اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تقابل پهپادی باکو و ایروان؛ ارمنستان پهپاد می‌سازد

  • کد خبر : 23472
  • 20 بهمن 1399 - 1:08
تقابل پهپادی باکو و ایروان؛ ارمنستان پهپاد می‌سازد
به دنبال برتری محرز ارتش جمهوری آذربایجان بر ارمنستان و کارایی پهپادهای این کشور، ارمنستان درصدد جبران عقب ماندگی فناوری برآمده و قصد ساخت پهپاد و تربیت نیروهای لازم را در این زمینه دارد.

به دنبال برتری محرز ارتش جمهوری آذربایجان بر ارمنستان و کارایی پهپادهای این کشور، ارمنستان درصدد جبران عقب ماندگی فناوری برآمده و قصد ساخت پهپاد و تربیت نیروهای لازم را در این زمینه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، به دنبال برتری نظامی جمهوری آذربایجان بر ارمنستان در نبرد ۴۴ روزه  اخیر و موفقیت یگان پهپادی این کشور بر رقیب، حال ارمنستان درصدد ساخت  پهپاد و آموزش پرسنل لازم در این زمینه  برآمده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» ارمنستان برنامه جدیدی را برای تربیت نیروهای لازم در زمینه تولید پهپاد آغاز کرده است. «صدراک وارطانیان» مدیر برنامه‌های ساخت پهپاد در ارمنستان روز دوشنبه گفت که ۶۵ کارگاه جدید در این زمینه  در سطح کشور تاسیس می‌شود.

به گفته این مقام ارمنستانی این برنامه متمرکز بر طراحی  و هدایت پهپادها خواهد بود و در این زمینه از توان تمام اقشار ارمنستانی استفاده می‌شود.  وی گفت: «نبرد اخیر نشان داد که ما  از نظر فناوری عقب هستیم.»

یک مقام جمهوری ارمنستان اخیرا مدعی شد که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مقامات ارمنستان را تهدید  کرده که با پهپادهای بیرقدار به آن‌ها حمله می‌کند. «ادمون ماروکیان» رئیس حزب مخالف «ارمنستان روشن» و رئیس فراکسیون پارلمانی ارمنستان   در پستی در فیسبوک در زمینه مذاکره سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه نوشت:«امیدواریم که امروز در مسکو علاوه بر موضوع بازگشت اسرا، به رئیس جمهور آذربایجان هشدار داده شود که تهدید حمله به مقامات ارمنستان با پهپاد “بیرقدار” اقدام تحریک کننده  جدیدی پس از بیانیه ۹ نوامبر و نقض آشکار آن از سوی باکو است.»

این در حالی است که رسانه‌ها اخیرا از آموزش ۷۲ پرسنل نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان که اپراتورهای پهپادی هستند در ترکیه خبر دادند.

وبگاه «احوال» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با ارمنستان ایفا کردند. برخی گزارش‌ها حاکیست که فناوری ساخت این پهپادها را رژیم صهیونیستی به ترکیه انتقال داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.