اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حملات ناکام موشکی به خاک سوریه/ چرا شهر راهبردی «مصیاف» برای صهیونیست‌ها مهم است؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23026
  • 07 دی 1399 - 1:38
جزئیات حملات ناکام موشکی به خاک سوریه/ چرا شهر راهبردی «مصیاف» برای صهیونیست‌ها مهم است؟ + نقشه میدانی و عکس
در آخرین ماه از ریاست جمهوری ترامپ، رژیم صهیونیستی از سمت شهر طرابلس و سواحل لبنان تلاش کرد بار دیگر برخی پایگاه‌های نظامی را در خاک سوریه هدف قرار دهد که با واکنش سامانه دفاع هوایی ناکام ماند.

در آخرین ماه از ریاست جمهوری ترامپ، رژیم صهیونیستی از سمت شهر طرابلس و سواحل لبنان تلاش کرد بار دیگر برخی پایگاه‌های نظامی را در خاک سوریه هدف قرار دهد که با واکنش سامانه دفاع هوایی ناکام ماند.

به گزارش اخبار جهادی، لحظات ابتدایی روز گذشته، ساعت ۰۰:۴۰ دقیقه بامداد به وقت دمشق (ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه به وقت تهران) رژیم صهیونیستی بار دیگر تمامیت ارضی سوریه را نقض کرد و در یک تجاوز آشکار نظامی، حملاتی را علیه خاک این کشور ترتیب داد.

صهیونیست ها در حمله موشکی شب گذشته که مغایر همه قوانین و موازین بین المللی، نقض حاکمیت سوریه و در راستای تضعیف دولت قانونی این کشور بود، تلاش کردند برخی اهداف را در شهر راهبردی «مصیاف» در جنوب غرب استان حماه هدف قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی پس از پرواز های سطح پایین در نزدیکی شمال شهر طرابلس در غرب لبنان، حملات موشکی را به سمت شهر مصیاف و مناطق حومه انجام دادند که با پاسخ سامانه های دفاعی ارتش سوریه مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، همزمان با حملات موشکی صهیونیست ها، سامانه های دفاع هوایی ارتش سوریه مستقر در مناطق غربی این کشور برای رهگیری و انهدام موشک های شلیک شده به سرعت فعال شدند و واکنش به موقع نشان دادند.

شمار زیادی از موشک های شلیک شده توسط پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری و در آسمان جنوب غرب استان حماه هدف قرار گرفتند و فقط شمار اندک و محدودی از موشک ها به برخی مناطق اصابت کردند که خسارت های قابل توجهی را برجای نگذاشت.

بقایای شماری از موشک‌هایی که توسط سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه منهدم و ساقط شدند در روستای«متبت» در حومه شهر «مصیاف» پیدا شدند؛ در حمله موشکی شب گذشته ۴ جنگنده رژیم صهیونیستی شرکت داشتند و برخی از ساکنان غرب لبنان نیز پرواز این جنگنده ها را مشاهده کردند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، هواپیماهای جاسوسی ارتش تروریستی آمریکا نیز جنگنده های F۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی را در این تجاوز نظامی همراهی کرده اند و در زمان حمله موشکی در حال رصد منطقه بوده اند.

به گفته برخی منابع میدانی، رژیم صهیونیستی در حملات موشکی شب گذشته تلاش کرد یکی از تاسیسات و مراکز مهم نظامی ارتش سوریه را در شهر بسیار مهم مصیاف هدف قرار دهد که با واکنش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

به نظر می‌رسد، مرکز پژوهشی و دفاعی ارتش سوریه (تحقیق، توسعه و ساخت موشک های بالستیک) که یکی از مهم‌ترین تاسیسات موشکی این کشور به شمار می‌آید و در شهر مصیاف واقع شده یکی از هدف‌های اصلی این حمله موشکی بوده است.

مصیاف میزبان پایگاه‌های مهم نظامی ارتش سوریه از جمله «الطلائع، الشیخ غضبان و …» محسوب می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است؛ این شهر در ۴۸ کیلومتری شهر حماه مرکز استان حماه واقع شده است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۹ شهریور سال ۹۶ تاکنون پنج حمله را علیه مراکز مهم نظامی ارتش سوریه در شهر مصیاف از جمله مرکز توسعه و ساخت موشک های بالستیک انجام داده اما این حملات نتیجه ای نداشته است.

روند تحولات میدانی نشان  می دهد، رژیم صهیونیستی در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ تمام توان خود را به کار گرفته و تلاش می کند تحرکات و حملات را علیه سوریه با هدف وارد کردن خسارت‌های بیشتر افزایش دهد و مراکز مهم دفاعی، پژوهشی و پایگاه های نظامی حساس این کشور را هدف حملات موشکی قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.