اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک سوریه/دمشق تایید و آنکارا تکذیب کرد

  • کد خبر : 679
  • 26 بهمن 1394 - 11:26
ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک سوریه/دمشق تایید و آنکارا تکذیب کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ خودروی جنگی ترکیه به همراه ۱۰۰ فرد مسلح که به نظر می‌رسد جزو نیروهای ترکیه هستند از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه وارد خاک سوریه شدند در حالیکه عملیات امداد رسانی به داخل شهر اعزاز ادامه دارد.

publications_17

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ خودروی جنگی ترکیه به همراه ۱۰۰ فرد مسلح که به نظر می‌رسد جزو نیروهای ترکیه هستند از طریق گذرگاه مرزی باب السلامه وارد خاک سوریه شدند در حالیکه عملیات امداد رسانی به داخل شهر اعزاز ادامه دارد.

ترکیه طی دو روز گذشته پایگاه‌های کردها در شهر اعزاز واقع در حومه شمالی استان حلب را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: تجاوزات مکرر ترکیه علیه مردم سوریه نقض حاکمیت سوریه و قطعنامه‌های و قوانین بین‌المللی است.

این در حالی است که عصمت یلماز، وزیر دفاع ترکیه اخبار مربوط به ورود نیروهایش به خاک سوریه را تکذیب کرد و گفت: ترکیه قصد ندارد نیرو به داخل خاک سوریه بفرستد.

در همین حال خبرگزاری رویترز اعلام کرد در درگیری‌هایی که در مرز ترکیه با سوریه رخ داد یک سرباز ترکیه‌ای کشته شد. این خبر می‌تواند صحت اظهارات وزارت خارجه سوریه درباره ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک این کشور را تایید کند.

به گزارش ایسنا، با این حال اخیرا جنگنده‌هایی از عربستان و قطر به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیده‌اند و این کشورها قصد دارند در چارچوب ائتلاف تحت رهبری آمریکا عملیات زمینی در سوریه انجام دهند.

منبع: آفتاب

 

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.