اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 24245
  • 19 مرداد 1400 - 2:19
هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس
برگزار نشدن یا حداقل تاخیر در انتخابات پارلمانی پروژه جدید آمریکایی ها در عراق است چرا که می خواهند نفوذ را حفظ کنند و برای رسیدن به این هدف، تروریست ها و بازوی رسانه ای خود را به خط کرده است.

برگزار نشدن یا حداقل تاخیر در انتخابات پارلمانی پروژه جدید آمریکایی ها در عراق است چرا که می خواهند نفوذ را حفظ کنند و برای رسیدن به این هدف، تروریست ها و بازوی رسانه ای خود را به خط کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین کننده پارلمانی عراق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با حمایت آشکار ائتلاف غربی – عبری – عربی و سرکردگی آمریکایی ها حملات را در مناطق مختلف افزایش داده اند.

موج جدید حملات تروریست ها گمانه زنی ها در خصوص سناریوی از پیش طراحی شده طرف های خارجی برای انتخابات پارلمانی را به واقعیت تبدیل کرده و هر چه زمان می گذرد جزئیات بیشتری از تلاش ها برای پیچیده کردن وضعیت عراق رسانه ای می شود.

حمله گروهی از عناصر مخفی داعش در محور شمال غرب استان بابل (حومه شرق استان الانبار و مناطق جنوبی بغداد) برای نفوذ به منطقه «الرویعیه» از توابع بخش بسیار مهم و راهبردی «جرف الصخر» را باید در راستای پروژه جدید آمریکایی ها دانست.

البته رزمندگان تیپ ۴۵ بسیج مردمی با هوشیاری و واکنش به موقع موفق شدند تروریست ها را شناسایی و رصد کنند و پس از درگیری در این محور موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و  از نفوذ عناصر داعش جلوگیری و آنان را ناکام بگذارند.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

این منطقه راهبردی که تروریست های داعش برای حمله انتخاب کردند از محور شمالی به پایتخت و از محور غربی هم به مناطق شرقی الانبار متصل می شود و همین موقعیت میدانی اهیمتش را چند برابر کرده است.

منطقه «الرویعیه» از محور شرقی به جاده «بغداد – کربلا» و از محور شمال غرب به جاده «بغداد – فلوجه» وصل می شود و با توجه به افزایش تحرکات مشکوک و اعتراض ها در مناطق مرکزی و جنوبی بغداد، آمریکایی ها و تروریست ها این محدوده را محل مناسبی برای ضربه زدن به پایتخت به حساب آورده اند.

تروریست ها امید دارند با افزایش تنش ها در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت، راه برای نفوذ و افزایش ناامنی ها در بغداد باز شود؛ از سویی دیگر باید توجه داشت مناطق شمالی و شمال شرقی منطقه «الرویعیه» از جمله المحمودیه، اللطیفیه، الیوسفیه، البوعامر و … ناامن و آلوده هستند و همین مسئله عناصر داعش را برای ملتهب کردن پایتخت امیدوار کرده است.

از شرق استان صلاح الدین خبر می رسد تحرکات عناصر مخفی داعش افزایش یافته است و خطر ناامن شدن این مناطق وجود دارد و رزمندگان تیپ ۵۲ بسیج مردمی برای جلوگیری از حملات احتمالی، عملیات پیش دستانه ای را در این محور آغاز کردند.

هدف آمریکایی‌ها از ناآرام کردن دوباره عراق چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین گزارش های دریافتی، رزمندگان عراقی عملیات را در این محدوده پس از دریافت اطلاعات دقیق شروع کردند و موفق شدند روستاها و مناطق «الخشامنه، وادی المحاسن، حلیوه الکبیره و  حسینیه» را پاکسازی و امن کنند.

مناطق شرقی استان صلاح الدین به دلیل هم مرز بودن با استان های دیاله و کرکوک از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ناامن شدن این نقاط، زنگ خطر را برای پیچیده شدن تحولات میدانی در این دو استان به صدا در می آورد.

همزمان با تلاش تروریست ها برای ناامن کردن شمال بغداد و شرق استان صلاح الدین، عناصر مزدور مسلح (موسوم به جوکرها) به همراه نیروهای رسانه ای این طیف از جمله «ستیون نبیل و…» که مستقیم از سویی آمریکایی ها پشتیبانی می شوند دور جدیدی از تحرکات را برای ناآرام کردن پایتخت و سایر نقاط در دستور کار قرار داده اند.

عناصر شبه نظامی تحت فرمان واشنگتن و تیم منسجم رسانه ای آنان درصدد هستند تجمعاتی را در شهرهای بغداد، کربلاء و … برپا کنند و در ادامه راه را برای متشنج و ناامن کردن این مناطق باز کنند و این تحرکات هم در امتداد پروژه آمریکایی ها برای به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی عراق است.

به گزارش اخبار جهادی، آمریکایی ها برای رسیدن به هدف، بازوی رسانه ای خود را در عراق فعال تر کرده اند و به این تیم ماموریت داده اند که از حمله علیه بسیج مردمی غافل نماند و متهم کردن این سازمان به دست داشتن در قتل هاشم الهاشمی (نویسنده و تحلیلگر معروف عراقی) با شگردهای هدفمند و قهرمان بازی های تکراری برخی جریان های همسو با واشنگتن که به دنبال جلب توجه و توجیه ناکارآمدی های خود در قدرت هستند یکی از این مصداق ها برای فریب افکار عمومی عراق است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.