اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فروپاشی گروه‌های تروریستی در شمال حلب و ادامه پیشروی ارتش سوریه

  • کد خبر : 3666
  • 26 تیر 1395 - 18:12
فروپاشی گروه‌های تروریستی در شمال حلب و ادامه پیشروی ارتش سوریه

خبرهای رسیده از سوریه حاکی از آن است که ارتش سوریه و همپیمانان آن به پیشروی در حومه شمالی حلب ادامه می دهند. به گزارش اخبار جهادی ، همزمان با فروپاشی گروه های تروریستی مختلف و درگیری و تبادل اتهامات بین آنها، ارتش سوریه و متحدانش همچنان به پیشروی در حومه حلب شمالی ادامه می […]

خبرهای رسیده از سوریه حاکی از آن است که ارتش سوریه و همپیمانان آن به پیشروی در حومه شمالی حلب ادامه می دهند.

به گزارش اخبار جهادی ، همزمان با فروپاشی گروه های تروریستی مختلف و درگیری و تبادل اتهامات بین آنها، ارتش سوریه و متحدانش همچنان به پیشروی در حومه حلب شمالی ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، نخستین گروه تروریستی که سعی داشت با ارتش سوریه در جبهه الملاح واقع در حومه شمالی حلب مقابله کند، «جیش التحریر» بود که شهر ادلب کانون اساسی این گروه است و ده ها نفر از عناصر و رهبران خود را در این نبرد از دست داده و همین امر فرصتی برای جبهه النصره جهت سیطره بر مقرها و انبارهای مهمات این گروه فراهم کرد.

عقب نشینی جیش التحریر از نبردهای حومه شمالی حلب به سمت مرکز تجمع این گروه در حومه ادلب، درس عبرتی برای دیگر گروه ها شد و در همین رابطه گروه های «فیلق الشام» و جنبش نور الدین الزنکی عقب نشینی خود از جبهه الملاح را پس از آنکه خود را در نبرد تنها یافتند، اعلام کردند و این در حالی است که رسانه های خبری وابسته به این گروه کشته شدن ۷۵ عنصر این گروه از جمله فرماندهان میدانی آن را اعلام کرده اند.

بر پایه این گزارش، ارتش سوریه از فرصت عقب نشینی گروه های تروریستی از اغلب جبهه‌های حومه شمالی حلب استفاده کرد و همین امر در آزادسازی نقاط مهم و تقویت حضور ارتش سهم زیادی داشت و باعث شد ارتش پایگاه های استراتژیک از جمله جاده کاستیلو به عنوان تنها خط امداد تروریست ها از شمال به سمت شهر حلب را تحت سیطره خود درآورد.

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که تنها گروه باقی مانده که در جبهه الملاح علیه ارتش دست به حمله می زند، «حزب اسلامی ترکستانی» است که جنگجویان غیر سوری از جمله اتباع چچن در این گروه حضور دارند و همچنین تعدادی از تروریست های فراری از گروه های دیگر نیز به این گروه پیوسته اند.

بر اساس این گزارش، سوالات زیادی برای فرماندهان گروه های تروریستی از جمله فیلق الشام، جنبش نور الدین الزنک و احرار الشام درباره مشارکت کمرنگ جبهه النصره در نبردهای شمال حلب و بازداشت تعدادی از فرماندهان میدانی مطرح است که خبر از احتمال نبرد دو طرف و کشته شدن تعدادی از عناصر دو طرف را می دهد به ویژه اینکه اختلاف دیدگاه بین گروه ها و کشورهای حامی آنها وجود دارد و در حالیکه برخی از این گروه ها همانند جبهه النصره از سوی عربستان سعودی حمایت می شوند، دسته ای دیگر مورد حمایت ترکیه قرار دارند به گونه ای که اختلافات سیاسی بین دو طرف منطقه ای بر نقشه میدانی و اولویت ها در خاک سوریه تاثیر گذاشته است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.