اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تداوم رزمایش جمهوری آذربایجان با ترکیه با هدف حفظ آمادگی رزمی

  • کد خبر : 23837
  • 22 فروردین 1400 - 21:01
تداوم رزمایش جمهوری آذربایجان با ترکیه با هدف حفظ آمادگی رزمی
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی تازه با ارتش ترکیه برای آماده نگه داشتن نیروهای خود خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی تازه با ارتش ترکیه برای آماده نگه داشتن نیروهای خود خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی دیگر با ارتش ترکیه و با هدف بهبود کیفیت نیروهای خود و تعامل با آنکارا خبر داد.

به نوشته وبگاه« احوال» این تمرین نظامی تقریباً پنج ماه پس از آن برگزار شد که ارتش جمهوری آذربایجان با حمایت ترکیه توانست در نبرد دوم قره باغ کوهستانی، ارمنستان را شکت دهد. رزمایش جدید ۲ روزه باکو با آنکارا جمعه شروع شد و یکشنبه خاتمه یافت. رسانه‌ها چندان به جزئیات دور تازه رزمایش بین این دو کشور اشاره‌ای نکرده‌اند.

این در حالی است که آنکارا و باکو با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی برگزاری رزمایشهای نظامی مشترکی را آغاز کرده‌اند .وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ترکیه  در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به نیاز پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند. در ماه ژوئیه ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند.این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.

ارتش ترکیه برای دهه ‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی آذربایجان پس از روسیه و رژیم اسرائیل است.

چندی قبل رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با ارمنستان ایفا کردند. برخی گزارش‌ها حاکیست که فناوری ساخت این پهپادها را رژیم صهیونیستی به ترکیه انتقال داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.