اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده تحرکات جدید ترکیه در شمال سوریه چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23005
  • 03 دی 1399 - 12:24
پشت پرده تحرکات جدید ترکیه در شمال سوریه چیست؟ + نقشه میدانی و عکس
آنکارا با چراغ سبز آمریکا در تلاش است شهر عین عیسی را در شمال سوریه به اشغال دربیاورد تا با یک تیر چند نشان بزند و در مقابل دمشق هم توانش را برای خنثی کردن سناریوی ترکیه به کار کرفته است.

آنکارا با چراغ سبز آمریکا در تلاش است شهر عین عیسی را در شمال سوریه به اشغال دربیاورد تا با یک تیر چند نشان بزند و در مقابل دمشق هم توانش را برای خنثی کردن سناریوی ترکیه به کار کرفته است.

به گزارش اخبار جهادی،دولت ترکیه از اواخر آذرماه امسال گروهک های تروریستی مورد حمایتش را در مناطق اشغالی شمال سوریه (شمال استان رقه) به خط کرد تا بار دیگر برای نقض آتش بس و شروع درگیری ها آماده شوند.

هدف آنکارا و گروهک های تروریستی مانند مهرماه سال ۹۸ باز هم نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه یا همان شبه نظامیان کُرد (SDF) هستند که بخش های از استان حلب، رقه، حسکه و دیرالزور را در شمال غرب، شمال و شمال شرق سوریه در تصرف دارند.

نظامیان اشغالگر ترکیه و تروریست ها هفدهم مهرماه سال گذشته با چراغ سبز آمریکا عملیاتی را تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال سوریه ترتیب دادند و تا نیمه آبان همان سال توانستند مساحتی را در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال درآورند.

جمعه شب (بیست و هشتم آذرماه امسال) عناصر تروریستی با پشتیبانی یگان های ارتش ترکیه توافق آتش بس را در شمال سوریه پس از نزدیک به ۱۴ ماه نقض و مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد مورد حمایت آمریکا را در حومه شهر راهبردی «عین عیسی» در شمال استان رقه هدف قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، اشغال شهر استراتژیک «عین عیسی» هدف نخست ترکیه از ماجراجویی جدید است که می تواند معادلات را در شمال سوریه تحت تاثیر زیادی قرار دهد و گروهک های تروریستی آماده هستند فرمان شروع عملیات را دریافت کنند.

در روزهای گذشته عناصر تروریستی با پشتیبانی یگان توپخانه ارتش ترکیه حملاتی را علیه شبه نظامیان کُرد در حومه شهر عین عیسی ترتیب دادند و به صورت محدود پیشروی کردند اما نبرد اصلی در این محور هنوز میان طرفین آغاز نشده است.

همزمان با تحرکات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها، مداکرات فشرده میان سران شبه نظامیان کُرد با نمایندگان دولت سوریه و روسیه در جریان است اما طرفین به یک جمع بندی مشترک برای مقابله با سناریوی خطرناک آنکارا نرسیده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پیشنهاد استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر عین عیسی و مناطق اطراف برای متوقف کردن عملیات احتمالی ارتش ترکیه و تروریست ها به شبه نظامیان کُرد داده شده اما تاکنون مورد قبول واقع نشده و مذاکرات ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، چند کاروان از نیروهای ارتش سوریه به همراه تجهیزات نظامی سنگین در حومه شهر «الطبقه» در مرکز استان رقه مستقر شده اند که اگر طرفین به توافق رسیدند به سرعت خود را به شهر عین عیسی و مناطق حومه برسانند.

اگر سران نیروهای شبه نظامی کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه دل خوش به وعده های کاخ سفید، پیشنهاد دمشق را رد کنند باید منتظر عواقب تصمیم خود در میدان نبرد باشند یکی از خسارت های آن قطع ارتیاط شبه نظامیان کُرد در استان حلب و بخش هایی از استان رقه با سایر مناطق است.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه با شروع عملیات اشغال شهر عین عیسی در تلاش است همزمان چند هدف مهم دیگر در شمال سوریه از جمله رسیدن به بزرگراه راهبردی «M۴» را هم محقق کند که یک امتیاز و پیروزی مهم در این محور به شمار می آید.

این بزرگراه که حدود ۳۰ کیلومتر با مرزهای ترکیه فاصله دارد از گذرگاه مرزی «الیعربه» در شمال شرق استان الحسکه تا مرکز استان حلب امتداد دارد و از مناطق مهمی از جمله «حومه جنوبی قامشلی – تل بیدر – تل تمر- عین عیسی- صرین – منبج – الباب» می‌گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با مسدود کردن بزرگراه M۴، اشغال شهر عین عیسی و مناطق حومه، ارتباط را از سمت شمال شرق استان حلب و مناطق عربی استان رقه به سمت نقاط شمال و شمال شرق استان رقه و استان حسکه (تل التمر، قامشلی، حسکه و…) قطع می کنند.

از سویی دیگر، آنکارا به خوبی می داند اگر نیروهای ارتش سوریه عملیات پاکسازی استان های حلب و ادلب را آغاز کنند عناصر تروریستی به جزء مناطق جنوبی ترکیه، راه جایگزینی برای فرار ندارند و به همی دلیل با اشغال شهر عین عیسی و نفوذ در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد تلاش می کند یک منطقه ذخیره برای استقرار تروریست ها در نظر بگیرد.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه در تلاش است تا قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا از فرصت باقی مانده استفاده کند و با شروع دور جدید حملات و اشغال مناطق در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد، افکار توسعه طلبانه توهمی را که در سال های گذشته به نتیجه خاصی نرسیده، پیش ببرد که در اصل به معنای اشغال مناطق بیشتری از خاک سوریه با هدف امتیاز گیری از دمشق در مداکرات سیاسی است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.