اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود هواپیمای «سی-۱۳۰» آمریکا به اوکراین همزمان با تنش مسکو و کی‌یف

  • کد خبر : 23840
  • 23 فروردین 1400 - 0:45
ورود هواپیمای «سی-۱۳۰» آمریکا به اوکراین همزمان با تنش مسکو و کی‌یف
آمریکا در تداوم حمایت از اوکراین و در بحبوحه تشدید تنش این کشور با روسیه، یک فروند هواپیمای نظامی همراه با تجهیزات و شماری پرسنل عازم کی‌یف کرد.

آمریکا در تداوم حمایت از اوکراین و در بحبوحه تشدید تنش این کشور با روسیه، یک فروند هواپیمای نظامی همراه با تجهیزات و شماری پرسنل عازم کی‌یف کرد.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌ها از فرود یک فروند هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با روسیه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

منابع خبری روزهای گذشته گزارش دادند که یک فروند هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا  در فرودگاه شهر «لوف» در غرب اوکراین فرود آمد. نوع این هواپیما سی- ۱۷ گلوبمستر۳ نامیده شد. گلوبمستر ۳ پس از «لاکهید c-5 گلکسی» بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و توانایی رساندن انواع بار و نیرو را با سرعت بالا به پایگاه‌های منطقه نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می‌تواند نیروهای تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر منتقل کند.

برخی منابع خبری همچنین  شنبه گزارش دادند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است. گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه» ، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است.

گزارش‌ها از شرق اوکراین نیز حکایت از آن دارد که ارتش این کشور موشک‌های بالستیک تاکتیکی «OTR-21 توچکا» را به نزدیکی مرزهای خود با روسیه ارسال کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه انگلیس یکشنبه به تشدید تنش بین روسیه و اوکراین واکنش نشان داد. «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به روسیه توصیه کرد تا فورا گام‌های تنش‌زا در مرز با اوکراین برارد. دومینیک راب در توییتی در این زمینه نوشت که آمریکا و انگلیس بشدت مخالف تلاش روسیه در بی ثبات ساختن اوکراین هستند.

وی در این توییت نوشت: «انگلیس و ایالات متحده قاطعانه مخالفت روسیه در بی ثباتی اوکراین هستند. “آنتونی بلینکن” وزیر خارجه آمریکا و من هم عقیده‌ایم که روسیه باید بلافاصله شرایط را تغییر دهد و به تعهدات بین‌المللی خود که درپیمان مینسک امضا کرده، عمل کند.»

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. اوکراین چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.