمدالله با فعالیت ارتش، ناجا، اطلاعات، سپاه و … کوچکترین تحرکات آنها شناسایی و دستگیر می‌شوند.

اژه‌ای در پایان گفت: در هفته‌های اخیر نیز ۱۰ تا ۱۲ نفر از این افراد دستگیر شدند.

۲۲ تیر ۹۵

دستگیری ۶ تروریست که قصد خرابکاری در شب‌های قدر داشتند

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه شانزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون دستگیری تیم تروریستی در ماه مبارک رمضان و اینکه آیا موارد دیگری از این قبیل نیز وجود داشته، گفت: خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان به سربازان گمنام امام زمان(عج) این توفیق را داد که این مجموعه‌ای را که برنامه گسترده‌ای برای انفجار و اقدامات ضد امنیتی داشت را شناسایی کنند. این یکی از مواردی بود که زیر ضربه رفت و به اطلاع مردم رسید.

وی افزود: پیش از آن نیز گروه‌های تروریستی زیادی در مناسبت‌های مختلف ازجمله محرم و صفر، فاطمیه، ۲۲ بهمن و روز قدس انگیزه زیادی پیدا می‌کردند که ضربه‌ای وارد کنند، حتی در شرایط عادی نیز سعی می‌کردند در مراکز جمعیتی مانند ایستگاه‌های مترو، نماز جمعه و دانشگاه ضربه‌هایی را وارد کنند که به لطف خدا همه اینها شناسایی شد و در رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و زیر ضربه رفت.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: موردی که به مردم اطلاع‌رسانی شد یکی از مواردی است که به دلایلی آن را اطلاع‌رسانی کردیم، ما قبل و بعد از آن خانه‌هایی که در آنها بمب‌سازی صورت می‌گرفت و عناصر و مواد پیش‌ساز مواد انفجاری را فراهم کرده و در آن مراکز ترکیب می‌کردند را شناسایی، کشف و ضبط کردیم و افراد مرتبط نیز شناسایی شدند.

علوی با تأکید بر اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) اجازه کوچکترین آسیب به امنیت کشور و مردم را نمی دهند، گفت: بعد از اطلاع رسانی اخیر (دستگیری تروریست های تکفیری وهابی در تهران) ۵ تا ۶ نفر از افراد وابسته به گروه های تروریستی که بنا داشتند در شب های قدر و روز قدس دست به اقداماتی بزنند یکی پس از دیگری در شهرهای مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در تخلیه اطلاعاتی که از این افراد صورت گرفت یک سری از عوامل ، سرپل ها و مرتبطان آنها را شناسایی کردیم و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی در موقعیت مناسب آنها را دستگیر خواهند کرد و اجازه کوچکترین آسیب به امنیت کشور و مردم را به آنها نخواهیم داد.

وزیر اطلاعات افزود: این گروه ها عمدتاً وابسته به داعش هستند البته گروه های دیگری همه در مواردی بودند که خیلی معدود بودند.

۳۰ تیر ۹۵

دستگیری اعضای یک تیم خرابکاری در خاش

محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش از دستگیری اعضای یک تیم که قصد خرابکاری و انفجار در اماکن مختلف خاش را داشتند خبر داد.

وی گفت: در پی وارد آمدن خسارت به بدنه اشرار و گروهک های تروریستی شماری از عوامل خرابکار قصد انجام کار تروریستی و خرابکارانه بین ۲ مرکز مهم نظامی و امنیتی خاش داشتند که این عوامل با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری نیروهای تحت امر فرماندهی انتظامی این شهرستان شناسایی و برنامه خرابکارانه شان خنثی شد.

رئیس شورای تامین شهرستان خاش ادامه داد: این گروه با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف با کندن و حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق ۲۰ متری زمین و حرکت ۳۰ متر در طول قصد عملیات خرابکارانه در ۲ هدف مهم امنیتی و نظامی داشتند که با هوشیاری نیرو های امنیتی قبل از اجرای نقشه شومشان دستگیر شدند.

به گفته فرماندار خاش این افراد در اعتراف اولیه تخریب مراکز امنیتی و انتظامی را از اهداف خود عنوان کرده اند.در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ نفر همچنین یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی تلفن، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، گالن های ۶۰ و ۷۰ لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه برای خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است.

در این رابطه ۴۰ نفر از عوامل خرابکار و وابسته بیگانه دستگیر شدند.

۳۱ تیر ۹۵

انهدام یک تیم تروریستی اشرار ضد انقلاب در سلماس

سرهنگ علیرضا مدنی فرمانده سپاه سلماس در پی کسب اخباری درباره تیم اشرار ضدانقلاب جهت انجام عملیات خرابکارانه در منطقه، موضوع به سرعت در دستور کار نیروهای اطلاعات و عملیات سپاه شهرستان سلماس قرار گرفت.

پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و شناسایی و نیز تعقیب گام به گام اعضای این تیم، سرانجام نیروهای سپاه شهرستان سلماس در ساعت ۴ بامداد مورخه ۳۱ تیرماه در عملیاتی موفق، این تیم را زمین‌گیر کرد و ضمن انهدام کامل آن یک نفر از اشرار را نیز زنده دستگیر کردند.

۲ مرداد ۹۵

دستگیری سه نفر مظنون حادثه تروریستی دالاهو

بعد از ادعای یک گروه تروریستی در پذیرش مسئولیت حادثه دالاهو، سه نفر در این رابطه توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه دستگیر شدند.

یک منبع آگاه گفت: این سه نفر از سرشاخه های این گروه تروریستی هستند.

وی افزود: بررسی های اولیه در ابعاد دیگر و درخصوص برخی دیگر از گروه های مظنون نیز ادامه دارد.

حادثه تروریستی دالاهو در سوء قصد به جان برخی از مسئولین کرمانشاه انجام شد که طی آن فرماندار دالاهو شدیدا زخمی شد و دونفر دیگر از مسئولین به شهادت رسیدند.

۲۶ مرداد ۹۵

انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت عنصر موثر داعش در کرمانشاه

یک تیم انتحاری وابسته به گروهک تکفیری داعش که برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی کشور وارد مرزها شده بود، در یکی از محلات شهر کرمانشاه و یک شهر دیگر استان منهدم شد.

در این درگیری سه نفر از اعضای این تیم تروریستی که یک خانه تیمی در شهر کرمانشاه را در اختیار گرفته بودند، طی یک عملیات کشته شدند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: از این خانه تیمی انواع سلاح های نظامی و انفجاری مانند جلیقه و کمربندهای انتحاری، نارنجک و انواع سلاح خودکار و کمری کشف شده است.

وی گفت: صدای شلیک تیر که شب گذشته در یکی از محلات شهر کرمانشاه شنیده شد، در نتیجه این عملیات ضدتروریستی بوده است.

* هلاکت عنصر موثر گروه تکفیری داعش

به گفته رازانی در درگیری دیگری که در یکی از شهرهای غربی استان بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان با بخش دوم همین تیم ترویستی رخ داد، یکی از عناصر موثر گروه تکفیری داعش به هلاکت رسید و تعدادی هم دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: موفقیت بزرگ نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و بسیج و همکاری موثر قضات دستگاه قضایی باعث شد تا این گروه در رسیدن به اهداف شوم خود که قتل و کشتار مردم بیگناه بود، ناکام شود.

نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در ۲ نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و ۴ نفر از آنها را به هلاکت رساندند و ۶ نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

۳۰ مرداد ۹۵

دستگیری عناصر متواری تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور

وزارت اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد: با توفیق الهی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، متعاقب ضربه به تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ۹۵، با پیگیری های اطلاعاتی به عمل آمده سایر عناصر متواری گروه، شناسایی و در تاریخ ۹۵/۵/۲۸ دستگیر شدند.

همچنین در اقدام مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر مخفیگاه ها و دپوی گروه شناسایی و مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت های الکترونیکی، سلاح کلاش، سلاح ام ۶ آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و وسایل ساخت بمب و وسایل مرتبط که برای اقدامات تروریستی در داخل کشور مخفی شده بود کشف شد.

۱ شهریور ۹۵

دستگیری «امان الله رئیسی» با ۱۵۰کیلوگرم مواد منفجره
سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: در سال ۹۵ علی رغم توطئه‌های بسیاری که علیه ما وجود داشته و گسترش فعالیت گروه‌های مختلف در آن سوی مرزها توانستیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

مارانی گفت: امسال ۳-۴ گروه فعال گروهک‌های ضد انقلاب آن سوی مرزها را منهدم کردیم.

وی افزود: یکی از آنها گروهی با سر تیمی امان‌الله رئیسی بود که به گروهک فرقان وصل بود. این گروه قصد داشت در مرزها و شهرهای مرزی و در عمق کشور اقداماتی انجام دهد و نزدیک به ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره به همراه داشت.

مارانی ادامه داد: اواخر ماه مبارک رمضان با همکاری همکاران نیروی انتظامی ۴ نفر از این گروه را به هلاکت رساندیم، امان‌الله رئیسی به همراه تعدادی از عناصر که یک تیم تروریستی ۹ نفره بودند، دستگیر شدند و موفق نشدند هیچ اقدامی صورت دهند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در پایان گفت: امروز بحث کنترل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را با هوشیاری انجام می دهیم به ویژه اینکه اخبار دقیقی مبنی بر تلاش سرویس‌های عربی به خصوص عربستان و غرب و کشورهای غربی برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی در دست داریم.

۲۱ شهریور ۹۵

انهدام تیم تروریستی وابسته به آل سعود در سراوان
واحدهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران طی عملیاتی در استان سیستان و بلوچستان تیم ۹ نفره اشرار و تروریست‌های مزدور آمریکا و رژیم سعودی را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در این عملیات رزمندگان سپاه توانستند علاوه بر به هلاکت رساندن سرکرده این تیم ۳ نفر دیگر از اشرار را معدوم و دستکم ۲ نفر دیگر از آنها را زخمی کنند.

در این عملیات که در مناطق مرزی کوهک سراوان انجام شد، علاوه بر انهدام کامل تیم تروریستی  گروهک «جیش‌الظلم» ( این گروهک خود را جیش العدل نام گذارده اند)، مقادیر زیادی سلاح، مهمات، بیسیم، دوربین‌های دید در شب و ۳ دستگاه خودروی تویوتا مجهز به سامانه‌های پیشرفته اهدایی کشورهای مرتجع و معاند منطقه به غنیمت گرفته شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.