اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عکس| ارسال مجدد تجهیزات ارتش سوریه به مناطق مرزی با ترکیه

  • کد خبر : 22847
  • 17 آبان 1398 - 17:44
عکس| ارسال مجدد تجهیزات ارتش سوریه به مناطق مرزی با ترکیه
ارتش سوریه برای مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی ترکیه، به ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با این کشور به ویژه در استان الحسکه ادامه می‌دهد.

ارتش سوریه برای مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی ترکیه، به ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با این کشور به ویژه در استان الحسکه ادامه می‌دهد.

به گزارش اخبار جهادی، در ادامه استقرار ارتش سوریه در مرزهای این کشور با ترکیه، باز هم تجهیزات نظامی به شمال شرق سوریه ارسال شد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که این تجهیزات نظامی وارد روستای «باب الخیر» در منطقه «ابوراسین» و روستاهای «أم شعیفه»، «الفیصلیه»، «المناخ» و «المحمودیه» در محور «تل تمر-رأس العین» واقع در استان الحسکه شده است.

این اقدام ارتش سوریه با هدف تثبیت مواضع خود جهت دفاع از شهروندان و خاک این کشور در برابر تجاوز احتمالی ترکیه انجام گرفت.

سانا خبر داد که پلیس نظامی روسیه نیز برای حفظ امنیت و ثبات در مناطق مرزی سوریه و ترکیه، از روستای «دیر غصن» تا منطقه تل تمر، گشت‌زنی کرده است.

شماری از نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته در نوار مرزی با ترکیه مستقر شدند. محدوده این منطقه، از شهر قامشلی به سمت شهر «المالکیه» در شرق است که حدود ۶۰ کیلومتر امتداد دارد.

در طول این منطقه ۶۰ کیلومتری، ارتش سوریه مواضع خود را تثبیت کرد. نیروهای سوری در جریان این عملیات در روستاهای «القحطانیه»، «الجوادیه» و شهرک‌های دیر غصن، «عتبه»، «تل الحسنات»، «تل السید ملا عباس»، «کردیم فوقانی»، «تل جهان» و «تل خرنو» استقرار پیدا کردند.

سانا در پایان افزود که نظامیان متجاوز ترکیه با یک پهپاد شناسایی، روستای «الغراجنه» واقع در ریف تل تمر را هدف قرار دادند که در پی آن، چهار نفر کشته شدند.

در همین رابطه، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» روز گذشته (پنجشنبه) گزارش داد که نیروهای روس تجهیزات نظامی به پایگاه‌های خود در شمال سوریه ارسال کردند.

دیدبان می‌گوید نیروهای روس، چندین کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی به پایگاه‌های خود در «عین عیسی» واقع در استان رقه ارسال کردند. بخشی از این تجهیزات نیز، به سمت پایگاه نظامی روسیه در منطقه «منبج» واقع در شمال شرق استان حلب ارسال شده است.

دیدبان چهارشنبه هفته جاری هم خبر داد روسیه دستکم ۴۰ کامیون سلاح و تجیزات به پایگاه خود در عین عیسی فرستاد. این پایگاه، پیشتر، در کنترل نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا قرار داشت که اخیرا از آن خارج شدند و به سمت شرق سوریه رفتند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی جدید با اسم رمز «چشمه صلح» را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

پس از آن، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در شهر سوچی به توافقی دست یافتند و مقرر شد شبه‌نظامیان کرد سوری تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کنند و دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.