اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نگرانی تل‌آویو از توسعه توان موشکی مقاومت لبنان و فلسطین/ آیا حزب الله موشک پیشرفته زمین به هوا شلیک کرد؟

  • کد خبر : 22753
  • 13 آبان 1398 - 21:51
نگرانی تل‌آویو از توسعه توان موشکی مقاومت لبنان و فلسطین/ آیا حزب الله موشک پیشرفته زمین به هوا شلیک کرد؟
اذعان به توسعه توانمندی موشکی مقاومت فلسطین، دخالت آشکار رژیم صهیونیستی در امور عراق، بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تهدید مسئولان شهرک‌های صهیونیست نشین به اعتصاب سراسری از جمله خبرهای مربوط به رژیم اشغالگر قدس است.

اذعان به توسعه توانمندی موشکی مقاومت فلسطین، دخالت آشکار رژیم صهیونیستی در امور عراق، بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تهدید مسئولان شهرک‌های صهیونیست نشین به اعتصاب سراسری از جمله خبرهای مربوط به رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش اخبار جهادی، یک رسانه رژیم صهیونیستی از نگرانی در رژیم اشغالگر درباره اینکه آیا حزب الله موشک پیشرفته زمین به هوا به سمت هواپیمای اسرائیلی شلیک کرده است، خبر داد.

روزنامه یسرائیل هیوم نوشت تغییر سیاست‌های حزب الله که در شلیک موشک زمین به هوا به سمت پهپاد نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در پنجشنبه گذشته(۹ آبان) نمایان شد،اسرائیل را مجبور می‌کند که به بازنگری در سیاست‌های استفاده از زور در منطقه بپردازد. بر اساس این گزارش، در اسرائیل این ارزیابی وجود دارد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله این بار مصمم است تهدیدهایش را به عنوان بخشی از تلاش‌های تعیین قواعد مواضحی از «مجاز و ممنوع» میان اسرائیل و حزب الله عملی کند.

این روزنامه نوشت حزب الله به صراحت نوع سلاحی را که در حمله به پهپاد اسرائیلی مورد استفاده قرار داد، مشخص نکرده است، در حالی که گزارش‌های متعددی از جمله در اسرائیل نشان می‌دهد که سلاح به کار گرفته شده، موشک دوش پرتاب از نوع استریلا است، ولی هیچ مانعی در این زمینه که حزب الله از وسایل پیشرفته‌تر استفاده کرده باشد،‌وجود ندارد.

این رسانه افزود حزب  الله ممکن است اکنون سیاست‌هایش را تغییر داده باشد که در راستای تلاشی برای ایجاد موازنه بازدارندگی جدید در برابر ارتش اسرائیل است.

تهدید مسئولان شهرک‌های صهیونیست نشین به اعتصاب سراسری

خبر  دیگر اینکه مقامات محلی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی تهدید به اعتصاب کردند. روزنامه معاریو به نقل از موشه دیویدویتش رئیس شورای منطقه ای ماتیه ایشر و رئیس تجمع موسوم به خط رویارویی نوشت خویشتن داری که روسای شوراهای محلی در زمینه تاخیر در اجرای طرح حمایت از شهرک‌ها از خود نشان دادند، پایان یافته است.

موشه افزود ما نامه شدیداللحنی از سوی مرکز مقامات محلی و مرکز شوراهای منطقه‌ای برای نخست وزیر و وزیر امنیت فرستاده‌ایم که دربرگیرنده فهرستی مربوط به سلامت فرزندانمان است،‌اگر فورا به موضوع امنیتی در طرح حمایت از شمال تا روز پنجشنبه آینده پاسخ داده نشود، تمام این مناطق دست به اعتصاب خواهند زد، ۱۵ شهردار از جمله رون گولدای شهردار تل آویو با این نامه ابراز همبستگی کرده اند.

دخالت آشکار رژیم صهیونیستی در امور عراق

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با دخالت آشکار در امور داخلی عراق مدعی شد ما با مبارزه ملت عراق برای آزادی ابراز همبستگی می‌کنیم و سرکوبگری ایران در عراق را محکوم می‌کنیم.

اذعان به توسعه  توانمندی موشکی مقاومت فلسطین

پایگاه خبری والاه رژیم صهیونیستی گزارش داد جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در نوارغزه موشک‌های سنگین با برد طولانی را توسعه داده‌اند. این رسانه نوشت آزمایش‌های هفتگی در غزه در خصوص شلیک این موشک‌ها به سمت دریا صورت می‌گیرد که نمی‌توان آن را پنهان کرد در نتیجه می‌تواند میزان توسعه فناوری در صنعت ساخت موشک را برآورد کرد.

این رسانه افزود هواپیمایی که چند روز پیش در نزدیکی مرزها با غزه سرنگون شد، تهدیدی برای فعالیت‌های نیروی هوایی اسرائیل تشکیل داد، زیرا این هواپیما پس از آنکه در ارتفاع ۱۲ هزار پایی پرواز کرد که بالاترین ارتفاعی که در حریم هوایی نوارغزه تا کنون رصد شده به پراز درآمده بود.

این رسانه گزارش داد این حادثه بر بزرگی تهدید هوایی جدید تصریح می‌کند و اینکه ارتش اسرائیل راه حلی برای تهدید مشابه در اختیار دارد، ولی فراگیر نیست.

بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از رژیم صهیونیستی

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از این رژیم خبر داد. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای پاسخ تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت به تجاوزات این رژیم را محکوم کرد. اتحادیه اروپا در این بیانیه با نادیده گرفتن تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خطاب به گروه‌های مقاومت گفته است که حملات خود به غیرنظامیان اسرائیلی را فورا و بدون قید و شرط متوقف کنید.

این بیانیه در پی حملات اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفت که به شهادت یک شهروند و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد که این تجاوزات با واکنش گروه‌های مقاومت روبرو شد و در پاسخ به این تجاوزگری، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.