اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سناریوی مشترک آمریکا و داعش در عراق/ دکل‌های برق هدف جدید تروریست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم +نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 24173
  • 28 تیر 1400 - 0:21
سناریوی مشترک آمریکا و داعش در عراق/ دکل‌های برق هدف جدید تروریست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم +نقشه میدانی و عکس
تروریست‌های داعش با کمک آمریکایی‌ها حملاتی را برای انهدام دکل‌های برق در عراق آغاز کرده‌اند و با این اقدامات خرابکارانه در تلاش هستند مردم را عصبانی و موج جدیدی از اعتراضات را به راه بیندازند.

تروریست‌های داعش با کمک آمریکایی‌ها حملاتی را برای انهدام دکل‌های برق در عراق آغاز کرده‌اند و با این اقدامات خرابکارانه در تلاش هستند مردم را عصبانی و موج جدیدی از اعتراضات را به راه بیندازند.

به گزارش اخبار جهادی، با شروع موج جدیدی از گرمای بی سابقه در استان های مرکزی و جنوبی عراق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با همکاری آمریکایی ها طرح جدیدی را با هدف ضربه زدن به مردم و دولت این کشور در دستور کار قرار داده اند.براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی مطلع در اختیار گذاشته، با افزایش درجه حرارت هوا و رشد مصرف برق در عراق، تروریست های داعش سلسه عملیات هایی را در استان های مختلف برای منهدم کردن دکل های برق ترتیب دادند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات داعش برای نابودی دکل های برق از چندین محور در استان دیاله آغاز و به جزیره تکریت سرایت کرده، گفت: نیروهای اطلاعات برای مقابله و متوقف کردن این عملیات های خرابکارانه در مناطق مختلف وارد عمل شده اند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای امنیتی و اطلاعات پس از دریافت خبرهای دقیق و موثق موفق شدند تله های انفجاری و بمب های کار گذاشته شده در کنار دکل های برق روستای «جوزه» در جزیره تکریت (مرکز استان صلاح الدین) را کشف و خنثی کنند.

این منبع میدانی که تحولات را در مرکز عراق از نزدیک دنبال می کند، افزود: عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش قصد داشتند با منهدم کردن دکل های برق در این محور، جریان انتقال برق به سایر مناطق خاک عراق را دچار اختلال کنند اما با واکنش به موقع نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی مستقر در شهرستان بیجی در شمال استان صلاح الدین هم در جریان رصدهای دقیق میدانی متوجه تحرکات تروریست ها شدند و از منهدم کردن دکل های برق در این محور جلوگیری کردند.

در شمال استان دیاله هم رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای اطلاعات مانع از نفوذ شبانه تروریست ها به بخش «العظیم» شدند و عملیات آنان را ناکام گذاشتند؛ عناصر مخفی داعش درصدد بودند به حدفاصل روستاهای «ام الحوالی و البوضعه» وارد شوند و دکل های برق را منهدم کنند که با رسیدن به موقع نیروها از منطقه متواری شدند.

از شهرستان «مخمور» در استان نینوا خبر می رسد، نیروهای تیپ ۵۰ پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در محور روستای «عین ایوب» انجام دادند و ۱۵ تله انفجاری و بمب را به همراه مقادیری قابل توجه مواد منفجره کشف و ضبط کردند که تروریست ها برای منهدم کردن دکل های برق انبار کرده بودند.

سناریوی مشترک آمریکا و داعش در عراق/ دکل‌های برق هدف جدید تروریست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم +نقشه میدانی و عکس

از سویی دیگر، حملات عناصر مخفی داعش در استان الانبار برای تخریب دکل های برق بیشتر در مناطق بیابانی و دور از دید نیروهای امنیتی صورت می گیرد و فقط در یک مورد تروریست ها برج ها و دکل های برق را در حد فاصل مناطق «عنه و راوه» هدف قرار دادند.

این مناطق در شمال غرب استان الانبار ۱۵۰ کیلومتر از مناطق مسکونی و شهری فاصله دارند و همین مسئله کار را برای مقابله با  تروریست ها سخت کرده چرا که نیروهای پلیس برای رصد و رسیدن به منطقه با مشکل مواجه می شوند.

آمریکایی ها و تروریست های داعش با هماهنگی کامل و طرح مشخص، نقش اصلی را در انهدام و تخریب دکل های برق نقش اصلی ایفا می کنند اما براساس گزارش های دریافتی گروه های دیگر خرابکار هم در این سناریو شرکت دارند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر موسوم به «جوکرها» که پیشتر هم در جریان تظاهرات و درگیری های دو سال گذشته در مناطق مرکزی و جنوبی عراق یکی از عوامل اصلی تخریب ها و قتل های مشکوک بودند در عملیات انهدام دکل های برق فعال هستند و به آمریکایی ها و تروریست ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.