اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حملات شدید و خونین داعش علیه رزمندگان سپاه بدر در استان صلاح الدین + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23242
  • 05 بهمن 1399 - 8:15
جزئیات حملات شدید و خونین داعش علیه رزمندگان سپاه بدر در استان صلاح الدین + نقشه میدانی و عکس
شماری از رزمندگان بسیج مردمی در جریان حمله شب گذشته تروریست های داعش در شرق استان صلاح الدین به شهادت رسیدند.

شماری از رزمندگان بسیج مردمی در جریان حمله شب گذشته تروریست های داعش در شرق استان صلاح الدین به شهادت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، شب گذشته (شنبه شب) حدود ساعت، ۲۰:۴۵ به وقت ایران گروهی از عناصر مخفی داعش حمله ناگهانی و گسترده ای را علیه نیروهای عراقی در منطقه «العیث» از توابع بخش «حمرین» در محور شرقی استان صلاح الدین ترتیب دادند.براساس اطلاعات یک منبع میدانی، تروریست های داعش مواضع هنگ ششم نیروهای تیپ ۲۲ بسیج مردمی را در منطقه العیث در نزدیکی مرزهای مشترک با استان دیاله هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در ابتدای حملات تروریست ها غافلگیر شدند، گفت: رزمندگان در ادامه توانستند وضعیت را تا حدودی به کنترل دربیاورند و از زیر فشار خارج شوند.

این منبع میدانی که تحولات را در مرکز عراق از نزدیک دنبال می کند از اعزام گروهی از نیروهای هنگ سوم تیپ ۲۲ بسیج مردمی برای کمک به رزمندگان در منطقه خبر داد و افزود:  درگیری سنگین و نفس گیر با تروریست ها در این محور حدود ۳ ساعت ادامه یافت.

وی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در نهایت موفق شدند حملات تروریست ها را دفع کنند، گفت: در جریان درگیری ها حداقل ۱۷ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

به گفته این منبع میدانی، ۱۱ تن از نیروهای بسیج مردمی از جمله «حسین سعید کاظم» معروف به   «ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده هنگ سوم و «صالح مجهول عطیه» معاون هنگ ششم تیپ ۲۲ در این محور به شهادت رسیدند و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که حمله شب گذشته عناصر مخفی داعش یکی از شدیدترین حملات در سال های اخیر بود و بیشترین تلفات را از نیروهای بسیج مردمی گرفت، افزود: ۶ تن از شهدا از اهالی شهر ناصریه استان ذی قار و ۵ تن دیگر از شهدا از اهالی شهر السماوه استان المثنی هستند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر مخفی داعش که توانایی اشغال مناطق را در خاک عراق ندارند، توان خود را بر روی حملات مقطعی و گرفتن تلفات بالا از نیروهای امنیتی متمرکز کرده اند.

به گفته منابع میدانی، اهالی منطقه راهبردی العیث در اوایل هجوم گروه تروریستی داعش به خاک عراق این منطقه را تخلیه کردن تا جان خود را نجات دهند و در حال حاضر خالی سکنه و متروکه شده است.

منطقه «العیث» در شرق استان صلاح الدین با رشته کوه های حمرین همجوار است و به دلیل داشتن ارتفاع و صعب العبور بودن به محوری امن برای جولان عناصر مخفی داعش تبدیل شده و جزء مناطق آلوده محسوب می شود.

از سویی دیگر منطقه العیث هم‌ مرز با جنوب غرب استان دیاله (العظیم و غرب دریاچه حمرین) و از محور شمال شرقی با جنوب غرب استان کرکوک مرزهای مشترک دارد؛ این منطقه از محور شمالی از منطقه «الفتحه» در حومه شهر بیجی تا شمال پایگاه هوایی بلد (منطقه الضلوعیه) امتداد دارد.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه العیث از محور غربی نیز به شهرهای «بیجی، تکریت، سامراء، الدور، المکیشیفه، عوینات، العوجه و …» هم مرز است و به بیانی دقیق تر نقاط غربی این منطقه دروازه شرقی شهرهای «بیجی، تکریت و سامراء» محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.