اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اتفاق نظر ترکیه و روسیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه

  • کد خبر : 4125
  • 29 مرداد 1395 - 9:46

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه کشورش با روسیه درباره منطقه به‌ویژه سوریه همکاری خواهند کرد، تأکید کرد آنکارا و مسکو بر حفظ تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اظهار داشت: دستیابی به راه‌حلی […]

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه کشورش با روسیه درباره منطقه به‌ویژه سوریه همکاری خواهند کرد، تأکید کرد آنکارا و مسکو بر حفظ تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم ، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اظهار داشت: دستیابی به راه‌حلی پایدار برای بحران سوریه بدون مشارکت روسیه غیرممکن است.

چاوش اوغلو «همکاری صادقانه جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران بسیار فزاینده در سوریه» را خواستار شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: روسیه دوست ترکیه در منطقه محسوب می‌شود و دولت روسیه دوستی بااعتمادتر از همتای ترکی خود نمی‌یابد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سازو کار همکاری، که قرار است بین روسیه و ترکیه درخصوص منطقه خاورمیانه به‌ویژه سوریه شکل بگیرد، گفت: متاسفانه اوضاع سوریه به شکل گسترده‌ای بحرانی شده است و ضرورت داد برای حل و فصل این بحران و جلوگیری از کشتار غیرنظامیان همکاری شود.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد: گروه‌های تروریستی خطری بزرگ هم برای ترکیه، و هم روسیه و هم تمامی کشورهای اروپایی محسوب می‌شوند و ضرورت دارد به شکلی جدی برای جلوگیری از گسترش این پدیده در جهان مبارزه کرد.

مولود چاوش اوغلو خاطرنشان کرد: روسیه و ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی و مرزهای سوریه اتفاق نظر دارد.

روابط مسکو و آنکارا در ماه نوامبیر گذشته در پی اقدام جنگنده‌های ترکیه به سرنگون کردن جنگنده «سوخوی ۲۴» روسیه تیره شد ولی به دنبال عذرخواهی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» به دلیل این حادثه، نشانه‌های عادی‌سازی در روابط آشکار شده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.