اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازداشت فرمانده ارشد ازبک تبار طالبان دردسرساز شد!

  • کد خبر : 24356
  • 24 دی 1400 - 21:17
بازداشت فرمانده ارشد ازبک تبار طالبان دردسرساز شد!
وزارت دفاع طالبان “مخدوم عالم” ارشدترین فرمانده ازبک تبار طالبان در شمال افغانستان را بازداشت کرد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تحولات جهان اسلام، در روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، “مخدوم عالم” ارشدترین فرمانده ازبک تبار در گروه طالبان، به دستور “ملا فاضل” معاون وزارت دفاع طالبان در شهر مزار شریف بازداشت شد. در پی این اقدام، طرفداران “مخدوم عالم” به نشانه اعتراض روز گذشته در شهر میمنه تجمع کرده و ساختمان فرماندهی امنیتی استان فاریاب را محاصره کرده و خواهان آزادی وی شدند. مقامات امنیتی استان فاریاب نیز در شهر میمنه وضعیت نظامی اعلام کرده و به مسلحین طرفدار مخدوم هشدار دادند.

با افزایش اعتراضات مردمی، “تُرک اوغلو” معاون مخدوم عالم برای رهایی وی تا ساعت ۱۲ شب ۲۳ دی ماه ضرب‌الاجل تعیین کرده است. وی تهدید کرده است که اگر طالبان مولوی عالم را آزاد نکند، پرچم طالبان برای همیشه از ساختمان فرماندهی امنیتی استان فاریاب پایین کشیده خواهد شد.

مولوی “مخدوم عالم” رئیس کمیسیون نظامی طالبان در استان‌های فاریاب، جوزجان و سرپل است و در جریان سقوط حکومت پیشین در شمال افغانستان نقش پررنگی داشته است. بازداشت وی اولین اقدام طالبان علیه فرماندهان خود از قوم ازبک است و تداوم چنین اقداماتی بدنه مردمی طالبان را به طور جدی تضعیف خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.