اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استفاده نظامیان آمریکایی از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری

  • کد خبر : 23346
  • 11 بهمن 1399 - 22:04
استفاده نظامیان آمریکایی از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری
یک نظامی آمریکایی در افغانستان فاش کرد که نیروهای این کشور برای یافتن تله‌های انفجاری در شهرهای این کشور از کودکان افغان استفاده می‌کردند.

یک نظامی آمریکایی در افغانستان فاش کرد که نیروهای این کشور برای یافتن تله‌های انفجاری در شهرهای این کشور از کودکان افغان استفاده می‌کردند.

به گزارش اخبار جهادی، در حالی که آمریکا دیوان دادگستری بین المللی را به دلیل بررسی جنایت جنگی در افغاستان تحریم کرده،‌ یک نظامی این کشور اعتراف کرد که در هنگام عملیات از کودکان بیگناه افغان برای پاکسازی کوچه‌ها و معابر مملو از مواد انفجاری استفاده شده است.

«جان امبل» نظامی آمریکایی بدون پشیمانی یا ترس از مجازات در پادکست دانشکده افسری ارتش آمریکا و برای به اشتراک گذاشتن تجربیات نظامی به جنایات جنگی اعتراف کرده و می‌گوید: «کودکان افغانستانی را با پرت کردن آب‌نبات و اسباب‌بازی به کوچه‌هایی که فکر می‌کردیم امکان وجود تله انفجاری باشد می‌کشیدیم تا مطمئن شویم مسیر عاری از از مواد انفجاری است.»

امبل(John Amble) افسر نظامی آمریکا که تجربه جنگی در عراق نیز در کارنامه خود دارد در سال ۲۰۱۰ به افغانستان اعزام می‌شود.

وی درباره تجربه نظامی خود در هلمند افغانستان می‌گوید: «چیزی که در میدان نبرد یاد گرفتیم استفاده از کودکان افغان در میدان نبرد بود، کودکان بی‌گناهی که کمتر از ۱۰ سال سن داشتند.»

وی افزود: در موقع عملیات و با توجه به اینکه اکثر کوچه‌ها در افغانستان پر از مواد انفجاری است، آب‌نبات یا بسته غذایی را در کوچه پرتاپ می‌کردیم، اگر این کودکان به دنبال آن می رفتند مطمئن می‌شدیم که کوچه امن است و  پشت سر کودکان یا افراد مسن وارد آن می‌شدیم.

امبل ادامه داد: اما زمانی که کودکان وارد کوچه نمی‌شدند،‌ متوجه ناامنی مکان شده و از ورود به آن امتناع می‌کردیم.

پیش از این طبق یک تحقیقات رسمی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا، قتل‌های رقابتی و «خونخواهی» در بین نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان یک امر عادی بوده است.

برخی گزارش ها حاکی از این است که نظامیان استرالیایی در قتل غیرقانونی ۳۹ غیرنظامی یا زندانیان افغانستان نقش داشته‌اند، همچنین شواهدی ارائه شده مبنی بر اینکه نظامیان استرالیایی در برخی موارد برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان از سگ استفاده می‌کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» به دلیل تلاش این دیوان برای بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را صادر کرده بود.

در سال‌های اخیر، دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل تصمیم این نهاد عالی قضایی جهانی برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های نظامیان آمریکا در افغانستان و همچنین رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، با فشارهای شدید واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.