اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرنگونی دومین پهپاد ساخت ترکیه توسط پدافند هوایی انصارالله یمن / کلکسیونی از پهپادهای امریکایی، چینی و ترک در تور پدافند ارتش یمن + تصاویر

  • کد خبر : 23162
  • 21 دی 1399 - 4:28
سرنگونی دومین پهپاد ساخت ترکیه توسط پدافند هوایی انصارالله یمن / کلکسیونی از پهپادهای امریکایی، چینی و ترک در تور پدافند ارتش یمن + تصاویر
پهپاد مدل Karayel ساخت ترکیه جدیدترین عضو در میان هواپیماهای بدون سرنشین سرنگون شده ائتلاف سعودی محسوب میشود که تا کنون ۲ فروند از آنها در استان‌های الحدیده و الجوف یمن سرنگون شده‌اند.

پهپاد مدل Karayel ساخت ترکیه جدیدترین عضو در میان هواپیماهای بدون سرنشین سرنگون شده ائتلاف سعودی محسوب میشود که تا کنون ۲ فروند از آنها در استان‌های الحدیده و الجوف یمن سرنگون شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، هفته گذشته سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی کی فروند پهپاد شناسایی متجاوز ارتش سعودی در آسمان استان الجوف یمن خبر داد.

طبق اعلام یحیی سریع، پدافند موشکی ارتش یمن عصر روز ۴شنبه یک فروند پهپاد شناسایی مدل Karayel نیروی هوایی عربستان سعودی را در آسمان منطقه المهاشمه استان الجوف سرنگون کردند.

پهپاد شناسایی کارایل ساخت کمپانی Vestel ترکیه است که در سالهای گذشته ارتش سعودی ۴۶ فروند از این مدل هواپیمای بدون سرنشین را خریداری کرده است.

این دومین فروند از این مدل پهپاد است که توسط پدافند هوایی انصارالله یمن سرنگون میشود.

در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی نیز یک فروند پهپاد Karayel سعودی در حالیکه در آسمان منطقه الصلیف بندر الحدیده در حال پرواز بود با شلیک ۱ تیر موشک فاطر۱ پدافند ارتش یمن سرنگون شد.

بقایای پهپاد سرنگون شده کارایل در بندر الحدیده

نکته جالب اینجا بود که تا قبل از سرنگونی این پهپاد در بندر الحدیده، رسانه های دنیا از خرید پهپادی ارتش عربستان از صنایع نظامی ترکیه اطلاعی نداشتند.

این در حالی است که ماه گذشته میلادی و ظهر روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ نیز یک فروند پهپاد تهاجمی مدل CH-۴ ارتش سعودی توسط پدافند هوایی انصارالله در منطقه مدغل استان مارب سرنگون شده بود.

در سالهای اخیر استفاده از پهپادهای شناسایی، رزمی و انتحاری در میادین نبرد فراگیر شده و حتی سرنوشت بسیاری از پیروزی ها و شکست های جنگ را رقم زده است.

استفاده جمهوری اسلامی ایران و گروه های عضو محور مقاومت از انواع پهپادهای رزمی در نبردهای سال‌های اخیر با گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تکفیری در خاک عراق و سوریه و همچنین استفاده گسترده ارتش ترکیه از پهپادهای رزمی مدل Bayraktar TB۲ در نبرد لیبی و قره باغ تاثیر به سزایی در موفقیت های میدانی این دو کشور در نبرد با رقیبان خود داشته است.

نیروهای مردمی یمن که خود ناوگان گسترده ای از پهپادهای رزمی و شناسایی در اختیار دارند و در سالهای اخیر نتایج درخشان و بی نظیری را در استفاده از یگان پهپادی خود علیه دشمن سعودی ثبت کرده اند، در بحث مقابله با توان پهپادی رقیب نیز بسیار موفق ظاهر شده و اجازه ندادند آسمان این کشور به راحتی در کنترل و رصد دشمن قرار گیرد.

در میان ده ها مورد شکارهای پدافند ارتش یمن، سرنگونی پهپادهای رزمی پیشرفته ایالات متحده امریکا قطعا درخشان ترین موارد ثبت شده در کارنامه این یگان محسوب میشود.

از سال ۲۰۱۶ که پهپادهای رزمی امریکایی به کمک ائتلاف متجاوز سعودی آمدند تا کنون ۶ فروند پهپاد امریکایی شامل ۴ فروند MQ-۹ Reaper و ۲ فروند MQ-۱ Predator توسط پدافند انصارالله یمن سرنگون شده اند.

بقایای پهپاد MQ-۹ سرنگون شده امریکایی

در حوزه پهپادهای ساخت چین نیز تا کنون ۳ فروند Wing Loong ( ۲فروند اماراتی و ۱ فروند سعودی) و ۶ فروند CH-۴ (همگی متعلق به عربستان) توسط پدافند یمن ساقط شده اند.

پهپاد مدل Karayel ساخت ترکیه جدیدترین عضو در میان هواپیماهای بدون سرنشین سرنگون شده ائتلاف سعودی محسوب میشود که تا کنون ۲ فروند از آنها در استانهای الحدیده و الجوف یمن سرنگون شده اند.

سامانه الکترواپتیک ARGOS II متعلق به پهپاد سرنگون شده سعودی

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.