اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایستادگی محور مقاومت تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی

  • کد خبر : 24194
  • 06 مرداد 1400 - 17:33
ایستادگی محور مقاومت تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی
محور مقاومت اسلامی تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی از منطقه غرب آسیا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد؛ چون حضور آمریکایی‌ها در منطقه هیچ نفعی برای ملت‌های این منطقه ندارد.
محور مقاومت اسلامی تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی از منطقه غرب آسیا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد؛ چون حضور آمریکایی‌ها در منطقه هیچ نفعی برای ملت‌های این منطقه ندارد.

بیش از یک سال است که از تصویب مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور می‌گذرد؛ مصوبه‌ای که فراکسیون‌های مخالف حضور نظامیان آمریکایی در عراق، رسما به دولت‌های «عادل عبدالمهدی» و «مصطفی الکاظمی» گوشزد کرده‌اند که هیچ توجیهی بر عدم اجرای این مصوبه وجود ندارد.

اما ظاهرا با گذشت بیش از یک سال از تصویب این مصوبه برخی از گروه‌های سیاسی به خاطر ارتباطات خارجی که دارند، روند اجرایی آن را به تاخیر می‌اندازند؛ این در حالی است که مردم عراق به کرات در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری نظامیان آمریکایی اعلام کرده و تلاش‌ آن‌ها برای متوسل شدن به هر دستاویزی به‌منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

ولی آمریکایی‌ها به هر شکل ممکن برای دور زدن قانون و عدم اجرای مصوبه پارلمان عراق تلاش می‌کنند؛ مثلا شروع مذاکرات استراتژیک با دولت عراق که تاکنون چهار مرحله از آن بدون نتیجه سپری شده است، یکی از مهم‌ترین دستاویز آمریکایی‌ها برای بقای بیشتر در خاک عراق است.

این روزها عراق شاهد حمله به زیرساخت‌های اقتصادی، زمین‌های زراعی، ناامن کردن راه‌های مواصلاتی و حمله به اماکن دیپلماتیک است؛ موضوعی که نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی باشد و تحلیلگران بر این باورند که این اقدامات کاملا برنامه‌ریزی شده است و در راستای جا انداختن بی‌تجربگی نیروهای نظامی و امنیتی عراق برای تأمین امنیت طرح‌ریزی شده‌اند.

در این میان موضع‌گیری یکباره «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در مورد لزوم تداوم آموزش نیروهای نظامی عراق تحت نظارت و مدیریت آمریکا نیز قابل تأمل بود و موجی از واکنش‌های مخالفت‌برانگیز و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال عدم اجرای دقیق قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق در چهارمین دور مذاکرات استراتژیک بغداد- واشنگتن به رهبری الکاظمی را در پی داشته است.

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در توئیتی اظهارات وزیر خارجه عراق را بسیار تاسف‌آور توصیف کرد نوشت: اظهارات وزیر خارجه از سوی ما و هر عراقی غیر قابل قبول است.

«نصر الشمری» سخنگوی جنبش النجباء عراق به موضع گیری «فواد حسین» واکنش نشان داد و گفت: اظهارات وزیر خارجه دیدگاه عراق نیست. این اظهارات نمایانگر دیدگاه اشغالگران آمریکایی با هدف طولانی کردن مدت اشغالگری آن است. ما به شدت این اظهارات را مورد مخالفت قرار می‌دهیم زیرا توان نیروهای امنیتی ما را زیر سئوال می‌برد و به مثابه اهانت به جانفشانی‌ها و خون‌های ریخته شده، نیروهای عراقی است.

ابوعلی العسکری مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق نیز در توئیتی نوشت: «نمایش مذاکرات، عراقی‌ها را فریب نخواهد داد. دشمن به صراحت عقب نشینی نیرو‌های خود را اعلام کند و بعد از آن به صورت میدانی به وسیله کمیته‌های پارلمانی ملی و امنیتی با صلاحیت، صحت این عقب‌نشینی بررسی شود. در غیر این صورت مقاومت به افزایش عملیات خود علیه تمام مقر‌های آنان تا خروج آخرین سرباز ادامه خواهد داد و آن موقع هیچ یک از آنان در برابر آتش مقاومت محافظت نخواهند شد.

اما به نظر می‌رسد سپردن مسئولیت سازماندهی و آموزش ارتش به آمریکایی‌ها در قالب حضور مستشاری یک تجربه کاملا شکست‌خورده است؛ چون افکار عمومی نمونه این شکست را در افغانستان مشاهده می‌کنند. آمریکایی‌ها به همراه نیروهای ناتو نزدیک به بیست سال است که مسئولیت آموزش و تجهیز نیروهای ارتش افغانستان را بر عهده داشتند؛ اما ارتش این کشور اندکی پس از اعلام خروج آمریکا و ناتو از جنگ افغانستان بیشتر مناطق تحت کنترل خود را به طالبان واگذار کرد.

لذا اگر این تجربه در عراق هم تکرار شود، شاهد شکست آن در این کشور که هنوز با بقای تروریست‌های داعش در حال مبارزه است، خواهیم بود. پس نیروهای نظامی عراق هیچ نیازی به آموزش مستشاران آمریکایی ندارند و گروه‌های مقاومت اسلامی تا اخراج آخرین سرباز آمریکایی از این کشور به تلاش سیاسی و حتی نظامی خود ادامه خواهند داد تا منطقه عاری از نیروی خارجی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.