اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی هوایی روسیه با عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه چه کرد؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 24059
  • 30 خرداد 1400 - 22:47
نیروی هوایی روسیه با عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه چه کرد؟ + نقشه میدانی و عکس
عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه ضربات مهلک را از نیروی هوایی روسیه دریافت کرده اند و حالا با شیوه جدیدتری به میدان آمده اند تا موضع تهاجمی خود را محور تدمر - دیرالزور حفظ کنند.

عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه ضربات مهلک را از نیروی هوایی روسیه دریافت کرده اند و حالا با شیوه جدیدتری به میدان آمده اند تا موضع تهاجمی خود را محور تدمر – دیرالزور حفظ کنند.

به گزارش اخبار جهادی، جاده پر اهمیت و راهبردی «تدمر – دیرالزور» که نقطه اتصال مرکز و جنوب شرق سوریه به شمار می آید همچنان ناامن است و تحرکات و حملات عناصر مخفی داعش در حومه این محور مهم و حساس ادامه دارد.

در ماه های اخیر جنگنده های روسی با انجام عملیات های دقیق توانستند ضربات سنگینی را به هسته های مخفی داعش در محور «تدمر – دیرالزور» وارد آوردند و تعداد زیادی از مقرهای تروریست ها را منهدم و نابود کنند.

حملات هوایی جنگنده های روسی توان و قدرت عناصر مخفی داعش را برای درگیری در این محور استرتژیک به اندازه قابل توجهی کاهش داد اما باعث نشد ریشه تروریست ها در مناطق شرق و جنوب شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور خشکیده شود.

پس از سلسله عملیات های نیروی هوایی ارتش روسیه در حدفاصل شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور، تروریست های مخفی داعش برای به حداقل رساندن تلفات و خسارت تغییر راهبرد دادند و شیوه جدید دیگری را برای نبرد در پیش گرفتند.

نیروی هوایی روسیه با عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه چه کرد؟ + نقشه میدانی و عکس
آرشیو

گروهک تروریستی داعش که دریافته توانایی نبرد مستقیم را با نیروهای ارتش سوریه، رزمندگان جبهه مقاومت و جنگنده های روسی ندارد و در کمترین زمان با شدیدترین حملات زمینی و هوایی مواجه می شود گزینه جنگ غیر مستقیم را انتخاب کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش با اطلاع از این موضوع که هرگونه تحرکات آنان در این محور مهم رصد و به سرعت پاسخ داده می شود کمین مستقیم را برای حمله به کاروان های نیروهای سوری و مقاومت را لغو و آلوده کردن این محور به تله های انفجاری را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، گروهک تروریستی داعش با آلوده کردن جاده «تدمر – آراک – سخنه – کباجب- شولا – دیرالزور» به تله های انفجاری در تلاش است خلاء نبرد مستقیم را در این محور پُر و توان حمله به کاروان های نظامی ارتش سوریه و جبهه مقاومت را حفظ کند.

نیروی هوایی روسیه با عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه چه کرد؟ + نقشه میدانی و عکس

به نظر می رسد، خودروی حامل دو نیروی مستشاری کشورمان در سوریه (در محور  تدمر – دیرالزور و نزدیکی منطقه السخنه) با مین های کاشت شده برخورد کرده است؛ «حسن عبدالله زاده و محسن عباسی» دو تن از رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند.

از سویی دیگر صعب العبور بودن برخی نقاط در محور «تدمر – دیرالزور» فرصت مناسبی را در اختیار عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش گذاشته که از دید نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پنهان بمانند و حدفاصل شرق و جنوب شرق استان حمص تا جنوب غرب استان دیرالزور را به تله های انفجاری آلوده کنند.

در حال حاضر، حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شرقی و جنوبی استان حمص (حومه شمال و جنوب محور تدمر – آراک – السخنه) آلوده به عناصر مخفی داعش است و بیابانی بودن این نقاط یک امتیاز برای رشد تروریست ها محسوب می شود.

نیروی هوایی روسیه با عناصر مخفی داعش در شرق و جنوب شرق سوریه چه کرد؟ + نقشه میدانی و عکس
آرشیو

باید توجه داشت استقرار غیرقانونی نیروهای اشغالگر ارتش تروریستی آمریکا در منطقه التنف در جنوب استان حمص یکی از عوامل اصلی تقویت عناصر محفی داعش در محورهای شرق و جنوب شرق این استان به شمار می آید و واشنگتن به صورت آشکار از تروریست ها  در این محور پشتیبانی می کند.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق شرقی و جنوب شرقی استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور در مسیر جاده راهبردی «تهران – مدیترانه» واقع شده اند و آمریکایی ها که از راه اندازی این جاده استراتژیک وحشت دارند با حمایت از تروریست ها به دنبال ناامن کردن این محور هستند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.