اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هراس شهرک‌نشینان صهیونیست از جنگی دیگر با غزه

  • کد خبر : 24046
  • 25 خرداد 1400 - 15:39
هراس شهرک‌نشینان صهیونیست از جنگی دیگر با غزه
شهرک‌نشینان صهیونیست در اطراف غزه از اینکه راهپیمایی «پرچم» در بیت‌المقدس منجر به جنگ دیگری با گروههای مقاومت شود، به شدت ترسیده‌اند.

شهرک‌نشینان صهیونیست در اطراف غزه از اینکه راهپیمایی «پرچم» در بیت‌المقدس منجر به جنگ دیگری با گروههای مقاومت شود، به شدت ترسیده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، در حالی که صهیونیست‌های تندرو در بیت‌المقدس قرار است امشب (سه شنبه) اقدام به برپایی راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم» بکنند، شهرک‌نشینان اطراف منطقه غزه از اینکه این مراسم به جنگ دیگری با گروههای مقاومت منجر شود، هراس دارند و از اقدام صهیونیست‌های بیت‌المقدس عصبانی هستند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، شهرک‌نشینان اطراف غزه به وبسایت واللا گفتند که آن‌ها باید هزینه اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست در بیت‌المقدس را بپردازند.

یک صهیونیست در شهرک «نیر عام» در این باره گفت: «متأسفم که گروههای تندرو که در قدس به سر می‌برند، در پی برپایی راهپیمایی پرچم هستند، این ما هستیم که هزینه آن را پرداخت می‌کنیم، وگرنه برای آن‌ها که اتفاقی نمی‌افتد. من مخالف راهپیمایی پرچم نیستم، اما می گویم که باید قبول کنیم که اسرائیل نمی‌تواند شلیک راکت و موشک از جانب غزه را متوقف کند و این ما هستیم که هزینه آن را می‌پردازیم.»

«معیان فولد» دیگر شهرک‌نشین ساکن شهرک «نتیف هعسرا» نیز گفت: «نمی‌توان به خاطر تهدیدات حماس، مراسمات در قدس را تعطیل کرد اما مقامات اسرائیل باید راه‌حلی را پیدا کنند، چرا که اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این مراسم نیست و ترس آن وجود دارد که حماس امروز اقدام به شلیک موشک کند.»

او گفت که احساس سرخوردگی دارد، چرا که حماس همچنان به تهدیدات خود ادامه می‌دهد و اسرائیل آن‌گونه که ادعا می‌کند، در جنگ اخیر نتوانست مقابل حملات موشکی حماس بایستد.

«عدی لجزیئل» دیگر شهرک‌نشین صهیونیست نیز گفت که میزان ترس و واهمه در این ساعات میان شهرک‌نشینان اطراف غزه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و کابینه نفتالی بنت باید به شرایط شهرک‌های اطراف غزه توجه کند.

وبسایت واللا در ادامه نوشت که به عقیده شهرک‌نشینان صهیونیست، راهپیمایی پرچم در زمان مناسبی برگزار نمی‌شود و باید به دنبال برداشتن گام‌های حساب شده بود و شرایط فعلی ممکن است به جنگ دیگری منجر شود.

در همین راستا برخی از کارشناسان، تحلیلگران و اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواستار لغو راهپیمایی پرچم شده‌اند.

امروز یک گروه فلسطینی به نام «یگان برق» برای نیروهای خود اعلام آماده‌باش کرد و درباره ارسال بالن‌های آتش‌زا به شهرک‌های مجاور غزه هشدار داد و به شهرک‌نشینان صهیونیست گفت که منتظر شعله‌های آتش باشند.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها یک راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.

این راهپیمایی هر سال در دهم ماه می یعنی سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی برگزار می‎شود اما امسال به دلیل افزایش تنش‌‎ها در قدس، نبرد «شمشیر قدس» در آن زمان و شلیک هزاران موشک به سمت فلسطین اشغالی، در تاریخ مذکور برگزار نشد و قرار است امروز برگزار شود.

در همین زمینه رژیم صهیونیستی در راستای آمادگی برای راهپیمایی مذکور تدابیر امنیتی در قدس بویژه در بخش قدیمی آن تشدید کرده است.

روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز روز گذشته در یادداشتی با تیتر «مقاومت برای “سه‌شنبه خشم” آماده می‌شود: “راهپیمایی پرچم” در قبال جنگ» نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت عدم جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در شهر قدس، بار دیگر خود را وارد یک ماجراجویی خواهد کرد که مقاومت فلسطین درباره آن، چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجیگران مصری و بین‌‌المللی هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.