اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ائتلاف سعودی در یمن دست به دامان تروریست‌های القاعده شد + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22912
  • 07 آذر 1398 - 13:22
ائتلاف سعودی در یمن دست به دامان تروریست‌های القاعده شد + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای یمنی در جنوب شرق استان البیضاء انجام دادند و در تلاش هستند در این محور پیشروی کنند.

نیروهای ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای یمنی در جنوب شرق استان البیضاء انجام دادند و در تلاش هستند در این محور پیشروی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک در محورهای شمال و شمال شرق استان البیضاء یمن این بار دست به دامان عناصر گروه تروریستی القاعده شده اند تا شکست های خود را در این استان جبران کنند.

نیروهای ائتلاف و عناصر تروریستی القاعده طی  دو هفته گذشته، حملات مشترکی را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی در روستای «الضحاکی» از توابع بخش «البیضاء» در جنوب شرق استان البیضاء انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، نیروهای یمنی مستقر در منطقه متوجه تحرکات نیروهای ائتلاف و تروریست ها شدند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شده اند حملات آنان را در این محور دفع کنند.

شماری از نیروهای ائتلاف و عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شده اند و نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کرده اند.

روستای «الضحاکی» در شرق بخش «البیضاء» و نزدیکی مرز غربی بخش «الصومعه» واقع شده است؛ گفته شده تروریست های القاعده از غرب بخش «الصومعه» وارد منطقه شده اند و به حومه روستای «الضحاکی» حمله کردند و در تلاش هستند به بخش مهم «البیضاء» نفوذ کنند.

بخش راهبردی «البیضاء» در جنوب شرق استان البیضاء از محور جنوبی با استان ابین، از محور غربی با بخش های «ذی ناعم و الزاهر»، از شرق با بخش های «صومعه و مکیراس» و از شمال با بخش های «الطفه و مسوره» هم مرز است.

در حال حاضر مناطقی از بخش های «الصومعه و الزاهر» و نقاطی از جنوب شرق بخش «مکیراس» در اشغال نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی و تروریست ها است و در صورتی که بخش البیضاء از کنترل نیروهای یمنی خارج شود بخش «مکیراس» نیز ساقط شده محسوب می شود.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی تاکنون به خوبی موفق شده اند از مواضع خود در بخش های «البیضاء و مکیراس» دفاع کنند و همین مسئله باعث شده نیروهای ائتلاف نتوانند به سایر مناطق شرقی و جنوب شرقی استان البیضاء نفوذ کنند.

تروریست های القاعده و داعش در محور شرقی، جنوبی و شمال غربی استان البیضاء از جمله بخش های «الصومعه، الزاهر و قیفه» حضور پررنگی دارند؛ عناصر تروریستی در بخش «قیفه» حملاتی را علیه مواضع نیروهای یمنی ترتیب داده اند اما با واکنش قاطع مواجه شده اند و ناکام مانده اند.

اعلام الحربی

بخش «قیفه» در نزدیکی استان های  ذمار و صنعاء واقع شده و تروریست ها در تلاش بودند با اشغال برخی مناطق راه را برای نفوذ به جنوب استان صنعاء و شرق ذمار باز کنند اما با متحمل شدن شکست های سنگین به نتیجه ای نرسیدند.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۵درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الزاهر» در اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۳ درصد از خاک استان البیضاء از جمله مناطقی از بخش های «الرداع، قیفه، الصومعه و الزهرا» در اشغال عناصر گروه های تروریستی داعش و القاعده است و بازپس گیری این مناطق در اولویت نیروهای یمنی است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.