اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالروز شهادت فرمانده شهید “خالد الدحدوح”

  • کد خبر : 23647
  • 11 اسفند 1399 - 2:40
سالروز شهادت فرمانده شهید “خالد الدحدوح”
۱ مارس سالروز شهادت یکی از فرماندهان برجسته نظامی مقاومت فلسطین “خالد الدحدوح” ملقب به “أبو الولید” می‌باشد.

۱ مارس سالروز شهادت یکی از فرماندهان برجسته نظامی مقاومت فلسطین “خالد الدحدوح” ملقب به “أبو الولید” می‌باشد.

به گزارش اخبار جهادی، خالد الدحدوح متولد ۴ خرداد ۱۳۴۴ (۲۲/۵/۱۹۶۵) محله الزیتون در شهر غزه است. وی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه بود که پس از ترور رهبران و فرماندهان نظامی در غزه به نام ابوالولید شهرت یافت.

یکی از فرماندهان شاخه نظامی جهاد اسلامی اظهار داشت که خالد الدحدوح، مسئولیت واحد فنی در سرایا القدس را بر عهده داشت و بسیاری از عملیات‌های ضد صهیونیستی را هدایت کرده است. عملیات‌هایی مانند حمله موشکی به شهرک‌های صهیونیست نشین و حمله به مقرهای نظامی ارتش اسرائیل.

یکی از دوستان وی تعریف می‌کرد که أبو الولید همه اقدامات لازم امنیتی را انجام می‌داد و هیچ تلفن همراهی را با خود حمل نمی‌کرد و به ویژه در زمان جلسات از ما درخواست می‌کرد که تلفن همراه را وارد مکان جلسات نکنیم و آن را در جایی دور از محل جلسه قرار دهیم.او اغلب مکان‌ها را با پای پیاده طی می‌نمود و از تردد با خودرو اجتناب می‌کرد. تا ماموران و پهپادهای شناسایی از رفت و آمد وی مطلع نشوند. در محل سکونت وی نیز، همسایگان و دوستانش نیز نمیدانستند که او چه مسئولیتی در سرایا القدس دارد و فعالیت‌های وی ناشناخته بود. او به غیر از موارد ضروری با اتومبیل بیرون نمی‌رفت و از همه کسانی که در ماشین بودند درخواست می‌کرد تا در مورد موبایل اقدامات احتیاطی امنیتی را انجام دهند.

سرانجام پس از پنج سوء قصد ناموفق به جان وی توسط صهیونیست‌ها، در تاریخ ۱-۳-۲۰۰۶، این فرمانده سرایا القدس توسط پهپاد رژیم صهوینیستی در غزه به شهادت رسید. توسط اعلام شاهدان این جنایت، پهپاد اسرائیلی با شلیک یک موشک به سمت خودروی این مجاهد فلسطینی باعث شهادت وی شد.

نام أبو الولید در راس لیست ۷۰ نفره رهبران و کادر جنبش‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه بود که اسرائیل قصد ترور یا بازداشت این افراد را داشت.
یکی از فرزندان شهید خالد الدحدوح نیز در سال ۲۰۰۹ میلادی در شرق غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.