اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ناگفته‌های عملیات ۱۲ روزه «نصر من الله»/ روایتی از نجات بازوی راست انصارالله تا به کُما رفتن خاندان آل سعود + آمار، عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 22672
  • 21 مهر 1398 - 4:20
ناگفته‌های عملیات ۱۲ روزه «نصر من الله»/ روایتی از نجات بازوی راست انصارالله تا به کُما رفتن خاندان آل سعود + آمار، عکس و نقشه میدانی
مهرماه امسال سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پیروزی خیره کننده رزمندگان یمن در عملیات «نصر من الله» خبر داد و حالا جزئیات فاش نشده بیشتری از شکست کم سابقه رژیم سعودی به دست آمده است.

مهرماه امسال سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پیروزی خیره کننده رزمندگان یمن در عملیات «نصر من الله» خبر داد و حالا جزئیات فاش نشده بیشتری از شکست کم سابقه رژیم سعودی به دست آمده است.

 به گزارش اخبار جهادی، خاندان آل سعود در ۳ سال گذشته هزاران تن از عناصر مزدور تحت فرمانش را به انواع سلاح های سبک و سنگین مجهز و از مرزهای استان نجران به سمت شمال شرق استان صعده روانه کرد تا فشار را بر ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن چند برابر کند.رژیم سعودی با حمایت گسترده مالی و نظامی از هزاران عناصر مزدور، اشغال بخش راهبردی «کتاف والبقع» را در سر داشت چرا که می خواست این بخش را به عنوان بازوی راست جبهه مقاومت انصارالله در استان صعده قطع کند.

عناصر مزدور سعودی عملیات پیشروی به سمت بخش «کتاف والبقع» در شمال شرق استان صعده را از محور جنوبی استان نجران و شمال غرب استان الجوف آغاز کردند و مناطق مهمی از جمله «الصوح، خفایف، وادی الفرع، وادی البوجباره» و شهر «البقع» را به اشغال درآوردند.

به گفته منابع میدانی، مزدوران سعودی پس از ۳ سال درگیری سنگین توانستند خود را به ۱۱ کیلومتری شهر مهم و راهبردی «کتاف» برسانند و زنگ خطر را برای نیروهای یمنی در استان صعده (مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) به صدا درآورند.

اگر شهر «کتاف» از کنترل رزمندگان یمنی خارج می شد و به اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی در می آمد، تمامی مناطق حومه در بخش «کتاف و البقع» به صورت دومینوار سقوط می کردند و کار برای ارتش و جبهه مقاومت انصارالله بسیار سخت می شد.

رزمندگان یمنی خوب می دانستند که بخش «کتاف و البقع» نباید سقوط کند و با جان و دل مقاومت و ایستادگی کردند و با کمین های دقیق موفق شدند تلفات مزدوران سعودی را افزایش و سرعت پیشروی آنان را به سمت شهر کتاف کم کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در نهایت تابستان امسال پس از انجام چندین عملیات و درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند پیشروی عناصر مزدور سعودی را به سمت شهر کتاف متوقف کنند.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی خطر را تا حدودی زیادی دفع کرده بودند اما می دانستند این کافی نیست و باید ضد حملاتی را علیه مزدوران رژیم سعودی ترتیب دهند تا وضعیت به شرایط پایدار و با ثبات تری برسد.

فرماندهان ارتش و جبهه مقاومت انصارالله مرحله نخست این عملیات را به یاد و نام شهید سرتیپ «حیدر قاید» ملقب به «ابو عبدالله حیدر» که ۲۴ ساعت قبل از آغاز عملیات در حملات هوایی به شهادت رسید شروع کردند.

اوایل صبح چهارم شهریور ماه امسال عملیات گسترده و وسیع نیروهای یمنی پس از بررسی های دقیق میدانی با نام «نصر من الله» در محور شمال و شمال شرق شهر «کتاف» و شرق کوه الطیر (فلش های شماره یک در نقشه میدانی اول) علیه مزدوران سعودی آغاز شد.

همزمان گروهی دیگر از رزمندگان یمنی نیز از محور غربی کوه الرباط و از محور شمال شرقی کوه الطیر (فلش های شماره ۲ در نقشه میدانی) عملیات را ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین به یکدیگر رسیدند.

مناطق پاکسازی شده در شمال شرق استان «صعده» در مرحله اول

به گزارش اخبار جهادی، با رسیدن نیروهای یمنی به یکدیگر (فلش های شماره ۲ در نقشه میدانی اول) شمار زیادی از عناصر مزدور در مناطق جنوبی «خفایف، وادی الفرع و …» قیچی و در مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی محاصره شدند و فرماندهان سعودی را غافلگیر و در شوک فرو رفتند.

فرماندهان سعودی که می دیدند تعداد زیادی از مزدوران در محاصره هستند نیروهای کمکی را به منطقه اعزام کردند تا حصر شکسته شود و رزمندگان یمنی با اطلاع از این مسئله راه را برای ورود آنان به منطقه باز کردند تا شماری بیشتری را به دام بیندازند.

نیروهای پیاده، زرهی و مهندسی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله که می دانستند نباید زمان را از دست دهند به سرعت و با پشتیبانی یگان های توپخانه، موشکی و پهپادی» از ۴ محور علیه مزدوران سعودی محاصره شده در منطقه ۳۵۰ کیلومتر مربعی وارد عمل شدند.

رزمندگان پس از ۷۲ ساعت درگیری توانستند ۳ تیپ از عناصر مزدور سعودی محاصره شده را متلاشی کنند و با پاکسازی دهها منطقه از جمله «وادی البوجباره، انمار و السوائل» خود را به  ۱۵کیلومتری مرزهای مشترک با استان نجران عربستان برسانند و یک پیروزی بزرگ را به نام خود ثبت کنند و خاندان آل سعود را به کما ببرند.

اعلام الحربی

در جریان این عملیات حدود ۵۰۰ تن از عناصر مزدور و نظامیان عربستانی کشته و زخمی شدند و حدود ۲۰۰ تن دیگر از آنان در حالی که درصدد بودند خود را تسلیم نیروهای یمنی کنند، توسط جنگنده های سعودی هدف قرار گرفتند و از پای درآمدند.

به گزارش اخبار جهادی، دستاورد بزرگ این عملیات منحصر به فرد که ضربه مهلکی را به رژیم سعودی وارد کرد تسلیم شدن بیش از ۲ هزار تن از عناصر مزدور و نظامیان سعودی بود که از بیم کشته شدن سلاح خود را بر زمین گذاشتند.

به گفته منابع میدانی، رژیم سعودی برای به شکست رساندن عملیات رزمندگان یمنی حملات هوایی سنگینی را علیه رزمندگان یمنی ترتیب داد و بیش از ۳۰۰ مرتبه مواضع آنان را هدف قرار دادند اما ناکام ماند و به نتیجه ای نرسید.

یگان موشکی و توپخانه یمنی نیز نقش ویژه و اساسی را در این عملیات ایفا و با حملات دقیق به فرودگاه های عربستان تلاش کردند از پرواز جنگنده ها به سمت محدوده درگیری جلوگیری کنند و همچنین پایگاه ها و مقرهای سعودی را هدف قرار دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان موشکی تنها  در محور فرودگاه شهر نجران ۱۰ موشک شلیک کردند  و همچنین ۹ عملیات جداگانه را علیه رژیم سعودی در استان های «عسیر، نجران و جیزان» ترتیب داد.

یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن نیز در جریان این عملیات خوش درخشید و ۲۱ حمله دقیق در عمق خاک عربستان انجام داد و تلاش مزدوران را برای فرار از شکست ناکام گذاشت؛ پدافند هوایی یمن نیز با استفاده از تجهیزات گذشته و جدید توانست تعدادی زیادی از حملات جنگنده ها و بالگردهای سعودی را به شکست برساند.

رزمندگان یمنی در این عملیات بیش از ۲۳۰ خودروی زرهی را به همراه تجهیزات فراوان سبک و سنگین نظامی منهدم کردند یا به غنیمت گرفتند؛ نیروهای یگان مهندسی و ضد زره نیز با انجام عملیات های متعدد و کمین های دقیق تعداد زیادی از خودروهای نظامی حامل مزدوران سعودی را منهدم کردند.

نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن پس از ۸ روز درگیری توانسنتد مرحله نخست عملیات «نصر من الله» را با موفقیت به اتمام برسانند و مناطق شمالی شهر کتاف را به طور کامل پاکسازی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در شروع عملیات (چهارم شهریورماه) فاصله نیروهای مزدور سعودی با شهر کتاف حدود ۱۱ کیلومتر بود اما رزمندگان یمنی در دوازدهم شهریورماه موفق شدند مزدوران را تا ۲۴ کیلومتری شهر کتاف عقب برانند.

اعلام الحربی

نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله پس از این که مرحله نخست عملیات «نصر من الله» را با موفقیت پست سر گذاشتند به سرعت مرحله دوم عملیات را از همان روز دوازدهم شهریور آغاز کردند.

مرحله دوم عملیات رزمندگان یمنی به یاد سرهنگ شهید محمد یحیی صالح الزعرور ملقب به «ابو الحسنین» از فرماندهان ارشد میدانی جبهه مقاومت انصارالله که در مرحله نخست عملیات به شهادت رسید نام گذاری شد.

نیروهای یمنی عملیات علیه مزدوران سعودی را در مرحله دوم از محور شمالی کوه «انمار و السوائل»، حومه غربی منطقه «الخفایف» و شرق منطقه «وادی الفرع» شروع کردند و پس از ۴۸ ساعت درگیری موفق شدد مساحت حدود ۱۵۰ کیلومتر مربعی را پاکسازی کنند.

در جریان مرحله دوم عملیات دهها منطقه از جمله «الصوح، وادی الفرع، بئر زید، الخمجه، الحاذاه، صواب، خفایف، بئر المعیض، کوه سباغی و…» از اشغال عناصر مزدور رژیم سعودی خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآمد.

مناطق پاکسازی شده در شمال شرق استان «صعده» در مرحله اول و دوم

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان یمنی در جریان عملیات بیش از ۱۲۰ خودروی نظامی را منهدم یا به غنیمت گرفتند و همچنین ۲۰۰ تن از نیروهای مزدور و نظامیان سعودی را کشته و صدها تن دیگر را هم زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله یمن موفق شدند ۳ پایگاه نظامی را در مرحله دوم عملیات به کنترل درآوردند و حدود ۴۰۰ تن از مزدوران سعودی را هم اسیر کنند.

یگان های پهپادی و موشکی ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله نیز به ترتیب ۱۶ و ۶ عملیات را علیه عناصر مزدور رژیم سعودی انجام دادند و ضربات مهلکی را به آنان وارد و نقش ویژه ای را در این پیروزی ایفا کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروی هوایی رژیم سعودی برای به شکست رساندن مرحله دوم عملیات نیز حدود ۶۱۱ مرتبه مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار داد اما به نتیجه ای نرسید و ناکام ماند.

اعلام الحربی

نیروهای یمنی در پایان مرحله دوم عملیات توانستند خود را به حدود ۴ کیلومتری مرزهای مشترک با استان نجران عربستان برسانند و یک پیروزی بزرگ را در شمال شرق استان صعده به ثبت برسانند که کم سابقه بود.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات «نصر من الله» در شمال شرق استان صعده حدود ۱۰ روز به طول انجامید و نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله  در نهایت توانستند امنیت بخش «کتاف والبقع» را به طور کامل تامین کنند.

بخش های استان «صعده» یمن

رزمندگان یمنی اگر کوه های «نهوقه، غربه، بقاع، سربه، الهشیمه و ابا السدیس» را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند به مرزهای مشترک با استان نجران عربستان خواهند رسید و بر مناطق جنوبی شهر نجران نیز اشراف کامل پیدا می کنند.

در حال حاضر، مناطقی از شمال شرق بخش «کتاف والبقع» از جمله شهر «البقع» و کوه های «سلبان، زفین، عقد، بقاع، غربه و …» که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از  مساحت این بخش را تشکیل می‌دهند در اشغال نیروهای مزدور رژیم سعودی است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. قطعا خدا با مومنین است…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.