اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انگلیس از ابتدای جنگ یمن، ۱۵ میلیارد پوند سلاح به سعودی‌ها فروخته است

  • کد خبر : 23275
  • 07 بهمن 1399 - 2:20
انگلیس از ابتدای جنگ یمن، ۱۵ میلیارد پوند سلاح به سعودی‌ها فروخته است
۲۴ تن از اعضای پارلمان انگلیس در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی و پایان حمایت لندن از جنگ سعودی‌ها در یمن شدند.

۲۴ تن از اعضای پارلمان انگلیس در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی و پایان حمایت لندن از جنگ سعودی‌ها در یمن شدند.

به گزارش اخبار جهادی، «بل ریبیرو-اِدی» نماینده حوزه انتخابیه «استراتام» در پارلمان انگلیس به همراه ۲۳ تن دیگر از اعضای پارلمان در نامه به وزیر خارجه انگلیس به تداوم حمایت لندن از ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن اذعان کردند.

بل ریبیرو-اِدی که عضو حزب کارگر انگلیس است، در صفحه توییتر خود نامه ارسالی این ۲۴ عضو پارلمان انگلیس را منتشر کرد.

در این نامه خطاب به «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس آمده است: «ما این نامه را در حمایت از ۲۵ ژانویه که روز اقدام “جهان به جنگ یمن، نه می‌گوید” تعیین شده، می‌نویسیم. ما از صمیم قلبمان با اقدام این دولت محافظه‌کار در ادامه تجهیز تسلیحاتی ائتلاف به رهبری سعودی برای بمباران یمن مخالف هستیم».

این ۲۴ قانونگذار انگلیس ادامه دادند: «از بمب‌های ساخت انگلیس در حملات هوایی سعودی که باعث مرگ هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شامل زنان و کودکان شده است، استفاده می‌شود. تخمین زده شده که از آغاز این جنگ، حدود ۱۵ میلیارد پوند تسلیحات ساخت پادشاهی متحده به عربستان سعودی فروخته شده است».

آنها خطاب به وزیر خارجه انگلیس نوشتند: «ما اعتقاد داریم، این وحشتناک است که به رغم حکم سال ۲۰۱۹ دادگاه تجدیدنظر مبنی بر اینکه فروش تسلیحات (به عربستان سعودی) غیرقانونی است، دولت (انگلیس) به تجهیز تسلیحاتی یکی از مستبدترین رژیم‌های روی زمین ادامه می‌دهد».

در ادامه نامه آمده است: «طبق تازه‌ترین گزارش سازمان ملل، این جنگ تاکنون جان ۲۳۳۰۰۰ نفر را گرفته است. امکان این وجود داشت که بسیاری از این مرگ‌ و میرها قابل جلوگیری کردن بود و  نتیجه فاجعه‌بارترین وضعیت انسانی جهان که در این کشور رخ داده، بوده است».


«بل ریبیرو-اِدی» نماینده حوزه انتخابیه «استراتام» در پارلمان انگلیس

۲۴ عضو پارلمان انگلیس به دومینیک راب نوشتند: «تخمین زده شده که ۲۴ میلیون یمنی یعنی ۸۰ درصد جمعیت این کشور به کمک‌های انسانی نیازمند هستند؛ کمک‌هایی که محاصره هوایی و دریایی ائتلاف (عربستان سعودی) علیه این کشور مانع از ارسال آنها شده است. سازمان ملل اخیرا هشدار داد که وضعیت جاری در صورت تداوم ممکن است باعث شود که یمن شاهد “یک قحطی باشد که طی ۴۰ سال اخیر” همانند آن را تجربه نکرده است».

در پایان این نامه تصریح شد: «این موضوع که ما فورا به فروش‌های تسلیحاتی و حمایت نظامی از عربستان سعودی پایان دهیم، یک مساله ضروری است. رئیس‌جمهور جو بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود قول داده که به حمایت ایالات متحده از این جنگ پایان خواهد داد. بر همین اساس ما از شما می‌خواهیم که از همتایان ایالات متحده خود بخواهید هر کاری که می‌توانند برای تضمین اجرای این وعده انجام دهند. مشتاق پاسخ شما هستیم».

بل ریبیرو-اِدی نماینده پارلمان انگلیس علاوه بر انتشار متن نامه ۲۴ نماینده پارلمان خطاب به وزیر خارجه این کشور، دو توییت علیه مواضع دولت این کشور درباره جنگ عربستان سعودی علیه یمن منتشر کرد.

 او در یک توییت نوشت: «از زمان آغاز جنگ در یمن، پادشاهی متحده ۵٫۳ میلیارد پوند تسلیحات به عربستان سعودی صادر کرده است. در همین برهه زمانی، عربستان سعودی بیش از ۵۱۶ مورد نقض حقوق بشر مرتکب شده است. دولت (انگلیس) باید به دمیدن بر شعله این جنگ پایان داده و فروش‌های تسلیحاتی به عربستان سعودی را متوقف کند. یمن دیگر نمی‌تواند انتظار بکشد».

این قانونگذار انگلیسی در توییتی دیگر تصریح کرد: «جنگ ائتلاف به رهبری سعودی در یمن و بحران انسانی ناشی از آن جان بیش از ۲۳۰۰۰۰ نفر را گرفت. حزب توری‌ (حزب محافظه‌کار حاکم در انگلیس) از هر منظری باعث تشدید این وضعیت شدند. ما امروز از روز اقدام برای یمن حمایت می‌کنیم. بوریس جانسون باید به جو بایدن در حمایت از پایان دادن به این جنگ ملحق شود. یمن دیگر نمی‌تواند انتظار بکشد».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.