اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رئیس جمهور سوریه به شبکه دوم تلویزیون هلند: بعضی مقامات کشورهای اروپایی ارزش های خود به نفت ودلار فروختند..

  • کد خبر : 301
  • 27 آذر 1394 - 11:28

جناب رئیس جمهور طی ۴ سال جنگ در کشور تان.. چه چیزی را در سوریه باقیمانده است؟ رئیس جمهور آنچه باقیمانده مربوط به مردم  سوریه می باشد… اگر در مورد زیربنایی را می پرسی، بخشی از آن طی ۴ سال جنگ منهدم شده است.. سوال که در اینجا باید مطرح شود اینست که چگونه مردم […]

1859-300x200

جناب رئیس جمهور طی ۴ سال جنگ در کشور تان.. چه چیزی را در سوریه باقیمانده است؟

رئیس جمهور

آنچه باقیمانده مربوط به مردم  سوریه می باشد… اگر در مورد زیربنایی را می پرسی، بخشی از آن طی ۴ سال جنگ منهدم شده است.. سوال که در اینجا باید مطرح شود اینست که چگونه مردم سوریه را تواستند در مقابله با این ایدئولوژی ظالمانه ایستادگی کنند که تروریست ها از کشورهای مختلف با خودشان آوردند.. فکر می کنم که اغلب مردم کشورمان از حکومت خود شان با صرف نظر از گرایش سیاسی طرافداری کرده.. وهنوز از وحدت سوریه وسلامت جامعه به عنوان جامعه واحد با طبف های مختلف حمایت می کنند.

خبرنگار

هر روز صدای گلوله باران می شنویم.. حتی اینجا در دمشق ودر اماکن نزدیک جای که اقامت می کنیم.. شما گفتید وحدت جامعه دارید.. ومردم از دولت شان حمایت می کنند.. آیا تا الآن از این گفته ها اطمیئان حاصل می کنید ؟

رئیس جمهور

من اکنون در این مورد اطمیئان بیشتری دارم ..اگر به مناطق تحت کنترل دولت بروی می توانی رنگ های متعدد جامعه سوریه را بدون هیچ استثنا لمس کنی.. واگر به مناطق که تحت سیطره تروریست ها سر بزنی.. قسمتی از طیف سوری را می بینی.. طیف احتماعی.. شهروندان نمی ببینی بلکه ستیزه جویان.. لذا تناقض در دو حالت را آشکار است.

خبرنگار

به طور روزانه ۴هزار شهروند سوری کشور را ترک می کنند.. وتعدادی آن ها تا اکنون ۴.۳ میلیون نفر شده است ولابد شما داستان های شان درمورد سبب مسافرت آن ها می شنوید.. وقتی که آن داستان ها را می شنوید؟ چه احساس دارید؟

رئیس جمهور

بدون شک داستان های غمگین هست.. دربارهء سخت های که هر خانواده را با آن مواجه است.. ما روزانه با این داستان ها را همچنین که یاد کردی زندگی می کنیم.. آنچه مهم تر است ما چه می توانیم انجام بدهیم.. آن ها به علت حملات مستقیم تروریستی علیه مناطق سکونت شان را فرار کردند.. وتروریست ها بر انجام حملات علیه زیربناها مداوم بودند.. ومن به علت محاصره غربی .. معتقدم که اغلب آن ها آمادگی برگشت به وطن شان داشته.. وهنوز کشورشان را دوست می دارند.

خبرنگار

همچنان که اطلاع دارید.. ما از کشور هلند آمدیم.. وکشورم /داعش/ را در عراق گلوله باران می کند.. که هم دشمن شما را به شمار می رود.. آیا هلندهای همپیان شما را حساب می کنید؟

رئیس جمهور

بستگی دارد به نیت واقعی شان است.. آیا علت مبارزه آن ها پیدایش داعش است؟ یا به علت ترس از نفوذ یا تاثیر آن ها در منطقه شما می باشد؟ اگر انگیزه ترس باشد بس ما باهم همپیمان نیستیم.

خبرنگار

دولت مان طی ماه آینده درمورد استفاده از حریم هوایی شما به منظور گلوله باران مواضع/داعش/ در سوریه تصمیم خواهد گرفت. شما چه می گویید؟

رئیس جمهور

این امر را غیر قانونی خواهد بود.. وتجاوز به قانون بین المللی به شمار می رود.. ما کشور دارای حاکمیت هستیم.. اگر در مورد مقابله با تروریسم جدی بودید.. چه مانعی دارد که آن دولت با دولت سوریه تماس برقرار کند تا بگویند بگذارید در مبارزه با تروریسم همکاری کنیم..

مانعی اصلی در راه تحقق آن سیاست غربی در قبال سوریه می باشد که سیاست انزاوی این کشور وبراندازی این رئیس جمهور دنبال می کنند.

خبرنگار

یک سوال دیگر دربارهء کشور هلند وبلژیک مطرح می کنم.. صدها نفر از جهادی های احتمالی از این دو کشور وارد سوریه می شوند…چرا به سوریه می آیند؟…چی چیزی را دنبال می کنند؟…

رئیس جمهور

 

سؤالی که از این مهمتر این است که…چرا بیش شما در اروپا بودند؟…بدیهی است که وقتی آنجا ناآرامی وجود دارد آن ها به سوریه که خود شان به یک مکان مناسب برای ورود تروریست ها  تبدیل کردند؛ می آیند چراکه اروپا وترکیه وعربستان سعودی وقطر به علاوه کشورهای دیگر با روش های مختلف از تروریست ها را حمایت وپشتیبانی کردند ..آن موقع حتما نا آرامی وهرج ومرج در کشور مان خواهیم داشت..وکشور به عنوان نقطه مهمی برای تروریست ها می شود چون شما با روش منطقی با تروریسم را مبارزه نکرده اید.

خبرنگار

اشتباه اروپا در مساله معامله با تروریست ها کجاست؟

رئیس جمهور

دو مساله وجود دارد اولا..دولت های غربی وظایف خود برای ادغام آن مردم در جامعه های خودشان را انجام ندادند..ولذا گوشه نشین تندرو شدند ..مساله دوم  این است که شماری از مقامات اروپایی ارزش های اخلاقی خود را به خاطر نفت ودلار فروختند همچنین اجازه دادند به مؤسسه های وهابی عربستان ایدیولوژی افراطی گری را وارد اروپا شود..وبدین سبب شما تروریست ها را به ما صادر می کنید… ما که تروریست ها را صادر نمی کنیم..

خبرنگار

در حوزه بین المللی…ایالت متحده مداوما می گفت که رئیس جمهور اسد باید کنار برود..دیروز وزیر خارجه کری گفت که لازم نیست فوری کناره گیری کند… وما به دنبال براندازی رژیم نیستیم..حتی خود فرانسوی ها تازه دارند می گویند که رئیس جمهور می تواند بخشی از راه حل باشد..به نظر می رسد که بخت تان در حال تغییر است.

رئیس جمهور

//با تمسخر// از آنها تشکر می کنم ..داشتم  وسایل خودم را جمع می کردم وخود را برای مسافرت آماده می کردم…اما الان می توانم بمانم..به گفته های ایشان هیچ اهمیتی را نمی دهیم..گفته های ایشان از چهار سال بیش تکرار می کردند..آیا چیزی در مورد این مساله تغییر پیدا کرده..هیچ چیز..این قضیه را مربوط به خود سوریه است..چه آمریکا بگوید چه اروپا ما هیچ اهمیتی را نمی دهیم..فقط خود سوری ها حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

خبرنگار

سه طرح مختلف برای برقراری صلح پیش رو دارید.. حاضریید با کدام طرف مذاکره کنید؟

رئیس جمهور

هرکه سلاح را حمل کرد ومردم را می کشد واملاک عمومی وخصوصی را تخریب کند یک تروریست محسوب می شود..لذا ما به عنوان دولت با تروریست ها هیچ مذاکره را انجام نمی دهیم.

خبر نگار

تمام اطراف در گلوله باران مشارکت می کنند از جمله دولت شما..پس در مورد طرف های بین المللی که در این نزاع هم شریک هستند.. حاضریید با چه اطرافی مذاکره کنید..آیا ایالات متحده وعربستان وترکیه جزو آن اطراف باشند یا فقط ایران وسوریه را.

رئیس جمهور

ما حاضر یم با هرکه بخواهد که در ایجاد راه حل برای بحرن کمک کند ،گفتگو کنیم..سؤال که در اینجا مطرح است این است که چه کسی آمادگی ارائه راه حل را دارد.

خبر نگار

کدام طرف حاضر به ارائه راه حل مناسب است؟

هیچ طرف از اطرافی که یاد کردی ..فقط روسیه وایران وهم پیمانان آنها وکشور های دیگر که حمایت سیاسی از دولت مشروع سوریه می کنند توانایی انجام این کار را دارند..اما در غرب هیچ طرف حاضر برای ارائه راه حل را وجود ندارد..کشور های کم حاضر برای انجام این کار وجود دارد..اما جرآت همکاری با سوریه برای حل بحران را ندارند مگر اینکه ایالات متحده در دستور کار خود را به آنها وبه ما دیکته کند..

خبرنگار

سرانجام.. اگر به رخدادهای که طی ۴ سال گذشته اتفاق افتاد نگاه کنیم درمی یابیم که قسمتی بزرگ از کشور تحت سیطره گروه های مختلف معارضه مسلح /داعش/ در آمد.. ومردم بیگناه در طرف دو جبهه می میرند ورنج می برند..وشما به عنوان رئیس جمهور ومسئول دفاع از ملت تان هستید.. آیا از خودتان می پرسید آیا تصمیمات کافی برای دفاع از مردم خود اتخاد کردم یا نه؟

رئیس جمهور

نمی توانم بر خودم قضاوت کنم چراکه نمی توانم درمورد خود نگاه موضوعی داشته باشم ..خود سوری ها به خوبی می توانند بگویند که اگر رئیس جمهور تا الان تصمیمات کافی اتخاد کرده یا نه..در اغاز ..دربارهء  عملیات سرکوبی مردم صحبت کردی. شماری از مردم گفتند که رئیس جمهور تصمیمات کافی برای مقابله با آن تروریست ها را انجام نداده.. واین با آنچه در غرب منتشر می شود درتناقض است.. لذا باید پس از پایان بحران قضاوت کنیم چراگه نتیجه از اغاز حکایت می کند.. وما هنوز در وسط رخدادها قرار داریم..

خبرنگار

حل این بحران را چقدر زمان می برد؟

رئیس جمهور

اگر کشورهای مسبب اصلی بحران اتخاذ تدابیر لازم را به منظور توقف ورود تروریست ها وارائه حمایت لجستیک بگیرند آن موقع می توانم با طور حتمی بگویم که طی یک سال بحران را به پایان می رسد.

خبرنگار

از جناب عالی بسیار سپاسگزارم

رئیس جمهور

از آمدن تان به دمشق تشکر می کنم

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.