اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی سوریه/ شادمانی رسانه‌های حامی تروریسم از آتش بس در حلب

  • کد خبر : 4163
  • 30 مرداد 1395 - 20:12
آخرین تحولات میدانی سوریه/ شادمانی رسانه‌های حامی تروریسم از آتش بس در حلب

به گزارش اخبار جهادی همزمان با ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش آنها علیه گروه‌های تروریستی در جبهه‌های مختلف به ویژه حلب، گروه تروریستی موسوم الجبهه الشامیه بر سردرگمی و آشفتگی گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح به سرکردگی جبهه النصره در این جبهه تاکید کرد. مهمترین تحولات میدانی سوریه طی ساعات گذشته تا […]

به گزارش اخبار جهادی همزمان با ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش آنها علیه گروه‌های تروریستی در جبهه‌های مختلف به ویژه حلب، گروه تروریستی موسوم الجبهه الشامیه بر سردرگمی و آشفتگی گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح به سرکردگی جبهه النصره در این جبهه تاکید کرد.

مهمترین تحولات میدانی سوریه طی ساعات گذشته تا کنون به این شرح است :

– احمد بری سرکرده شبه نظامیان موسوم به الجیش الحر از آتش بس در حلب استقبال کرد و گفت الجیش الحر با آتش بس ۴۸ ساعته در حلب که استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل برای برقراری آن تلاش می‌کند، موافق است.

وی در صفحه توئیتر موسوم به ائتلاف مخالفان نوشت الجیش الحر با گشایش گذرگاه انسانی در حلب از منطقه الراموسه موافق و ایجاد آن از جاده الکاستیلو مخالف است. این سرکرده تروریست‌های موسوم به الجیش الحر افزود آتش بس باید فراگیر باشد و تمام مناطق سوریه را شامل شود. این اظهارنظر نشان دهنده اوضاع نامناسب و آشفته گروه‌های تروریستی است که خواهان آتش بس در تمام سوریه شده‌اند.

-رسانه‌های سعودی و دیگر رسانه‌های حامی تروریست‌های تکفیری با توجه به شکست‌های مستمر مزدورانشان در جبهه حلب از آتش بس در این مناطق استقبال کردند.

– رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی: ده‌ها عضو گروه داعش و خانواده‌هایشان از حومه حلب وارد حومه شرقی و غربی دیرالزور شدند.

تروریست‌های به هلاکت رسیده در جبهه حلب

– گروه تروریستی داعش، تمام کسانی را که در مناطق تحت اشغال این گروه در سوریه و عراق هستند، از ورود به مناطق تحت اشغال خود در حومه حلب منع کرد، بر اساس تصمیم سرکردگان داعشی، شهر الطبقه در حومه الرقه حد فاصل و نهایی این افراد خواهد بود، این تصمیم در پی فرار بسیاری از افراد مناطق تحت اشغال داعش به شمال سوریه اتخاذ شده است.

– گروه‌های تروریستی،‌چندین گلوله خمپاره به شهر سلحب در حومه شمال غربی حماه شلیک کردند.

– تشکل موسوم به شورای نظامی منبج که گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک از جمله اعضای آن است، اعلام کرد این گروه پس از پایان ماموریت خود در حمایت از شورا برای سیطره بر شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب، تمام نقاط شهر منبج و حومه آن را به شورای نظامی تسلیم کرد، این شورا همچنین خط دفاعی شمالی در کرانه شمالی رود الساجور را به شورای نظام یمنبج تسلیم کرد.

اعتراف گروه‌های تروریستی به ناکامی در جبهه حلب و تشدید اختلافات میان آنها

– مسئول بخش کرم الجبل در گروه تروریستی موسوم به الجبهه الشامیه ملقب به ابوعبدالرحمن، تشکل تروریستی موسوم به جیش الفتح را در نبرد با ارتش سوریه در جنوب غرب حلب، سردرگم توصیف کرد. به گزارش تسنیم، این سرکرده الجبه الشامیه در یک نوار صوتی که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شد، درباره تحولات حلب اعلام کرد این گروه هرگز به سمت هر اقدام نظامی که جیش الفتح(که جبهه النصره سرکرده آن است) آن را برنامه‌ریزی  کند، کشانده نخواهد شد. وی افزود الجبهه الشامیه در حال حاضر نزدیک به جیش الفتح نیست.

– رسانه‌های حامی داعش از کشته شدن ۳۰ فرد مسلح وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک(کردهای شمال سوریه) خبر دادند، داعشی‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در روستای مقطع حجر صغیر در جنوب شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب منفجر کردند که ۳۰ عضو سوریه دموکراتیک کشته شدند.

– تلویزیون سوریه گزارش داد : ارتش سوریه تجمعات تروریست‌ها را در جنوب گمرک قدیم و شرق مدرسه هفتم آوریل و جنوب بازار الهال در درعاالمحطه هدف قرار داد که به کشته و یا زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

– نیروهای ارتش سوریه تلاش تروریست‌های جبهه النصره برای رخنه به مواضع ارتش در محور تل سکیک و معان در حومه شمالی حماه را دفع کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند.

-فرار مسئول مالی داعش از دیرالزور : ابوقسوره مسئول مالی عملیات خرید و تغذیه گروه‌ تروریستی داعش در حالی که ۲۰ هزار دلار به همراه خود داشت،‌به بهانه دیدن یکی از نزدیکانش در الرقه از دیرالزور گریخت و به مناطقی که خارج از سیطره داعش است، رفت. بر اساس این گزارش، داعشی‌ها در پی فرار ابوقسوره، به محله العمال شهر دیرالزور یورش بردند و برادر وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

– شماری از تروریست‌های داعشی در درگیری با گرو‌ه‌های تروریستی دیگر از جمله الجیش الحر در حومه شمالی حلب کشته شدند.

 

هلاکت شماری از سرکردگان گروه‌های تروریستی در سوریه

– گروه داعش یکی از ساکنان استان الحسکه را به اتهام جاسوسی برای گروه‌های کُردی اعدام کرد، داعشی‌ها این فرد را در شهر المیادین در حومه دیرالزور بازداشت کرده بودند.

– گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش با الجیش الحر و گروه‌های تروریستی همپیمان آن در اطراف شهرک سحم الجولان و سد کوکب در حومه غربی درعا درگیر شدند.

– گروه تروریستی داعش شماری از جوانان شهر دیرالزور را به اتهام تمایل برای سفر به ترکیه بازداشت کرد.

–  گروه تروریستی موسوم به الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام به کشته شدن دو عضو خود به نام‌های ابومحمد الفاتح و ابوعلاء‌الامنی در عملیات ارتش سوریه در جبهه شهر داریا در غوطه غربی دمشق اعتراف کرد.

– ارتش ترکیه، شهر جرابلس واقع در حومه شمال شرقی حلب را که تحت سیطره گروه تروریستی داعش است،‌با توپخانه هدف قرار داد.

– رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی: تظاهراتی در محله القابون در شرق دمشق برگزار شد که طی آن ساکنان این منطقه خواستار خروج تروریست‌های جبهه النصره شدند، این تظاهرات در پی اقدام تروریست‌های جبهه النصره در کشتن یکی از ساکنان این محل صورت گرفت.

– رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی به کشته شدن پنج عضو خود در درگیری با ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق اعتراف کردند.

– کشته شدن سه تروریست داعش بر اثر انفجار بمبی که ارتش سوریه در برابر عبور آنها در محله الجبیله دیرالزور کار گذاشته بود.

– سانا: جنگنده‌های ارتش سوریه، تجمعات و مقرهای تروریست‌ها و محورهای حرکت آنها را در حومه ادلب، حماه و حلب بمباران کردند.

– تروریست‌های داعشی، محله‌های الجوره و القصور شهر دیرالزور را هدف حملات خمپارهای خود قرار دادند.

– وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناوگان روسیه در دریای سیاه، مواضع تروریست‌ها را در حومه حلب با موشک هدف قرار داد.

– وزارت دفاع روسیه از انهدام مرکز فرماندهی و پایگاه تروریست‌های جبهه النصره(که اخیرا سرکرده آنها نام آن را برای فریب افکار عمومی به جبهه فتح الشام تغییر داد) را در دیرتعزه در حومه حلب خبر داد.

– ارتش سوریه، ۲۴ مجتمع مسکونی شهر داریا در حومه دمشق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرد و شماری از تکفیری‌ها را به هلاکت رساند.

– با نظارت هلال احمر سوریه، ۱۷ نفر که بیشتر آنها بیمار بودند، از شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب خارج شدند، این شهرک‌ها همچنان در محاصره تروریست‌های تکفیری قرار دارد. همچنین ۱۸ بیمار از شهرک مضایا در حومه دمشق خارج شدند.

– تروریست‌های داعشی، شهرک جب الجراح و روستای مکسر الحصان در حومه شرقی حمص را با چندین گلوله خمپاره هدف قرار دادند.

– به گزارش تسنیم، سانا از کشته شدن دو غیر نظامی و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر در حملات خمپاره‌ای تروریست‌های تکفیری به محله‌های الحمدانیه و صلاح الدین حلب خبر داد.

-رسانه‌های حامی تروریست‌ها از حمایت گروه‌های تروریستی موسوم به جندالاقصی و الترکستانی از گروه‌های تروریستی محاصره شده در شهر حلب خبر دادند. این گروه‌ها شهرک سلحب در حومه حلب را به شدت گلوله‌باران کردند و با هدف کمک به تروریست‌های محاصره شده در جبهه‌های حلب بر شدت حملات خود به این شهرک افزودند.

– سانا از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در دفع حملات تروریست‌های جبهه النصره به مواضع نظامی ارتش در حومه شمالی حماه خبر داد.

– گروه‌های تروریستی به کشته شدن ده‌ها عضو خود از جمله ۱۰ سرکرده خود در حومه جنوبی حلب اعتراف کردند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.