اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

القدس العربی: فروپاشی توافق ریاض در یمن، عربستان را در باتلاق عمیق گرفتار کرده است

  • کد خبر : 24053
  • 26 خرداد 1400 - 14:47
القدس العربی: فروپاشی توافق ریاض در یمن، عربستان را در باتلاق عمیق گرفتار کرده است
یک منبع سیاسی یمن از بن‌بست در توافق ریاض خبر داد و گفت که عربستان سعودی برای نجات این توافقنامه از فروپاشی کامل تلاش می‌کند.

یک منبع سیاسی یمن از بن‌بست در توافق ریاض خبر داد و گفت که عربستان سعودی برای نجات این توافقنامه از فروپاشی کامل تلاش می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، یک منبع سیاسی یمن گفت که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) در اجرای توافقنامه ریاض به بن‌بست رسیده‌اند.

این منبع افزود که با وجود تلاش‌های ریاض، دو طرف توافقنامه در اجرای آن به بن‌بست رسیده‌اند و در حال حاضر عربستان سعودی برای نجات این توافقنامه از فروپاشی کامل تلاش می‌کند.

روزنامه «القدس العربی» به نقل از این منبع نوشت: «عربستان سعودی به دلیل فروپاشی توافق ریاض و ناتوانی در اجرای آن، در باتلاق عمیقی گرفتار شده است به ویژه اینکه متعهد شده بود بر اجرای میدانی این توافقنامه نظارت کند اما عملا این امر محقق نشد».

وی با اشاره به یورش عناصر شورای انتقالی جنوبی به کاخ ریاست‌جمهوری المعاشیق در عدن و یورش به چند مقر دولتی دیگر از جمله مقر خبرگزاری یمن، گفت که عربستان سعودی در حال حاضر برای نجات توافق ریاض از فروپاشی کامل تلاش می‌کند.

بنابراین گزارش، «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن نیز روز دوشنبه نشستی را در ریاض با حضور هیأت‌های دولت هادی و شورای انتقالی جنوبی یمن برگزار کرد.

خبرگزاری عربستان در خبری این نشست را مثبت خواند و افزود که در این نشست بر توقف تمامی اشکال درگیری و تنش و اتخاذ تدابیر لامز جهت بازگشت اعضای دولت به عدن و تلاش برای اجرای توافقنامه ریاض تأکید شد.

این نشست پس از آن برگزار شد که اعضای دولت جدید هادی پس از تهدید عناصر شورای انتقالی جنوبی یمن مجبور به ترک عدن و بازگشت به ریاض شدند.

توافقنامه ریاض اواخر سال ۲۰۱۹ بین دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن امضا شد و شامل جنبه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی از جمله خروج عناصر شورای انتقالی از استان عدن و سپس اجرای بخش سیاسی آن یعنی تشکیل دولت با مشارکت اعضای شورای انتقالی است اما این شورا با خروج عناصر آن از عدن مخالفت کرد و پس از آن عربستان مجبور شد با اعمال فشار بر دولت هادی، کابینه جدید را در اواخر سال ۲۰۲۰ با مشارکت شورای انتقالی تشکیل دهند و تشکیل دولت گامی برای خروج عناصر شورای انتقالی از عدن باشد اما تاکنون عناصر این شورا از عدن خارج نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.