اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دمشق: تیم تحقیقات سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسیم/کمیته تحقیقات ابزاری علیه سوریه است

  • کد خبر : 912
  • 05 اسفند 1394 - 9:50

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که دمشق فعالیت کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد و مذاکره با اعضای آن را نمی‌پذیرد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در نشست غیر علنی مجمع عمومی […]

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که دمشق فعالیت کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد و مذاکره با اعضای آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در نشست غیر علنی مجمع عمومی این سازمان گفت: مشخص شد که تشخیص دولت سوریه مبنی بر بی فایده بودن تعامل با این کمیته تشخیصی درست بوده است، چرا که گزینشی عمل کردن و سیاسی کاری دو روش ثابت در گزارش‌های این کمیته و گزارشش به شورای امنیت و شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل است و این گزارش‌ها متکی بر اظهارات “دروغین” و شهادت‌های “گمراه کننده ” برخی از افرادی است که در خارج از مرزهای سوریه هستند یا مبتنی بر گزارش‌های دروغین برخی از سازمان‌های غیر دولتی است که خود را با افتخار “بدون مرز” می‌نامد یا دیده‌بان‌های حقوق بشر که با دستگاه‌های اطلاعاتی غربی فعالیت می‌کنند و تمامی آنها فراتر از حاکمیت کشورها عمل می‌کنند و در خاک کشور به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

Syria's envoy to the United Nations Bashar Jaafari speaks during a news conference after the Geneva-2 peace talks in Montreux January 22, 2014. Jaafari said on Wednesday that Damascus needed support to negotiate with the opposition to implement a 2012 Geneva communique that calls for a transitional government but said that "terrorism" must also end. REUTERS/Jamal Saidi  (SWITZERLAND - Tags: POLITICS)

وی در این نشست که برای اطلاع از گفته‌های اعضای کمیته بین‌المللی مستقل تحقیقات در مورد سوریه برگزار شد، به نادیده گرفتن اظهارات هزاران سوری از قربانیان جنایت‌های گروه‌های تروریستی مسلح در گزارشات این کمیته و همچنین نادیده گرفتن اطلاعات موثق بسیاری که دولت سوریه از آغاز بحران تاکنون در بیش از ۶۰۰ نامه رسمی در اختیار سازمان ملل قرار داده است، اشاره کرد.

جعفری گفت که این کمیته با عملکردش باعث شده است که ابزاری سیاسی برای هدف قرار دادن سوریه باشد و این کمیته در راستای اجرای دستورکارها و سیاست‌های برخی از کشورهای با نفوذ در شورای حقوق بشر و شورای امنیت با هدف بد جلوه دادن دولت سوریه در مقابل افکار عمومی عمل کرده است.

وی با بیان این که این کمیته تصویری جزئی و آماری غیردقیق ارائه داده است که تنها گروه‌های تروریستی را برای ادامه جنایت‌هایشان تحریک می‌کند به ویژه زمانی که گروه‌های تروریستی را با دولت سوریه که از غیرنظامیان در مقابل اقدامات تروریستی این گروه‌ها حمایت می‌کند، برابر می‌داند، گفت که جنگ در سوریه جنگی میان سوری‌ها نیست بلکه جنگی علیه تروریسم جهانی و کشورهای حامی آن است که از تروریسم در سوریه به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان این که آیا این کمیته نباید بزرگترین نقض در سوریه را حمایت از تروریست‌ها بداند چراکه ده‌ها هزار تروریست خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور به سوریه برای ارتکاب شنیع ترین نقض‌های حقوق بشر آمده‌اند و آیا این امر نباید محور فعالیت این کمیته باشد، گفت، این کمیته اگر واقعا بر حمایت از حقوق بشر تاکید دارد، چرا انگشت اتهام را به سمت کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه قطر، عربستان و ترکیه که حامی تروریست‌ها هستند، نشانه نمی‌گیرد و چرا خواهان اتخاذ تدابیر بازدارنده علیه این کشورها نمی‌شود؟

وی با بیان این که آیا این اقدامات شرایط خفقان آوری را برای سوری‌ها ایجاد نمی‌کند و آنها را به خروج از کشور وا نمی‌دارد، گفت که این کمیته نه تنها در راستای خدمت به دستورکارهای سیاسی عمل می‌کند که سوریه را هدف قرار داده است، همچنین قربانی بازی کشورهای با نفوذ در شورای امنیت و شورای حقوق بشر است که به صورت غیر مستقیم از این کمیته برای اهانت به دولت سوریه یا مانع تراشی بر سر راه تحقق هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز برای بحران به دور از هرگونه مداخله خارجی استفاده می‌کنند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.