اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای عراقی در انتظار ساعت صفر عملیات در الشرقاط، هیت و البغدادی

  • کد خبر : 4464
  • 15 شهریور 1395 - 9:43
نیروهای عراقی در انتظار ساعت صفر عملیات در الشرقاط، هیت و البغدادی

همزمان با درخواست فرماندهی عملیات مشترک عراق از اهالی شهر اشغالی الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین برای ترک هرچه سریعتر شهر در روز یکشنبه، منابع عراقی خبر دادند که عملیات آزادسازی الشرقاط و همزمان حمله به داعش در هیت و البغدادی در الانبار نزدیک است و نیروها در انتظار ساعت صفر عملیات هستند. به گزارش […]

همزمان با درخواست فرماندهی عملیات مشترک عراق از اهالی شهر اشغالی الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین برای ترک هرچه سریعتر شهر در روز یکشنبه، منابع عراقی خبر دادند که عملیات آزادسازی الشرقاط و همزمان حمله به داعش در هیت و البغدادی در الانبار نزدیک است و نیروها در انتظار ساعت صفر عملیات هستند.

به گزارش اخبار جهادی یک منبع امنیتی در این خصوص به خبرنگار ایرنا اطلاع داد که آمادگی ها و تدابیر لازم اعم از تامین نیرو و تجهیزات برای آغاز عملیات الشرقاط به مرحله نهایی رسیده و نیروهای عراقی در انتظار ساعت صفر عملیات هستند. وی در عین حال از اعلام زمان دقیق عملیات به دلیل مسائل امنیتی خودداری کرد.

در همین حال در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک ، خطاب به اهالی الشرقاط در حدود ۳۴۰ کیلومتری شمال بغداد آمده است، زمان عملیات آزادسازی الشرقاط از چنگال داعش تروریستی نزدیک است و از همین رو برای حفاظت از جان خود هرچه سریعتر منطقه را به سمت اماکن تعیین شده جهت غیر نظامیان ترک کنند.

این بیانیه با اشاره به اقدام ضد انسانی داعش در استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی ، تاکید کرده که هدف ما حفاظت از جان شما در عملیات و نجات شهروندان از سیطره گروه تروریستی داعش است.
همچنین طی دو روز گذشته میلیون ها نسخه اطلاعیه فرماندهی مشترک در همین ارتباط از طریق هوا در منطقه پخش شده است.

فرماندهی عملیات مشترک در اطلاعیه دیگری از اهالی روستای الزویه در همین منطقه نیز درخواست کرده است منطقه را ترک کنند.

الشرقاط شمالی ترین شهر استان صلاح الدین و در مرز استان نینوا از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون در اشغال داعش است و از آن هنگام تاکنون تعداد زیادی از جوانان این منطقه ازجمله زنان توسط گروه تکفیری تروریستی داعش قتل عام و یا ربوده شده اند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در استان الانبار نیز خبر دادند که نیروهای امنیتی و بویژه الحشدالشعبی و نیروهای عشایری برای انجام عملیات در شهرهای هیت والبغدادی آماده شده اند.

رشید فلیح فرمانده الحشد العشایری استان الانبار به رسانه های عراقی گفت که یک سلسله عملیات همزمان در جزیره الرمادی و نیز شهرهای البغدادی و هیت طراحی شده که زمان انجام آن بسیار نزدیک است.

وی گفت که الحشدالشعبی در این عملیات نقش اصلی و بسیار مهم بر عهده دارد.

پیش از این هادی العامری رئیس سازمان بدر و از فرماندهان ارشد الحشدالشعبی به خبرنگار ایرنا در منطقه جزیره خالدیه گفته بود که اولویت ما شهرهای الحویجه و الشرقاط در کرکوک و صلاح الدین و نیز مناطق هیت و البغدادی و جزیره الرمادی است و سپس عازم موصل خواهیم شد.

نیروهای مسلح عراق پس از آزادی شهر فلوجه یکی از بزرگترین مقرها و مراکز تجمع و فرماندهی داعش در عراق،در اواخر ماه ژوئن گذشته، بر حملات خود به داعش درنقاط مختلف سرعت بخشیده اند، بطوری که یک هفته بعد از آزادی فلوجه عملیات بزرگ و سنگینی را در جزیره خالدیه در الانبار شروع کردند که سرانجام بعد از حدود یک ماه ، بطور کامل آزاد و داعش در این منطقه بیشترین تلفات را متحمل شد بطوری که گفته شده است حدود هزار داعشی در جزیره خالدیه به هلاکت رسیده اند.

نیروهای مسلح عراق همزمان درحال آماده شدن برای عملیات در الحویجه در جنوب غرب کرکوک هستند که یکی از حساس ترین مناطقی است که داعش هنوز در اختیار دارد.

فرماندهان عراقی برغم برخی فشارهای خارجی مبنی بر اولویت دادن به عملیات آزادسازی موصل ، مصمم هستند، مناطق حساس باقی مانده در استان های صلاح الدین، الانبار و کرکوک را از چنگ داعش خارج کنند.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز شنبه برغم زمزمه های مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه کار داعش تا پایان سالجاری میلادی تمام نخواهد شد، تاکید کرد ، امسال وارد موصل می شویم وبه کار داعش در عراق بطور کامل پایان خواهیم داد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دانشجو

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.