اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحلیلگر عراقی با انتقاد از آمریکایی‌ها: سَرِ الحشد الشعبی را می‌خواهند!

  • کد خبر : 24040
  • 25 خرداد 1400 - 15:32
تحلیلگر عراقی با انتقاد از آمریکایی‌ها: سَرِ الحشد الشعبی را می‌خواهند!
یک نویسنده عراقی با تاکید بر این‌که الحشد الشعبی بزرگترین مانع بر سر راه طرح‌های آمریکا و اسرائیل در عراق و منطقه است، در یادداشتی نوشت که آنها به دنبال قطع کردن سر این سازمان قانونی و قدرتمند به هر قیمتی که شده، هستند.

یک نویسنده عراقی با تاکید بر این‌که الحشد الشعبی بزرگترین مانع بر سر راه طرح‌های آمریکا و اسرائیل در عراق و منطقه است، در یادداشتی نوشت که آنها به دنبال قطع کردن سر این سازمان قانونی و قدرتمند به هر قیمتی که شده، هستند.

به گزارش اخبار جهادی، «عدنان فرج الساعدی» در یادداشتی با تیتر «سَرِ الحشد الشعبی را می‌خواهند» نوشت: «دیگر هیچ ناظر و پیگیر تحولات عراق تردیدی ندارد که تصمیم حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، به دلیل تمایل بسیار زیاد آمریکا به  وابسته کردن عراق از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تثبیت حضورش در آن از طریق ایجاد پایگاه‌های نظامی حافظ منافع آمریکا و امنیت اسرائیل اتخاذ شد».

وی در این یادداشت که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد: «با وجود جنجال و خبرسازی‌های رسانه‌های آمریکایی در این خصوص که هدف از این حمله، تبدیل عراق به یک پرتو دموکراسی در منطقه است، اما نشانه‌ها یکی پس از دیگری حتی برای ساده‌ترین آدم‌ها نیز به مرور روشن ‌می‌شد که این نیروها حتی در صورت رسیدن به موعد مقرر برای عقب‌نشینی از عراق در پایان سال ۲۰۱۱، این کشور را ترک نخواهند کرد. حتی اگر تحت حملات گروه‌های مقاومت، آنها مجبور به خروج از عراق شوند، این خروج ظاهری خواهد بود تا جایی که همچنان به خطوط سیاست، اقتصاد، امنیت، ارتش و سرویس های امنیتی متصل ماندند».

نگارنده در ادامه می‌گوید که به همین دلیل بود  دولت اوباما با همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس ، جنبش‌های تروریستی ترکیبی را ایجاد کرد و آنها را وارد عراق کرد و اشغال الانبار، نینوی و صلاح‌الدین رقم خورد. این مجازاتی برای مقامات عراقی بود تا از خواسته خود در خروج آمریکا از عراق بازگردند و از واشنگتن درخواست کمک کنند.

بنا بر این یادداشت، صدور فتوای مبارک و ایجاد تشکیلات الحشد الشعبی در بیرون راندن تروریست‌ها و آزادسازی سراسر عراق، ضربه مهلکی به پروژه هیلاری کلینتون – اوباما وارد کرد و باعث شد آنها از بدشانسی خود ابراز تاسف کنند. این نیروی جدید تمام نقشه‌های طراحی شده در کاخ سفید را پاره کرد.

الساعدی نوشت: «با آمدن ترامپ، امارات عزم خود را برای قطع کردن سر الحشد الشعبی جزم کرد و میلیاردها دلار  به ترامپ و کوشنر برای تحقق این هدف اختصاص داد. تا عراق را به ادعای خود از “الحشد الایرانی” خلاص کند و مدام به دولت آمریکا فشار آورد و حملات علیه مقرها و تشکیلات آن نیز در همین راستا صورت گرفت. با این حال نتوانستند این تشکیلات مبارک را از پای درآورند».

در ادامه این یادداشت آمده است: «آنها سرِ الحشد الشعبی، زنده یا مرده آن را می‌خواهند و به همین دلیل سفارت آمریکا و بریتانیا تظاهرات اکتبر را در سال ۲۰۱۹ خلق کردند و تمام تلاش خود را برای نابودی الحشد الشعبی از طریق درگیری مستقیم با تظاهرات‌کنندگان با فریبکاری و شرارت کردند اما خداوند مکر و فریب آنها را به خودشان بازگرداند».

نویسنده در ادامه با تاکید بر این‌امر که وجود الحشد الشعبی در تضاد با منافع آمریکا و همپیمانان آن در منطقه است، نوشت: «از آنجا که آنها سر الحشد الشعبی، مرده یا زنده را می‌خواستند، جوکر تلاش کرد تا اعضای الحشد را  را به هر طریقی شده به میدان بکشاند و این کار با سوزاندن مقر‌های آن، تخریب این مقرها با تجهیزات شهرداری «الناصریه»،  و سوزاندن تصاویر قهرمانان پیروزی بزرگ صورت گرفت. اما سرانجام دروغ آنها آشکار شد و شرمنده و رسوا شدند و در ایجاد یک معادله نفرت‌انگیزِ تقابل نیروهای امنیتی، سرویس مبارزه با تروریسم و امنیت ملی با الحشدالشعبی نشدند و این امر به لطف حکمت و تدبر مجاهدان بزرگی در ائتلاف الفتح، گروه‌های مقاومت و فرماندهان ارشد ارتش عراق بود».

نویسنده در پایان به توطئه ارتش الکترونیک و مزدوران سفارت آمریکا در بغداد و خبرسازی‌های آنها علیه فرماندهان پیروزی بر داعش، نظیر «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی با هدف تخریب وجهه آنها در کشور اشاره کرد و نوشت: من می‌گویم که بی‌تردید آنها به دنبال قطع سر الحشد الشعبی هستند. تشکیلاتی که معضل بزرگی مقابل طرح‌های اسرائیل و کاخ سفید در عراق و منطقه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.